MTV:n Superviikko starttasi näkyvästi syksyn ohjelmiston

KATSELU

|

( PÄIVITETTY 21.09.2022 )

08.09.2021

MTV:n Superviikko 28.8.–5.9. aloitti syksyn ohjelmistokauden vahvasti. MTV:n kaupallinen katseluosuus oli koko väestössä parhaaseen katseluaikaan korkeat 53 % ja myös 15–64-vuotiaiden kohderyhmässä yli 47 %. MTV3-kanavalla oli kaupallisten kanavien katsotuimmat ohjelmat viikon jokaisena päivänä, ja katsojille maksuton mtv-palvelu rikkoi vuoden katseluviikkoennätyksiään.

MTV3:n syksyn viihdeohjelmat olivat selvästi katsojien suosikkeja

Maanantain katsotuin ohjelma kaupallisilla kanavilla oli Maajussille morsian, tiistain Ensitreffit alttarilla, torstain Yökylässä Maria Veitola, perjantain Posse, lauantain Masked Singer Suomi ja sunnuntain Tanssii Tähtien Kanssa.
Keskiviikkona 1.9. juhlittiin MTV Uutisten taivalta ja MTV Uutiset 40 vuotta -juhlalähetys olikin keskiviikkona Kymmenen uutisten kera katsotuinta tarjontaa kaupallisilla kanavilla. MTV Uutiset tavoittaa suomalaiset laajasti sekä tv-lähetysten että MTV Uutiset Liven kautta: viihdepainotteisella Superviikollakin uutistarjonta tavoitti 2,85 miljoonaa katsojaa viikon aikana.

mtv-palvelu rikkoi katseluennätyksiä

Superviikko oli maksuttomalle suoratoistopalvelulle, mtv-palvelulle (mtv.fi, mtv-sovellus), vuoden paras katseluviikko: ohjelmakäynnistyksiä kertyi upeat 3,7 miljoonaa. Palvelun parissa on käytetty aikaa jopa 67 % enemmän kuin viime vuonna vastaavalla viikolla.
Katselua mtv-palveluun toivat paitsi yllä mainitut tv:ssäkin suositut viihdesisällöt, myös 23.8. startannut Love Island Suomi -ohjelma, jota seurataan AVAlla, mtv-palvelussa ja C Moressa. Love Island Suomea on seurannut kahden ensimmäisen viikon aikana yli miljoona suomalaista. Ohjelman katselusta yli puolet tapahtuu mtv- tai C More -palvelussa – nuorilla kohderyhmillä jopa 80 %.
“Syksyn vahva aloitus on osoitus MTV:n ohjelmiston vetovoimasta ja monipuolisuudesta. Tavoitamme katsojat laajasti läpi kohderyhmän, mikä tarjoaa mainostaja-asiakkaillemme tehokkaita Total TV -kampanjoita. Olemme todella iloisia hienosta katselusyksyn startista, mutta paljon loistavia ohjelmalähtöjä on vielä tiedossa tulevina viikkoina ja kuukausina“, paljastaa Iina Eloranta, MTV:n kanavajohtaja. Lähteet: Finnpanel Oy TV-mittaritutkimus (osuudet ja katsotuimmat tv-ohjelmat). MTV:n kaupallinen osuus prime time 1.1.–5.9.2021 koko väestössä 50 % ja 15–64-v. 45 %.
Finnpanel Oy TotalTV-mittaus (ohjelmien tavoittavuudet, väh.3 min yhtäjaksoista katselua, sisältäen kaikki päätelaitteet ja eri esityskerrat).
Adobe, Video Analytics, mtv-palvelun käyttö.