Kiekkokuume iski tänäkin keväänä: jääkiekon MM-kisoja seurasi neljä miljoonaa suomalaista

KATSELU

|

( PÄIVITETTY 09.06.2023 )

30.05.2023

Kanadan mestaruusjuhliin päättyneet jääkiekon MM-kisat keräsivät jälleen suomalaiset kiekkoelämysten äärelle. Leijonien otteet ja muu MTV:n MM-kisaohjelmisto tavoitti turnauksen aikana neljä miljoonaa suomalaista. Myös finaaliottelu sai miljoonayleisön.
Suomalaiset seurasivat MM-kaukaloiden tapahtumia sankoin joukoin läpi turnauksen. MTV3- ja C More Sport 1 -kanavilta sekä C More -suoratoistopalvelusta kaikkinensa otteluita, MM-kisastudioita sekä erikoislähetyksiä seurasi 3,98 miljoonaa suomalaista – eli 70 % koko väestöstä.
Luonnollisesti suomalaiset viihtyivät vastaanottimien äärellä eniten Leijonien otteluiden aikana. Katsotuimmiksi otteluiksi nousivat alkulohkon Suomi–Ruotsi-kamppailu 15.5. sekä kohtalokas Kanada–Suomi-puolivälierä 25.5.
Voittomaalikilpailuun asti edennyttä Ruotsi-trilleriä seurasi 2,3 miljoonaa suomalaista keskikatsojamäärän ollessa 1,5 miljoonaa. Leijonien MM-turnauksen päättänyttä puolivälierää puolestaan seurasi 2,3 miljoonaa suomalaista ja keskikatsojamäärä oli 1,4 miljoonaa.
Myös maailmanmestaruuden ratkeaminen kiinnosti. Sunnuntain Kanada–Saksa-finaalia seurasi 1,9 miljoonaa suomalaisia. Ottelun keskikatsojamäärä oli 960 000.
”Jääkiekko yhdisti suomalaisia tänäkin keväänä. MTV on saanut jälleen välittää MM-kisojen tapahtumat ja on upeaa, että jopa neljä miljoonaa suomalaista seurasi turnauksen tapahtumia kanssamme”, summaa MTV:n Channels & Digital Consumption -yksikön johtaja Iina Eloranta.

MM-kiekkoa MTV:llä myös ensi keväänä

MTV esittää jääkiekon miesten MM-kisojen tärkeimmät ottelut, eli Leijonien pelit, välierät ja finaalin, aina vuoteen 2028 saakka. Kisatapahtumia seurataan siis ensi keväänäkin MTV:n tuottamana MTV3-kanavalla sekä MTV:n suoratoistopalveluissa.
Lähteet: Finnpanel Oy, TotalTV-mittaus (kaikki 3+ vuotiaat suomalaiset), katselu MTV3/C More -kanavilta ja vod-palveluista eri päätelaitteilta, keskikatsojamäärä = minuuttiyleisöjen keskiarvo, tavoittavuus/seurasi = vähintään 3 minuuttia yhtäjaksoista katselua