MTV:n sisältötarjonta tavoitti syyskuussa viikoittain 4,14 miljoonaa suomalaista. MTV:n kaupallinen katseluosuus oli yli 47 %. MTV otti edelleen osuutta muilta kaupallisilta tv-yhtiöiltä.
MTV:n sisältöjen suuri kulutus lupaa hyvää mainostajille: MTV:n tv-kanavilla suomalaiset tavoitetaan laajalti, ja mtv-palvelu tavoittaa yhä paremmin mainostajien tavoittelemat kohderyhmät: esimerkiksi 15–44-vuotiaista naisista lähes kolmannes käyttää mtv-palvelua viikoittain – enemmän kuin samaiseen kohderyhmään painottuvia tv-kanavia (Liv, Frii, TLC). MTV:llä mainostaminen on tutkitusti jopa 15 % tehokkaampaa kuin muilla tv-yhtiöillä mainostaminen*.
MTV otti katseluosuutta muilta yhtiöiltä
MTV:n sisältöjen parissa vietettiin paljon aikaa tv-kanavilla (MTV3, Sub, AVA) ja maksuttomassa suoratoistopalvelussa (mtv.fi, mtv-sovellus) syyskuussa: tarjonta tavoitti viikoittain 4,14 miljoonaa suomalaista. MTV:n tv-kanavien syyskuun katseluosuus oli korkein sitten vuoden 2014 syyskuun (26,6 %, 15–64-vuotiaissa, koko vuorokausi).
MTV otti edelleen osuutta muilta kaupallisilta tv-yhtiöiltä. Katselu parhaaseen katseluaikaan jakautui seuraavasti:
(15–64-vuotiaissa, parhaaseen katseluaikaan 18.00–24.00).
Korkean tv-katseluosuuden lisäksi MTV:n maksuttoman suoratoistopalvelun, mtv-palvelun, käyttö kasvoi selvästi syksyllä verrattuna edellisvuoteen: palvelun parissa käytetty aika kasvoi 40 %:lla, ja mtv-palvelu tavoitti viikossa 750 000 suomalaista.
MTV:n katsotuimpia viihdesisältöjä syyskauden aikana (4.10.2021 asti)
Ohjelma
Tavoittavuus
Parhaan jakson keskikatsojamäärä
tv 1. esitys (pvm)
Tanssii Tähtien Kanssa
2 726 000
1 191 000
(12.9.)
Masked Singer Suomi
2 641 000
1 048 000
(11.9.)
Maajussille morsian
2 157 000
847 000
(27.9.)
Posse
2 142 000
655 000
(17.9.)
Yökylässä Maria Veitola
2 131 000
750 000
(2.9.)
Ensitreffit alttarilla
1 896 000
729 000
(7.9.)
Love Island Suomi
1 642 000
228 000
(23.8.)
Miljoonarajat paukkuivat
Tanssii Tähtien Kanssa ja Masked Singer Suomi -ohjelmien kokonaiskeskikatsojamäärä ylitti miljoonarajan. Suurten viihde- ja ilmiöohjelmien rinnalla MTV Uutiset tavoitti videomuotoisella sisällöllään viikoittain syyskuussa lähes 2,9 miljoonaa suomalaista.
“Olemme rakentaneet syyskaudelle ohjelmiston, joka selvästi kiinnostaa suomalaiskatsojia niin tv:ssä kuin suoratoistopalvelussakin. Total TV -mainonta tuo uuden tutkimuksen* valossa suurimman osan mediamainonnan tuottamasta lisämyynnistä Suomessa lyhyellä aikavälillä tarkasteltuna, joten nyt mainostajilla olisi mahtava mahdollisuus tavoittaa kohderyhmät MTV:n tv-kanavilla ja suoratoistopalvelussa“, vinkkaa MTV:n kanavajohtaja Iina Eloranta.
Total TV = television ja suoratoistopalvelun luvut yhteismitallisesti.
Finnpanel Oy TV-mittaritutkimus (katseluosuudet).
Finnpanel Oy TotalTV-mittaus (ohjelmien kokonaiskeskikatsojamäärät ja tavoittavuudet, väh.3 min yhtäjaksoista katselua, sisältäen kaikki päätelaitteet ja eri esityskerrat).