MTV:n syksyn katselu jatkuu vahvana – MTV Katsomon tavoittavuus huipussaan

KATSELU

|

( PÄIVITETTY 13.12.2022 )

17.10.2022

Syyskuussa suomalaiset käyttivät kaupallisten tv-kanavien katseluajasta lähes puolet MTV:n kanavien parissa. MTV Katsomon tavoittavuus puolestaan kipusi syyskuun loppupuolella ennätyslukemiin.
Syyskuussa suomalaiset katsoivat tv:tä lähes 2,5 tuntia vuorokaudessa. MTV:n kanavat saivat kaupallisten kanavien katseluajasta lähes puolet (48 %).
MTV3 oli katsotuin kaupallinen kanava ja sai kaksi kertaa enemmän katselua kuin toiseksi katsotuin kanava Nelonen. Sub oli kolmanneksi katsotuin kaupallinen kanava selvällä erolla sitä seuraaviin TV5- ja Jim-kanaviin. AVA oli puolestaan katsotuin naisille suunnatuista kanavista.
Parhaaseen katseluaikaan 15–64-vuotiaissa MTV:n katseluosuus oli 46,3 %, Nelonen Median 32,3 %, Discoveryn 14,1 %, FOX NG:n 6,2 % ja AlfaTV:n 1,2 %. MTV:n tv-kanavat jatkoivat siis syyskuussa vahvasti omissa viiteryhmissään.

MTV:n suuret viihdeohjelmat olivat syyskuussakin katsotuimpien kärjessä

Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelman jaksoja katsoi 1,3–1,65 miljoonaa suomalaista jaksosta riippuen, Masked Singer Suomi -ohjelma ylsi 1,1–1,26 miljoonan tavoittavuuteen, rakkausreality Maajussille morsian ylsi sekin yli miljoonaan katsojaan per jakso, Ensitreffit alttarilla -ohjelma lähes miljoonaan ja myös Posse tavoitti 0,95–1,05 miljoonaa katsojaa per jakso.
Näiden MTV:n ohjelmien lisäksi miljoonakerhoon pääsivät yksittäisillä jaksoilla Kummit Live: Elämä Lapselle -konsertti, Suomen kaunein koti ja Kymmenen uutiset.

MTV Katsomo noussut katsojien suosikiksi

MTV Katsomo tavoitti syyskuussa 900 000 suomalaista viikossa. Katsojat käyttivät MTV Katsomon parissa keskimäärin 45 minuuttia päivässä. Katseluminuuteissa mitattuna MTV Katsomo on mainontaa sisältävistä suoratoistopalveluista Suomen katsotuin*.
MTV Katsomosta eniten syyskuussa katsottiin ohjelmia: Salatut elämät, Ensitreffit alttarilla, Maajussille morsian, Sometähtien sinkkuelämää, Tanssii Tähtien kanssa ja Huippumalli haussa (kuva). Suosituiksi nousivat myös ohjelmat, jotka nähdään MTV Katsomossa ennen tv-esitystä, kuten Home and Away, Hääpäiväkirjat ja Love Island UK.
Lähteet: Finnpanel TV-mittaritutkimus (katseluminuutit ja kanavien katseluosuudet, koko vuorokauden aikana, 4+ vuotiaat -kohderyhmässä ellei muuta mainintaa), TotalTV-mittaus (MTV Katsomo tavoittavuus, minuutit ja ohjelmien kokonaistavoittavuudet). * vertailussa tv-yhtiöiden Suomessa tarjoamat AVOD-palvelut