Suomen johtavan kaupallisen tv-yhtiön MTV:n kaupallinen katseluosuus oli helmikuussa 43,7 %*. Yksinomaan MTV3-kanava sai kolmanneksen kaupallisten kanavien katselusta parhaaseen katseluaikaan.
Helmikuussa tv:tä katsottiin neljä prosenttia enemmän kuin edellisvuoden helmikuussa. Suomalaiset viettivät enemmän aikaa kotona ja vapaa-ajan asunnoilla, ja tämä näkyi myös katselun kasvussa. Edellisvuoden helmikuuhun verrattuna tv-tarjonnasta katsottiin enemmän uutis- ja ajankohtaisohjelmia, urheilua, elokuvia ja kaupallisilta kanavilta viihdettä.
Suomalaiset viettivät MTV:n tarjonnan parissa keskimäärin 44 minuuttia vuorokaudessa.
Suomen johtavan kaupallisen tv-yhtiön MTV:n kaupallinen katseluosuus oli helmikuussa 43,7 %*. Yksinomaan MTV3-kanava sai kolmanneksen kaupallisten kanavien katselusta parhaaseen katseluaikaan ja sen osuus oli erityisen korkea lapsissa, naisissa ja päivittäisostopäättäjissä.
Kolmanneksi suurin kanava Sub puolestaan kasvatti osuuttaan etenkin mieskohderyhmissä ja päättäjissä. Muiden tv-yhtiöiden kaupalliset katseluosuudet olivat: Nelonen Media 30,7 %, Discovery Finland 16,4 %, FOX NG 8,4 % ja Paramount Network 0,7 %*.
MTV vastaa tv-kanaviensa lisäksi myös mtv-palvelun (mtv.fi, mtv-sovellus) ja C More -suoratoistopalvelun sisällöistä. Mtv- ja C More -suoratoistopalvelut tavoittivatkin helmikuussa sisällöillään jo lähes 1,3 miljoonaa suomalaista. 15–34-vuotiaiden parissa MTV:n kokonaiskatselusta jo yli viidennes tapahtui mtv-palvelussa tai C Moressa.
TOP 10 -ohjelmat kaupallisilla kanavilla helmikuussa 2021
1. MTV3: Putous (6.2.), 983 000
2. MTV3: Sukuni salat (15.2.), 753 000
3. MTV3: Seitsemän uutiset (2.2.), 752 000
4. MTV3: Päivän sää (2.2.), 747 000
5. MTV3: Kymmenen uutiset (3.2.), 708 000
6. Nelonen: The Voice of Finland (12.2.), 705 000
7. MTV3: Talent Suomi (7.2.), 670 000
8. MTV3: Tulosruutu (2.2.), 659 000
9. MTV3: Kotoisa (3.2.), 606 000
10. MTV3: Viikon sää (7.2.), 579 000
(TOP 10 -listan lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus, kaikki 4+ vuotiaat, esityskerran keskikatsojamäärä)
Lähteet: Finnpanel TV-mittaritutkimus (TV-katselu) ja TotalTV-tutkimus (TV- ja online-katselu).
* 15–64-vuotiaiden keskuudessa parhaaseen katseluaikaan 18.00–24.00