Total TV -ratkaisut

MTV:n Total TV -ratkaisut sisältävät aina liikkuvaa kuvaa eli TV- tai videomainontaa eri muodoissaan. Katso esittelyvideot ja lue lisää! Tutustu myös asiakas-caseihin, joita löydät sivun lopusta. Tässä on vain osa ratkaisustamme, kysy lisää mediamyynnistämme!

Total TV -kampanja

Total TV tarkoittaa ratkaisua, jossa yhdistyvät kampanjat lineaari-TV:n ja suoratoistopalvelun puolella, esimerkiksi spottikampanja MTV3-kanavalla ja mtv-palvelussa.

Total TV – mihin tarpeeseen?

Total TV tuo nopeasti laajaa tavoittavuutta ja vaikuttavaa näkyvyyttä laadukkaiden sisältöjen ympärillä sekä TV:ssä että suoratoistopalvelussa. Total TV -kampanjaa voi hyödyntää brändinrakennuksessa, lanseerauksissa ja muissa ison tavoittavuuden markkinointitarpeissa.

Total TV – ratkaisun vahvuudet

Total TV -ratkaisussa yhdistyvät lineaari-tv:n ja digimainonnan parhaat puolet. Lineaari-tv:llä tavoitetaan isot yleisöt nopeasti ja kustannustehokkaasti, kasvatetaan myyntiä sekä lyhyellä että pitkällä aikavälillä, aktivoidaan vahvasti verkkoon.

Digitaalinen videomainonta mtv-palvelussa taas tarjoaa laadukasta kohdennusta pohjautuen kirjautumisdataan, mainosinventaaria laadukkaassa mediaympäristössä ja 100 % mainoksen loppuunkatselutakuulla, ja mtv-palvelusta tavoitetaan myös kotitaloudet ja nuoret kohderyhmät, jotka eivät katso lineaari-TV:tä.

TV-spottimainonta

Se ”perinteinen” tv-mainoskampanja, joka on suunnattu halutulle kohderyhmälle – tai koko Suomen kansalle – tietyn ajan sisällä. TV-spottikampanjaa voi ostaa esimerkiksi kohderyhmän mukaan tai sijoittaen tiettyihin ohjelmasisältöihin. Yhteen TV-spottikampanjaan voi kuulua useampi filmi.

TV-spottimainonta – mihin tarpeeseen?

TV-mainoskampanjalla voi vastata moneen eri markkinointitavoitteiseen. Sen avulla voidaan kasvattaa brändin tunnettuutta, myyntiä, lanseerata uutuuksia markkinoille ja aktivoida toimintaan.

TV-spottimainonta – ratkaisun vahvuudet

TV-spottikampanjan erityinen vahvuus on tavoittaa laajat massat tai halutut kohderyhmät nopeasti. TV-mainosfilmissä yrityksen tarina, brändi ja mainosviesti heräävät eloon ja jättävät vahvan muistijäljen. TV-mainonta ohjaa tehokkaasti myös verkkoon, joten se toimii myös digitaalisille yrityksille erinomaisesti markkinointiviestinnän välineenä.

Videomainonta

Video on ylivoimainen tarinankerronnan ja huomion herättämisen väline. Videomainonta mtv- ja MTVuutiset.fi -palveluissa näkyy aina turvallisessa ympäristössä (brand safety) ja aina laadukkaiden sisältöjen yhteydessä. MTV tarjoaa monipuoliset mainostuotteet sekä instream- että outstream -videoympäristöihin. Kaikilla instream-ratkaisuilla (MTV Video Premium / MTV Video Reach / MTV Uutiset Short) on loppuunkatselutakuu.

Videomainonta – mihin tarpeeseen?

Videomainonnalla voidaan vastata moneen eri markkinointitavoitteiseen. Sen ehdoton vahvuus piilee liikkuvan kuvan voimassa, jonka avulla mainosviesti ja brändi heräävät eloon ja jättävät vahvan muistijäljen. Videokampanja toimii erinomaisesti esimerkiksi lanseerauksissa, brändin rakennuksessa ja kuluttajien aktivoinnissa. Digitaalinen mediaympäristö antaa videomainonnalle kuitenkin digimedian vahvuudet kuten mahdollisuuden tarkkaan kohdennettavuuteen ja suoraan aktivointiin ostoputkessa.

Videomainonta – ratkaisun vahvuudet

MTV:n videomainonnalla on loppuunkatselutakuu, mainontaa katsotaan keskittyneesti oman suosikkiohjelman yhteydessä, siinä kuuluu äänet ja se näkyy isosti. Videomainonnalla kasvatetaan myös tv-kampanjan tavoittavuutta erityisesti nuoremmissa kohderyhmissä.

Ohjelmayhteistyö

Ohjelmasisältöön linkittyvä yhteistyö on todella monipuolinen ratkaisu, joka voidaan räätälöidä käsittämään perinteisestä tunnistenäkyvyydestä sisältöyhteistyöhön tai vieläkin laajemmaksi promootioyhteistyöksi kuluttajatilaisuuksineen tai kisa-aktivointeineen. Mukaan voi räätälöidä myös tv-spottikampanjaa tai sosiaalisen median näkyvyyttä.

Ohjelmayhteistyö – mihin tarpeeseen?

Ohjelmayhteistyö räätälöidään aina asiakkaan tarpeita vastaavaksi ja keskiössä on aina asiakkaan tavoitteiden, brändin ja ohjelmasisällön linkittyminen yhteen.

Ohjelmayhteistyö – ratkaisun vahvuudet

Yhteistyön tuoman näkyvyyden lisäksi mainostajan viesti pääsee osaksi ohjelmasisällön tarinaa ja brändiä, lähemmäksi kohderyhmää. Mainoskatkoilla tapahtuvat aktivoinnit pitävät katsojia otteessaan ja mainostaja voi jopa tarjota jotain ”ekstraa” ohjelman fanelle syventäen asiakassuhdettaan.

RBS – kelluva ohjelmayhteistyö

RBS – kelluva ohjelmayhteistyö tarkoittaa näkyvyyttä MTV3-, AVA- ja Sub -kanavilla kohderyhmän tavoittavissa ohjelmissa yhteistyötunnistein, joten niiden huomioarvo on korkeampi kuin perinteisellä mainoksella. MTV valitsee yhteistyöhön sisältyvät ohjelmat.

RBS – mihin tarpeeseen?

RBS – kelluva ohjelmayhteistyö MTV3-, Sub-, ja AVA-kanavilla kasvattaa brändin tunnettuutta ja top-of-mindia sekä tukee myyntitavoitteita. Se sopii niin lanseerauksiin kuin pitkäkestoisempaan muistuttamiseen.

RBS – ratkaisun vahvuudet

Kampanja pystytään suunnittelemaan sopivaksi kaikenkokoisille budjeteille, joten tunnettuuden kasvattaminen on kustannustehokasta ja helppoa.

Sää-ohjelmayhteistyö – Vain MTV:ltä!

Jos haluat mainostaa suomalaisille tutun ja tärkeän puheenaiheen, eli sään, yhteydessä, on se mahdollista Suomen tv-kanavilla vain MTV3:lla. MTV:n meteorologit ovat suomalaisten rakastamia, ja sää kiinnostaa suomalaisia vuoden jokaisena päivänä, ajankohdasta riippumatta.  

Sää-ohjelmayhteistyö – mihin tarpeeseen?

Sää-yhteistyö sopii erinomaisesti esimerkiksi tunnettuuden kasvattamiseen, säähän, vuodenaikoihin tai sesonkeihin linkittyviin kausituotteisiin tai vaikkapa lanseerauksiin laadukkaan sisällön yhteydessä. Sää-yhteistyö on räätälöitävissä yhden viikon kampanjasta pidempään kumppanuuteen.

Sää-ohjelmayhteistyö – ratkaisun vahvuudet

MTV3:n Sää-ohjelmat tavoittavat keskimäärin yli 2,1 miljoonaa suomalaista viikossa. MTV:n Sää-sisällöt ja -ohjelmat tarjoavat poikkeuksellisen hienon ja laajasti tavoittavan mainosympäristön. 

Uutisympäristön haltuunotto

MTV:n monikanavainen uutistarjonta tavoittaa suomalaiset milloin ja missä vain. Uutisympäristön haltuunotto on mahdollista räätälöidä asiakaskohtaisesti, ja se voi pitää sisällään monipuolisesti näkyvyyttä uutisympäristöissä niin MTV3-kanavalla kuin mtvuutiset.fissä ja mtv-palvelussa.

Uutisympäristön haltuunotto – mihin tarpeeseen?

Yhteistyö MTV:n uutisympäristöissä tuo laajaa tavoittavuutta viikon tai pidemmän ajan kestävän kampanjan jokaisena päivänä. Tavoita Uutisympäristön haltuunotolla kaupallisesti ostovoimaiset kohderyhmät sekä muuten vähemmän tv:n katsovat kohderyhmät. 

Uutisympäristön haltuunotto – ratkaisun vahvuudet

Uutisympäristön haltuunotto MTV:n kaikilla uutisalustoilla vie niin taktisen kuin brändillisenkin viestin luotettavasti perille. Uutisympäristön haltuunotossa mainonta huomataan ja se vaikuttaa suomalaisia puhuttelevan sisällön yhteydessä. 

Alkoholimainoskatko – Vain MTV:ltä!

Alkoholimainostajat löytävät vain MTV:ltä ainutlaatuisen erikoismainospaikan juuri ennen Kymmenen uutisia MTV3-kanavalla. Alkoholimainostajan vastuullinen viesti näkyy luotettavassa ja laadukkaassa mediaympäristössä. 

Alkoholimainoskatko – mihin tarpeeseen?

Alkoholimainostaja tavoittaa kohderyhmää, joka on kiinnostunut ja kokeilee mielellään uusia juomia. Ratkaisu kasvattaa tunnettuutta, harkintaa ja ohjaa kuluttajia ostoon.

Alkoholimainoskatko – ratkaisun vahvuudet

Alkoholimainoskatkolta tavoitetaan parhaiten yli 18-vuotiaat kello 22 jälkeen. Mainostajalle erikseen avattava erikoismainospaikka juuri ennen Kymmenen Uutisia saa tutkitusti 30 % enemmän katselua kuin tavallinen mainoskatko keskimäärin. 

Kanavailmeen haltuunotto

Kanavailmeen haltuunotto on näyttävä ja erottuva mainosratkaisu, joka tuo mainostajan viestille laajaa ja nopeaa tavoittavuutta ja suurta huomioarvoa. Mainostajan viesti tuodaan viikon ajaksi joko MTV3:n, AVAn tai Subin kanavailmeeseen, kontaktitakuulla tietenkin. MTV3:lla onnistuu myös lyhyempi kampanja-aika.

Kanavailmeen haltuunotto – mihin tarpeeseen?

Kanavailmeen haltuunotto tarjoaa erottuvaa näkyvyyttä ja suurta huomioarviota esimerkiksi tuote- tai uutuuslanseerauksiin. Kanavailmeessä asiakkaan viesti saa olla taktinen, koska se kuluttaa mainosaikaa.

Kanavailmeen haltuunotto – ratkaisun vahvuudet

Ratkaisu on ainutlaatuinen tapa päästä osaksi kanavan brändiä. Haltuunotto on näyttävä ja erottuva ratkaisu, joka parantaa mainostajan ja viestin muistamista ja top-of-mindia. Ratkaisu on myös mainostajan näkökulmasta vaivaton, sillä MTV vastaa aineiston tuotannosta.

Split Screen

Split Screen on kestoltaan vain 10 sekunnin erikoismainos, mutta sitäkin tehokkaampi aktivoimaan kuluttajia ostoon. Ratkaisussa kuvaruutu jaetaan kahtia, jolloin vasemmalla näkyy ohjelman lopputekstit ja oikealla asiakkaan Split Screen -mainos.

Split Screen – mihin tarpeeseen?

Split Screen on tehokas mainosmuoto erottuvaan ja taktiseen, mutta myös brändilliseen viestimiseen. Split Screen voi sisältää ostokehoituksen. Ratkaisu sopii top-of-mindin kasvattamiseen, muistijäljen luomiseen sekä kuluttajien aktivointiin.

Split Screen – ratkaisun vahvuudet

Split Screen -mainoksen vahvuus on sen suuressa huomioarvossa. Mainos esitetään ohjelman lopputekstien aikana, jolloin se saa korkeammat katsojaluvut kuin mainoskatkoilla.   Ratkaisu on myös mainostajan näkökulmasta vaivaton, sillä MTV vastaa aineiston tuotannosta.

Hybridi-TV

Hybridi-TV rikastaa katseluelämystä tuomalla internetin vuorovaikutteiset ominaisuudet myös televisioon. Hybridi-TV-kotitalouksien määrä kasvaa Suomessa koko ajan: tällä hetkellä hybridi-TV-palveluiden piirissä on noin 400 000 uniikkia hybridi-TV:tä (elokuu 2021). Lue lisää Digitan sivuilta.

Hybridi-TV – mihin tarpeeseen?

Hybridi-TV tarjoaa huomiota herättäviä mainosmuotoja, jotka mahdollistavat katsojan aktivoimisen kaukosäätimen avulla, esimerkiksi lataamaan applikaation, tilaamaan etukoodin tai yhteydenottopyynnön. Useissa kotimaisissa ohjelmissa katsojalla on mahdollisuus vaikuttaa ohjelman kulkuun hybridi-TV:n avulla. Ohjelmayhteistyöhön liittyvä aktivointisivu mahdollistaa brändinäkyvyyden palvelussa ja itse ohjelmassa sekä jälkikäteen suoramarkkinoinnin aktivoituneille katsojille.

Hybridi-TV – ratkaisun vahvuudet

Hybridi-TV yhdistää perinteisen television, netin ja sosiaalisen median parhaat ominaisuudet. Hybridi-TV-ratkaisut herättävät huomiota, aktivoivat ja mahdollistavat reaaliaikaisen vuorovaikutuksen katsojien kanssa.

Asiakasrahoitteinen ohjelma (AFP)

Asiakasrahoitteinen ohjelma (AFP, Advertiser Funded Programme) on näyttävä vaihtoehto mainostajan erityisiin viestinnällisiin tarpeisiin. Mainostaja investoi MTV:n kanssa yhteisesti valitsemaan formaattiin tai kehitettävään ohjelmaan, joka sopii mainostajan viestin viejäksi. 

Asiakasrahoitteinen ohjelma – mihin tarpeeseen?

Ohjelman ja sen tarinan avulla pystytään viestimään yritykselle ja brändille tärkeistä teemoista paljon vaikuttavammin kuin pelkällä mainoskampanjalla. Asiakasrahoitteisella ohjelmalla voidaan esimerkiksi vaikuttaa vahvasti brändimielikuviin, kasvattaa top-of-mindin osuutta tai kategorian kokonaiskysyntää markkinalla.

Asiakasrahoitteinen ohjelma – ratkaisun vahvuudet

Asiakasrahoitteisen ohjelman erityisvahvuus on laaja, pitkäkestoinen ja luontainen sisältönäkyvyys.

REFERENSSIT & AJANKOHTAISTA

Tästä löydät ajankohtaisia uutisia ratkaisuistamme sekä case-esimerkkejä. Lue, minkälaisiin tavoitteisiin MTV:n ratkaisuilla on vastattu ja minkälaisia tuloksia asiakkaamme ovat saaneet.

TOTAL TV

Samsungin uusi puhelinmalli valssasi koko kansan tietoisuuteen Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmayhteistyöllä

Ilmiöohjelmayhteistyöllä saatiin häikäisevät lisätehot tv-spottimainonnan rinnalle.

TOTAL TV

MIELI ry:lle huima kasvu tunnettuudessa – koskettava kampanja vetosi suomalaisiin

Pidetty kampanja aktivoi suuren yleisön harkitsemaan MIELI ry:tä lahjoituskohteeksi.

TOTAL TV

Korona-kevään luova idea räjäytti myynnin kasvuun ja valittiin vuoden tapahtumaksi – Atria Wilhelm järjesti Unelmien MM-kisat MTV:n kanavilla

Unelmien MM-kisat -ohjelmasarja tavoitti keväällä 2020 lähes 1,2 miljoonaa suomalaista.

TOTAL TV

Aitoasunnot halusi erottautua mökkikaupan asiantuntijana – tv-kampanjasta tuttu kiinteistövälittäjä kiinnosti asiakasmäärät kasvuun

Aitoasunnot on erottautunut kilpailijoista markkinoimalla tv:ssä printin sijaan.

TOTAL TV

Elämystoimija SpeedPassion teki uuden myyntiennätyksensä tv-spottikampanjoinnilla F1:n yhteydessä

TV-spottikampanja F1-lähetyksissä kasvatti myyntiä 20 % edellisvuodesta.

TOTAL TV

Hybridi-TV tarjoaa kasvavan potentiaalin mainostajalle

Hybridi-TV yhdistää TV:n, netin ja somen parhaat puolet aktivoivaan kampanjointiin.

TOTAL TV

Stadin friidut tai Rovaniemen autoilijat – MTV Video Premium tavoittaa nyt myös kaupunkitasolla

MTV:n videomainonnan kohdennusvalikosta löytyy nyt myös 58 kaupunkia ja 42 kaupunginosaa.

TOTAL TV

”Jos tavoitteena tunnettuuden kasvattaminen, massamedia on siihen ehdoton” - Pohjola Vakuutuksen brändi tuotiin menestyksekkäästi takaisin markkinoille

Laajan tavoittavuuden lanseerausta jatkettiin Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmayhteistyöllä.

TOTAL TV

Wanhojen talojen tapahtumalle jättimäinen verkkosivulatausten kasvu

Kesätapahtuma sai räjähdysmäisen verkkoliikenteen kasvun paikallisella tv-mainonnalla.

TOTAL TV

TV-kampanja toi Saimaan elämysristeilyille sekä verkkokauppaan lisää kävijöitä kesäkauteen

VIP Cruise houkutteli oopperajuhlakävijät elämysristeilyille aluekampanjalla.