MTV oli kaupallisen tv:n katselun selkeä ykkönen marraskuussa. MTV:n kaupallinen katseluosuus oli korkein kuuteen vuoteen marraskuita tarkasteltaessa. MTV Katsomon katselu kasvoi lähes 50 prosentilla edellisvuoden marraskuuhun verrattuna, ja kasvussa korostuvat erityisesti nuoret kohderyhmät.
MTV kaupallisen tv:n katselun selkeä ykkönen
MTV:n kaupallinen katseluosuus oli korkein kuuteen vuoteen marraskuita tarkasteltaessa. Parhaaseen katseluaikaan (18.00–24.00) katseluosuus 15–64-vuotiaiden keskuudessa oli peräti 47,1 % – muiden yhtiöiden vastaavien osuuksien ollessa: Nelonen Media 27,7 %, Discovery 17,2 %, FOX NG 7,0 % ja AlfaTV 1,1 %.
MTV Katsomon katselussa vahva kasvu
MTV Katsomon katselu kasvoi lähes 50 prosentilla edellisvuoden marraskuuhun verrattuna. Erityisen paljon katselu kasvoi nuorissa kohderyhmissä, esimerkiksi 15–34-vuotiaiden miesten joukossa kasvu oli jopa 150 %.
MTV Katsomo tavoitti marraskuussa 1,5 miljoonaa eri katsojaa kasvaen +26 %. Katselua kasvattivat etenkin FIFAn jalkapallon MM 2022 -kilpailut, kotimainen viihdetarjonta kuten Ensitreffit alttarilla, Maajussille morsian ja Huippumalli haussa sekä ulkomaiset sarjat ja elokuvat, kuten Emmerdale, Beck ja Wallander.
TV-ohjelmien syksyn tähti: Tanssii Tähtien Kanssa
Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelman kausi päättyi marraskuussa, ja kauden finaali tavoitti 1,46 miljoonaa katsojaa. Kaikki tv-kanavat huomioiden se oli marraskuun katsotuin ja ainoa miljoonan keskikatsojamäärässä ylittänyt ohjelma.
MTV:n toiseksi katsotuin ohjelma marraskuussa oli Masked Singer -ohjelmakauden viimeinen jakso, joka tavoitti 1,19 miljoonaa katsojaa keskikatsojamäärän ollessa 927 000.
Suomalaiset viettivät MTV:n tv-kanavilla ja MTV Katsomossa yhteensä yli 41 minuuttia per vuorokausi.
FIFAn jalkapallon MM 2022 -otteluilla miljoonayleisöt
FIFAn jalkapallon MM 2022 -kilpailuja on seurannut MTV:n tv-kanavilta ja MTV Katsomosta jo 3,2 miljoonaa suomalaista. Kuudesta katsotuimmasta ottelusta jokainen on tavoittanut yli miljoona katsojaa. Katsotuimmaksi tähän asti on noussut neljännesvälieräottelu Brasilia–Etelä-Korea, joka tavoitti 1,2 miljoonaa katsojaa keskikatsojamäärän ollessa lähes puoli miljoonaa.
“MTV Katsomon vahva kasvu kertoo niin katselutottumusten muutoksesta kuin loistavista, katsojia koukuttavista ohjelmasisällöistä. Sama linja jatkuu MTV:llä myös keväällä, jolloin luvassa on jälleen laaja ja monipuolinen kattaus katseltavaa suomalaiskoteihin”, summaa Iina Eloranta, Channels & Digital Consumption -yksikön johtaja MTV:ltä.
Finnpanel TotalTV-mittaus kaikki 3+ vuotiaat (MTV:n marraskuun ohjelmien tavoittavuudet ja kokonaiskeskikatsojamäärät 7.12.asti, MTV Katsomon katselu).
Finnpanel TV-mittaritutkimus kaikki 4+ vuotiaat (ohjelmien keskikatsojamäärät eri tv-kanavilla ja katseluosuudet eri kohderyhmissä).