MTV ja Disney laajentavat yhteistyötään – STAR Channel, National Geographic sekä Disney+ osaksi MTV:n Total TV -mainostarjontaa

AJANKOHTAISTA

|

( PÄIVITETTY 08.11.2024 )

18.09.2024

MTV Oy ja The Walt Disney Company Nordic & Baltic laajentavat mainosmyyntiyhteistyötään Suomessa: Disneyn mainosrahoitteiset tv-kanavat Suomessa, STAR Channel ja National Geographic, sekä uutena lisäyksenä Disney+-suoratoistopalvelu ovat jatkossa yksinoikeudella osa MTV:n Total TV -mainostarjontaa*.
MTV vastaa 1.1.2025 alkaen yksinoikeudella Suomessa 17. lokakuuta lanseeratun Disney+-suoratoistopalvelun Standard (mainoksilla) -tuotteen mainosmyynnistä. MTV vastaa 1.1.2025 alkaen yksinoikeudella myös Disneyn mainosrahoitteisten tv-kanavien, STAR Channel ja National Geographic, mainosmyynnistä Suomessa, mistä MTV Oy ja The Walt Disney Company Nordic & Baltic tiedottivat syyskuussa.
Uusi mainosmyyntiyhteistyö MTV:n ja Disney+-suoratoistopalvelun välillä tarjoaa suomalaisille mainostajille tehokkaan väylän tavoittaa laajalti suomalaiskatsojat aina komedian ystävistä, rikos- ja murhamysteerien katsojiin sekä kokoillan elokuvien katsojista draama- ja animaatiosarjojen seuraajiin.
“Olemme todella innoissamme Disney-yhteistyön laajenemisesta. MTV on jo tällä hetkellä Suomen tavoittavin Total TV -toimija, ja Disney+:n liittyminen osaksi MTV:n mainostarjontaa tulee mahdollistamaan MTV:n mainostajille yhä vaikuttavampia, korkean huomioarvon Total TV -kampanjoita – laajempaa tavoittavuutta luotettavassa ja laadukkaassa mediaympäristössä. Tämä uusi yhteistyö tarjoaa MTV:n mainostajille ainutlaatuisen näkyvyyden Star Wars-, Marvel-, Disney- ja Pixar-faneille“, kertoo MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen.
“On hienoa päästä laajentamaan yhteistyötämme MTV:n kanssa. MTV:llä on vuosikymmenten vahva kokemus mainosmyynnistä ja korkeat standardit – MTV:n pyrkimys parhaaseen sopii erinomaisesti yhteen ensiluokkaisen kokemuksen kanssa, jota haluamme tarjota sekä Disney+:n mainostajille että katsojille. Yhteistyömme myötä mainostajat voivat tavoittaa yhä laajempia kohderyhmiä – odotan innolla tiivistä yhteistyötä MTV:n kanssa. Disney+-suoratoistopalvelulla on nyt mainosmyyntiyhteistyökumppanit kaikilla pohjoismaisilla markkinoilla kaupallisten markkinajohtajien kanssa: Suomessa MTV:n, Ruotsissa TV4:n, Norjassa TV2 ja Tanskassa TV2 kanssa – tämä kuvastaa Disneyn vahvojen brändien ja maailman luokan sisältöjen vetovoimaa”, kuvaa Hans van Rijn, Country Manager & SVP, The Walt Disney Company Nordic & Baltic.
”Koko MTV:n kaupallinen organisaatio on valtavan innoissaan tästä yhteistyöstä. MTV:n mediamyynnin timanttiset Total TV -mainonnan asiantuntijat pääsevät rakentamaan laajasti tavoittavia ja kasvuun vaikuttavia ratkaisuja asiakkailleen entistä isommalla kattauksella”, summaa MTV:n kaupallinen johtaja Sauli Asikainen.

Tästä tiedotimme 18.9.2024:

MTV ja Disney aloittavat yhteistyön – tv-kanavat STAR Channel ja National Geographic osaksi MTV:n Total TV -mainostarjontaa 1.1.2025 alkaen

MTV Oy ja The Walt Disney Company Nordic & Baltic tiedottivat 18.9.2024, että MTV vastaa 1.1.2025 alkaen yksinoikeudella Disneyn mainosrahoitteisten tv-kanavien, STAR Channel ja National Geographic, mainosmyynnistä Suomessa.
Yhteistyö tarjoaa MTV:n mainostajille mahdollisuuden tavoittaa Disneyn katsojat laadukkaiden sisältöjen ja eri ohjelmagenrejen yhteydessä: STAR Channel -kanavalla komedian (mm. Simpsonit ja Family Guy) ja draaman (mm. 9-1-1) ystävät sekä National Geographic -kanavalla dokumentin nälkäiset (mm. Oscar-ehdokkaaksi nimetyt dokumentit ja Lentoturmatutkinnan kaltaiset asiaviihdeohjelmat).
”Olemme todella iloisia tästä yhteistyöstä. Brändimme sopivat erinomaisesti yhteen. Kuten MTV, myös Disney tarjoaa laadukasta sisältöä bränditurvallisessa ympäristössä. Tämä puhuttelee suomalaisia katsojia ja mainostajia. Yhteistyömme täydentää MTV:n kiistatta markkinoiden parasta Total TV -mainostarjontaa, joka sisältää MTV:n maksuttomat tv-kanavat (MTV3, MTV Sub ja MTV Ava), Suomen suurimman kaupallisen suoratoistopalvelun (MTV Katsomo) ja Disneyn maksuttomat tv-kanavat (STAR Channel ja National Geographic). Olemme ylpeitä, että voimme tuoda tämän markkinan tavoittavimman Total TV -tarjooman mainostajillemme”, kertoo MTV Oy:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen.
”MTV:n mainostaja-asiakkaidemme liiketoimintaa ja kasvua ajatellen, tämä yhteistyö paketoi kahden eri mediatalon laadukkaat ja bränditurvalliset sisällöt ja premium-mainosympäristöt entistä vahvemmaksi ja vaikuttavammaksi Total TV -mainostarjonnaksi”, kommentoi MTV:n kaupallinen johtaja Sauli Asikainen ja jatkaa:
”Total TV -mainonnan laaja ja nopea tavoittavuus Suomessa, laadukas pitkämuotoinen ohjelmasisältö, jonka ääressä viihdytään, mainonnan näkyminen koko ruudulta äänineen päivineen on mainontaa, joka herättää huomiota, jää mieleen ja saa aikaan toimintaa muuten niin hälyisässä tämän päivän mediaympäristössä.”
”Yhteistyö Suomen suurimman kaupallisen tv-yhtiön kanssa hyödyttää valtavasti sekä mainostajiamme että katsojiamme: MTV:n vuosikymmenten kokemus mainonnasta kulkee käsi kädessä rakastettujen maksuttomien tv-kanaviemme kanssa ja tehostaa mainostarjoomaamme. National Geographic- ja STAR Channel -kanavan ohjelmistot tarjoavat monipuolisia, maailman luokan sisältöjä eri genreissä. Tämä tarjoaa mainostajille sekä joustavuutta että valinnanvaraa”, kertoo Hans van Rijn, Country Manager & SVP, The Walt Disney Company Nordic & Baltic.
*MTV:n Total TV -mainostarjonta sisältää näkyvyyttä MTV:n tv-kanavilla (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) ja MTV Katsomossa. 1.1.2025 alkaen MTV:n Total TV -mainostarjontaan sisältyvät myös Disneyn mainosrahoitteiset tv-kanavat Suomessa, STAR Channel ja National Geographic, sekä Disney+-suoratoistopalvelu.