Mitä ensimmäiset Kasvukeissi-tunnustukset saaneille kuuluu nyt?

MAINOSTAMINEN

|

07.11.2022

MTV antaa Kasvukeissi-tunnustuksia mainostajille, jotka ovat laajan tavoittavuuden Total TV -mainonnalla saavuttaneet kasvua tai muutoin menestyksekkäästi ratkoneet liiketoiminnallisia haasteita vaikuttavin tuloksin.
Ensimmäiset tunnustukset jaettiin helmikuussa 2022. Ansioituneiden mainostajien joukossa olivat muun muassa Bunge Finland Alentaja-levitteellä sekä vaihtoautokaupan persoonallinen markkinoija Saka Finland. Kysyimme, mitä heille kuuluu vajaa vuosi palkitsemisen jälkeen.

Alentaja: Tuloksellinen tavoittaja

Anri Saarinen, Marketing Director Nordic, Bunge Finland Oy

Saavutitte roppakaupalla tunnettuutta MTV3-katkokampanjoinnilla, ja markkinaosuuden kasvun myötä markkinajohtajan aseman kolesterolia alentavissa levitteissä. Miten Alentajalla on mennyt tuon jälkeen, vieläkö rasiat löytävät tiensä kuluttajien ostoskoreihin yhtä vilkkaasti?
"Alentajalla menee mainiosti! Markkinajohtajuutemme kolesterolia alentavissa levitteissä on vahvistunut entisestään, ja on hienoa nähdä, että Alentaja-brändille tärkeät kotimaisuus ja vastuullisuus puhuttelevat edelleen vahvasti kuluttajaa."
Ovatko kyseisen kampanjan erinomaiset tulokset vaikuttaneet jollain tavalla markkinointilinjauksiinne suuremmassa kuvassa?
"Hyvät tulokset vahvistavat ajatustamme siitä, että jatkamme TV:n käyttöä päämediana myös ensi vuonna, jolloin tavoittavuus säilyy laajana."
Myönsimme teille alkuvuonna ”Tuloksellisen tavoittajan” palkinnon Kasvukeissit-sarjassamme. Oletteko saaneet tunnustuksesta jotain palautetta?
"Olemme saaneet mukavaa palautetta sekä yrityksemme sisältä että ulkopuolelta. Selvästi kasvun huikea vauhti yllätti meidän lisäksemme myös monet muut."
Millaisessa roolissa laaja tavoittavuus on markkinoinnissanne tänä päivänä?
"Alentajalle laaja tavoittavuus on edelleen tärkeää. Vaikka olemmekin kolesterolia alentavien levitteiden markkinajohtaja, on tunnettuuden rakentamisessa vielä tekemistä. Tässä laaja tavoittavuus ja TV mediana ovat oivallisia välineitä."
Millaisin odotuksin lähdette vuoteen 2023?
"Iloisilla odotuksilla ja odottavin mielin. Tavoitteena on edelleen vahvistaa Alentajan asemaa omassa tuotekategoriassaan."

Saka: Voitokas korona-ajan kasvaja

Saara Rimpiläinen, markkinointipäällikkö, Saka Finland Oy

Palkitsimme Sakan ”Voitokkaana korona-ajan kasvajana” Kasvukeissit-sarjassamme. Total TV -kampanjointi toi teille merkittävää kasvua laskevassa markkinassa. Millainen merkitys laajalla tavoittavuudella on tämän päivän markkinointitavoitteissanne?
"Toimimme valtakunnallisesti 24 toimipaikassa ja autojamme voi ostaa etänä mistä päin tahansa Suomea, joten suurien massojen tavoittaminen on meille äärimmäisen tärkeää. Voitimme juuri Auto Bildin teettämässä palvelututkimuksessa Suomen parhaan vaihtoautokaupan ylivoimaisen ykkössijan ja haluammekin, että jokainen suomalainen tietää mistä auto kannattaa ostaa nyt ja tulevaisuudessa - eli meiltä."
Miten Sakalla on huristellut tunnustuksen jälkeen?
"Sakalla menee hyvin ja olemme kasvaneet myös näinä haasteellisina aikoina. Meillä on valikoimassa juuri oikeanlaisia autoja tähän hetkeen ja tarpeeseen niin hintojen, merkkien kuin käyttövoimienkin puolesta. Tulemme tekemään taas ennätysvuoden ja haluamme kiittää siitä yhä kasvavaa asiakaskuntaamme."
Mainontanne on noteerattu ja palkittu laajemminkin vuoden 2022 mainosalan kilpailuissa; kertoisitteko tästä lisää? Entä oletteko saaneet jotain palautetta asiakkailtanne?
"Olemme voittaneet tänä vuonna mm. Effie Awards -mainoskilpailussa pronssia ja Voitto-mainoselokuvakilpailussa hopeaa. Olemme panostaneet luovaan brändimainontaan jo vuosien ajan ja on todella hienoa, että se on noteerattu myös kilpailuissa. Asiakkailta olemme saaneet palautetta, että Sakan mainonta erottautuu kilpailijoista ja on jäänyt positiivisesti mieleen. Sehän on brändimainonnan syvin tarkoitus, joten voimme todeta, että brändimainontamme on monin tavoin onnistunutta."
Millaisin odotuksin lähdette vuoteen 2023?
"Me sakalaiset olemme aina olleet rohkeita autokaupan uudistajia ja sellaisina aiomme myös pysyä. Lähdemme uuteen vuoteen luottavaisin mielin, palvellen asiakkaitamme hyvin läpi autonhankintamatkan sekä sen jälkeenkin. Autovalikoimamme on käsin poimittu vastaamaan asiakkaiden tarpeita ja haluja. Kun asiakaskokemus on hyvä ja auton ostaminen helppoa ja vaivatonta, ei meillä ole epäilystäkään, ettemmekö pitäisi autokaupan edelläkävijän paikkaa myös vuonna 2023."