MTV:n Liiga-ottelut ja Hockey Night -ohjelmat ovat tavoittaneet jo 3 miljoonaa suomalaista syyskauden aikana. Suomen seuratuimmassa urheiluviihdesisällöissä on kuluvana kautena mukana myös ennätysmäärä ohjelmayhteistyökumppaneita: Veikkaus, Telia, Coca-Cola, Ejendals, Toyota, Billys, Syöpäsäätiö ja Dressmann.
Liiga on Suomen jääkiekon miesten pääsarja. MTV esittää Liigan otteluita MTV3-kanavalla ja MTV Katsomo+ -palvelussa. Ohjelmistoon kuuluvat myös samoilla kanavilla esitettävät Hockey Night perjantai -ottelut, Hockey Night Tien päällä -makasiiniohjelma ja Hockey Night Live -studiolähetys.
Kausi 2024-2025 on lähtenyt vauhdikkaasti liikkeelle. Liigan ottelulähetyksiä on katsottu syyskauden aikana MTV:n kanavilta ja MTV Katsomo+-palvelusta enemmän kuin aikaisemmin. MTV3-kanavalla esitettävä Hockey Night perjantai on tavoittanut viikoittain keskimäärin yli 800 000 suomalaista. MTV:n kanavilla ja MTV Katsomossa näytettävät Liiga-ottelut ja Hockey Night -ohjelmat ovat tavoittaneet alkukauden aikana jo yli 3 miljoonaa suomalaista.
Ennätysmäärä ohjelmayhteistyökumppaneita mukana
Kotimainen jääkiekko on kiinnostanut katsojien lisäksi erityisen paljon myös mainostajia. MTV:n Liiga- ja Hockey Night -ohjelmissa on mukana ennätysmäärä yhteistyökumppaneita: Veikkaus, Telia, Coca-Cola, Ejendals, Toyota, Billys, Syöpäsäätiö ja Dressmann.
Kaudella 2024-2025 uutena yhteistyökumppanina on aloittanut elintarvikevalmistaja Gunnar Dafgård AB Billys-pizzabrändillään.
”Billys on ollut aiemminkin mukana MTV:n ohjelmayhteistyössä mm. Suurmestari ja Putous-ohjelmissa, jotka ovat olleet lauantai-illan kokoperheen ohjelmia. Kokemukset ohjelmayhteistyöstä ja näkyvyydestä ovat olleet hyviä, ja ohjelmayhteistyöllä on ollut selvä vaikutus myynnin kehitykseen. Halusimme laajentaa näkyvyyttä myös urheilun puolelle, jolloin jääkiekko seuratuimpana urheilulajina ainoa vaihtoehto tavoittaa vastaavaa näkyvyys”, sanoo maajohtaja Kimmo Loppi ja jatkaa:
“Yhteistyö on ollut helppoa ja sovitut asiat ovat toteutuneet hyvin. Näkyvyys kokonaisuudessaan on ollut erittäin hyvä.”
”Olemme kehittäneet Liigan ympärille erittäin toimivan sisältökonseptin, joka mahdollistaa entistä monipuolisemman kumppaniyhteistyön Hockey Night -ohjelmien ja Liiga-otteluiden yhteydessä”, kertoo MTV Urheilun kaupallinen tuottaja Riku Kalttonen.
”Hockey Night -ohjelmayhteistyö on erinomainen sisältöympäristö kehittää yrityksen brändimielikuvaa ja tunnettuutta. Yhteistyö mahdollistaa myös tuotesijoittelun sekä taktisen mainonnan ohjelmasisällöissä ja otteluiden power break -katkoilla”, Kalttonen jatkaa.
Seuratuinta urheiluviihdettä, jossa riittää jännitettävää kauden loppuun asti
“Liigassa on astuttu upeasti uuteen aikaan joukkuemäärän kasvettua 16 joukkueeseen ja odotettujen karsintojen palattua kiekkokeväisiin”, sanoo MTV:n Liigan vastaava tuottaja Kalle Takala.
”Lisäjännitys on näkynyt myös yleisessä kiinnostuksessa ja katsojaluvuissa. MTV3:n Hockey Night perjantait tarjoavat entistä suuremman näyteikkunan välittää Suomen seuratuinta urheiluviihdettä yhä useammille katsojille ja värittää sitä huippuammattilaisten tähdittämillä studiotuotannoilla. Liigassa kamppailu sijoituksista käy kuumana molemmissa päissä sarjataulukkoa, mikä takaa sen, että jokaisessa lähetyksessämme riittää aivan poikkeuksellisella tavalla jännitettävää kauden viimeiseen vaihtoon asti”, Takala summaa.