MTV:n suoratoistopalvelujen tavoittavuus uuteen ennätykseen

KATSELU

|

( PÄIVITETTY 09.08.2023 )

09.06.2023

MTV:n suoratoistopalvelut MTV Katsomo ja C More ylsivät toukokuussa uuteen viikkotavoittavuuden katseluennätykseen, kun 1,1 miljoonaa eri katsojaa vietti aikaa suoratoistopalveluiden äärellä. Katselua hallitsivat urheilu, uutiset ja viihde. TV-katselussa MTV otti toukokuussa 55 % kaupallisen katseluosuuden.
Suomalaiset viettivät toukokuussa keskimäärin 50 minuuttia vuorokaudessa MTV:n sisältöjen parissa, joko tv-kanavilla tai suoratoistopalveluissa.
MTV:n suoratoistopalvelut, MTV Katsomo ja C More, tavoittivat toukokuussa yhteensä yli 1,6 miljoonaa suomalaista. Viikkotavoittavuudessa tehtiin viikolla 21 uusi ennätys, yli 1,1 miljoonaa eri katsojaa.
Etenkin nuorten miesten (15-34-vuotiaat) palvelujen parissa käyttämä aika ja tavoittavuus kasvoivat selvästi.
Suoratoistopalveluissa katsottiin toukokuussa etenkin urheilua (Jääkiekon MM-kisat ja jalkapallon Mestarien liiga sekä MM-ralli), Salatut elämät -sarjaa ja Suurmestaria. Myös LEGO Masters Suomi ja Maajussille morsian maailmalla saivat paljon katselua suoratoistopalveluissa.
TV-katselussa MTV otti toukokuussa 55 % kaupallisen katseluosuuden (A15-64 prime time ja A4+ koko vrk). SanomaTV jäi alle 30 %:n ja Warner Bros Discovery noin 16 %:iin.

Urheilu, uutiset ja viihde katselun kärkinä

Urheilu, uutiset ja viihde hallitsivat katselua. Jääkiekon MM-ottelut MTV3 ja C More Sport -kanavilla ja C More -palvelussa saivat jälleen miljoonayleisöt. Leijonien alkueräottelu Ruotsia ja puolivälierä Kanadaa vastaan keräsivät isoimmat yleisöt ruutujen ääreen. Ottelut tavoittivat 2,3 miljoonaa suomalaista ja saivat keskikatsojamääräksi 1,5-1,6 miljoonaa katsojaa. Kaikkiaan kisoja katsoi MTV:n kautta neljä miljoonaa suomalaista, vain hieman vähemmän kuin Leijonien voitokkaina vuosina.
MTV:n uutis- ja ajankohtaisohjelmat tavoittivat toukokuun viikkoina parhaimmillaan 3,4 miljoonaa suomalaista. Kymmenen uutiset tavoitti yli miljoonaa katsojaa useana päivänä.
MTV:n viihdeohjelmista miljoonatavoittavuuteen pääsivät Pitääkö olla huolissaan Peltsi Peltola -jakso (1,2 milj.) ja Suurmestari "Tee ASMR-elämys" -jakso (1,1 milj.). Yli 900 000 katsojaa saivat Suomen kaunein koti: Kesämökit "Pieni on kaunista" ja LEGO Masters Suomi "Sävelet palikoiksi".
"MTV:n suoratoistopalveluiden hieno viikkotavoittavuusennätys kertoo, että tarjoamme suomalaisia kiinnostavia sisältöjä. Urheilukatselun kruunu, Jääkiekon MM-kisat, on ollut toukokuussa kasvumme kärkenä, mutta myös muut urheilutapahtumat, uutiset ja viihde ovat tavoittaneet suuria yleisöjä. Panostamme jatkossakin sisältöjen monipuolisuuteen, jotta jokainen suomalainen löytää MTV:n palveluista ja kanavilta kiinnostavaa katseltavaa. Myös Leijonien MM-ottelut ja ratkaisupelit ovat katsottavissa MTV:ltä suorina lähetyksinä tulevinakin vuosina, eli tämä toukokuinen perinne saa jatkoa”, sanoo MTV:n VP, Channels & Digital Consumption Iina Eloranta.
Lähde: Finnpanel TotalTV-mittaus (minuutit, tavoittavuus ja keskikatsojamäärät) ja TV-mittaritutkimus (osuudet)