Suomen johtava kaupallinen tv-yhtiö MTV Oy oli selvästi katsotuin kaupallinen tv-yhtiö myös tämän vuoden huhtikuussa. Tv-kanavien vahvan katselun rinnalla MTV:n maksuttoman suoratoistopalvelun käyttö on kasvanut hienosti – palvelu saa lisää katselua erityisesti 25–44-vuotiassa.
MTV on ollut selvästi katsotuin kaupallinen tv-yhtiö Suomessa kolme viimeisintä huhtikuuta peräkkäin. Tämän vuoden huhtikuussa MTV:n kaupallinen katseluosuus 15–64-vuotiaissa parhaaseen katseluaikaan oli todella korkea 45,5 % – siis lähes huhtikuun 2020 tasolla (45,7 %).
mtv-palvelu tavoitti joka neljännen suomalaisen
MTV3-, Sub- ja AVA-tv-kanavien katselun rinnalla MTV:n maksuttoman suoratoistopalvelun käyttö on kasvanut merkittävästi huhtikuita verrattaessa: Tämän vuoden huhtikuussa mtv-palvelun parissa käytettiin lähes 60 % enemmän aikaa kuin edellisvuoden huhtikuussa, ja palvelu tavoittikin huhtikuussa kaikkiaan joka neljännen suomalaisen eli 1,33 miljoonaa. Erityisesti katselu kasvoi 25–44-vuotiaissa – lähes 75 %:lla.
Suomalaiset viihtyvät MTV:n sisältöjen parissa genrestä riippumatta
Yksittäisiä huhtikuun ohjelmajaksoja tarkastellessa MTV:n katsotuimmat sisällöt olivat
Olen Julkkis... Päästäkää Minut Pois!
Suomen kaunein koti: Kesämökit
Joonas Nordman Show: Grillikausi
mtv-palvelussa huhtikuussa seurattiin erityisesti Salatut elämät-, MTV Uutiset Live-, Bachelor 2022-, MasterChef Suomi- ja LEGO Masters Suomi -ohjelmia.
Suomalaiset viihtyvät siis erinomaisesti MTV:n sisältöjen parissa oli kyse sitten viihde-, reality- ja lifestyle-, draama-, game show- tai uutis- ja ajankohtaisohjelmasta.
Eniten suomalaisia tavoittivat huhtikuussa uutis- ja ajankohtaisohjelmat
MTV:n kaikista ohjelmista eniten suomalaisia tavoittivat huhtikuussa uutis- ja ajankohtaisohjelmat – ne ovat seuranneet maailman tilannetta suomalaisten tukena hetki hetkeltä. MTV:n uutis- ja ajankohtaisohjelmien kokonaisviikkotavoittavuus oli huhtikuun jokaisena viikkona kolme miljoonaa.
“MTV haluaa olla paras ilmiöiden, puheenaiheiden, tähtien ja sisältöjen koti myös tulevaisuudessa: mitä paremmin katsojamme viihtyvät kanssamme, sitä paremmat lähtökohdat myös mainostajillamme on. MTV täyttää tänä vuonna 65 vuotta. Suomen ensimmäisenä kaupallisena tv-yhtiönä olemme olleet rohkea suunnannäyttäjä katsojien ja mainostajien yhdistämisessä läpi vuosien ja sitä aiomme olla myös jatkossa", kertoo MTV:n Channels & Digital Consumption -yksikön johtaja Iina Eloranta ja jatkaa:
"Nyt toukokuussa meillä Maikkarilla starttaa jääkiekon miesten MM-kotikisat, ja sen lisäksi odotamme innolla, että pääsemme kesäkuussa julkistamaan syksyn upean ohjelmiston – tuomaan suomalaiset sisältöjemme ääreen. “
Lähteet:
Finnpanel Oy TV-mittaritutkimus, katseluosuus: 15–64-vuotiaat, parhaaseen katseluaikaan.
Finnpanel Oy TotalTV-mittaus, 3+ vuotiaat, tavoittavuus yhteensä tv-kanavilla ja mtv-palvelussa 7.5. asti (vähintään 3 minuuttia yhtäjaksoista katselua).