MTV:n Channels & Digital Consumption -tiimin tehtävänä on rakentaa laajaa tavoittavuutta ja monipuolisia ohjelmistoja kulutus- ja katselutavasta riippumatta

HAASTATTELU

|

07.06.2022

MTV:n mainostaja-asiakkaille uuden tiimin työ näkyy entistä monipuolisempana ohjelmistona, jossa yhdistyvät niin isot koko kansan katseet keräävät must see-ohjelmat kuin pienempiä kohderyhmiä kiinnostavat sisällöt. Monipuolisella ohjelmistolla rakennetaan laajempaa tavoittavuutta läpi vuoden. Yksikköä johtaa Iina Eloranta, Vice President, Channels & Digital Consumption.
MTV Oy:n tavoitteena on maksimoida ja ylläpitää katselun ja sisältöjen laajaa tavoittavuutta, jotta mainostaja-asiakkaamme voivat hyödyntää MTV:n Total TV -kampanjointia mahdollisimman vaikuttavasti. Tämän tavoitteen mukaisesti MTV:llä on uudistettu rohkeasti organisaatiorakenteita. Muun muassa tv-kanava- ja suunnittelutiimit sekä mainosrahoitteisesta suoratoistopalvelusta vastaava AVOD-tiimi yhdistettiin uudeksi Channels & Digital Consumption -yksiköksi.
Yksikön tehtävänä on rakentaa laajaa tavoittavuutta, monipuolisia ohjelmistoja sekä hienoja katseluelämyksiä kulutus- ja katselutavasta riippumatta. Tätä uutta yksikköä johtamaan nimitettiin keväällä 2022 Iina Eloranta. Iinan johdolla vahvistetaan asemaa mainosrahoitteisessa Total TV:ssä upeiden sisältöjen sekä huolella pohditun tv-kanava- ja AVOD-strategian kautta.

Iina Eloranta, millainen aiempi roolisi oli ja miten se eroaa nykyisestä?

Toimin aiemmin MTV:n kanavajohtajana vastaten kaikkien tv-kanavien ja suoratoistopalvelun ohjelmistosta sekä suoritteesta. Uusi tittelini on Vice President, Channels & Digital Consumption.
Eroa aiempaan on isompi tiimi. Mainosrahoitteisen suoratoiston eli AVOD-liiketoiminnan huippuammattilaiset liittyivät kanavaorganisaatioon mukaan ja tehtävänkuvaan liitettiin AVOD-liiketoiminnan ja kehityksen ohjaus.

Mitä uusi Channels & Digital Consumption -tiimi saa aikaan?

Channels & Digital Consumption yksikössä suunnitellaan MTV3:n, Subin, Avan ja MTV Katsomon ohjelmistot. Mainosrahoitteisten kanavien lisäksi myös maksu tv-kanavien (CMore Sport 1 ja 2 sekä C More Juniori) ja C Moren suoratoistopalvelun ohjelmistosuunnittelu tehdään tässä tiimissä.
Jotta ohjelmistot tukevat MTV:n tavoitteita, ohjaamme tästä tiimistä niin kotimaisen kuin kansainvälisenkin sisällön ostoja ja meillä on vastuu ohjelmistobudjetista. Teemme tiivistä yhteistyötä markkinoinnin kanssa niin ohjelmamarkkinoinnin kuin brändien parissa.
Kehitämme kanavia, suoratoistopalveluja ja niiden ohjelmistoja, jotta MTV on menestyvä ja ajassa kiinni. Vastaamme siitä, että kokonaisohjelmistomme suorittaa parhaalla mahdollisella tavalla ja on mielenkiintoinen suurimmalle osalle suomalaisista, jotta annamme upealle myyntitiimillemme ja mainostaja-asiakkaillemme loistavat mahdollisuudet tuloksen tekemiseen.

Miksi uusi tiimi luotiin?

Halusimme parantaa sisäistä yhteistyötämme, jotta pystymme vastaamaan ihmisten muuttuvaan mediankäyttöön mahdollisimman hyvin.

Miten mainostaja-asiakkaat hyötyvät tästä muutoksesta?

MTV:n mainostaja-asiakkaille muutos näkyy entistä monipuolisempana ohjelmistona, jossa yhdistyvät niin isot koko kansan katseet keräävät must see-ohjelmat kuin pienempiä kohderyhmiä kiinnostavat sisällöt. Monipuolisella ohjelmistolla rakennamme laajempaa tavoittavuutta läpi vuoden.
Tänä vuonna olemme esitelleet myös uusia ohjelmia MTV Katsomo -lähtöisesti ja saaneet MTV:n sisältöjen pariin myös uusia kuluttajia. Tätä tulemme jatkamaan: niin sisältöjen kuin palvelunkin osalta haluamme olla ajassa kiinni ja tarjota edelleen Suomen parhaita sisältöjä uutisista viihteeseen, urheiluun ja draamasarjoihin. Tunnemme suomalaiset katsojat ja olemme valmiita navigoimaan ja tekemään tulosta alati kovenevassa kilpailussa ihmisten ajankäytöstä.

Terveisesi mainostaja-asiakkaille?

Toivottavasti niin meidän tiimin ja MTV:n kokonaisohjelmiston kuin koko Pöllöjengin tekemisestä välittyy hyvä tekemisen meininki, ajassa kiinni oleminen ja rohkea eteenpäin katsominen. Markkinajohtajana haluamme näyttää tietä niin mielenkiintoisten sisältöjen kautta kuin koko toimialan kehittämisessä!
Haastattelu: Henna Väänänen, MTV
Kuva: Onni Ojala, MTV