MTV uudistaa Kaupallisen organisaationsa rakennetta vastaamaan muuttuneita asiakastarpeita ja mediamarkkinaa

AJANKOHTAISTA

|

( PÄIVITETTY 16.11.2023 )

01.11.2023

Suomen johtava kaupallinen tv-yhtiö MTV Oy on uudistanut strategiansa vahvistaen digitaalista osaamistaan sekä sen mahdollisuuksia kuluttajille ja mainostaja-asiakkaille. MTV uudistaa mainostaja- ja toimistoasiakkaita palvelevan Kaupallisen organisaation rakennetta vastaamaan muuttuneita asiakastarpeita ja mediamarkkinaa.
Uudistuneen Kaupallisen organisaation johtajana jatkaa Sauli Asikainen, VP, B2B Sales & Marketing. Asikainen raportoi jatkossa MTV:n toimitusjohtajalle Johannes Leppäselle ja on MTV:n johtoryhmän jäsen.
Asikaisen johtama uudistunut organisaatio astuu voimaan 1.11.2023. MTV:n Kaupallinen organisaatio jakaantuu neljään yksikköön: B2B Marketing, Product & Price, Solutions & Services ja Sales.
B2B Marketing -yksikköä johtaa Yvonne Wagello, Head of B2B Marketing.
Vahvistuneessa huipputiimissämme rakennamme vaikuttavia kohtaamispisteitä B2B-kohderyhmille. Varmistamme, että sisältö ja näkemys ovat arvoa tuottavia mainostaja-asiakkaillemme ja sidosryhmillemme. Vahvistamme MTV:n kilpailuetuja, B2B-brändiä sekä asiakaskeskeisyyttä, jonka kautta kehitämme ja johdamme Total TV -markkinaa kohti kasvua”, sanoo Yvonne Wagello.
Product & Price -yksikköä johtaa Tea Hynynen, Head of Product & Price.
Olemme juuri saaneet valmiiksi tuotteistuksen ja hinnoittelun vuodelle 2024, ja strategiamme mukaisesti haemme lisää kasvua hienosti vastaanotetuille MTV Total TV -tuotteillemme. Tiimimme koostuu vahvasta Total TV:n ja ohjelmallisen ostamisen asiantuntijuudesta ja nämä molemmat osa-alueet ovatkin tärkeitä tulevaisuuden tuotteistuksemme kannalta”, kommentoi Tea Hynynen.
Solutions and Services -yksikköä johtaa Freja Rekola, Head of Solutions & Services.
Yksikkö koostuu neljästä tiimistä: Commercial Production (tiimin vetäjänä Mia Kantakoski), Strategy (tiimin vetäjänä Juha Västi), Media Planning (tiimin vetäjänä Paula Marjomaa) sekä täysin uusi suunnittelutiimi Creative Media Planning & Coordination, joka keskittyy luovien ratkaisujen, digin ja kasvuasiakkaiden mediasuunnitteluun. Tiimiä vetää Nina Valkama.
“Jatkossa kaikki asiakaskohtaisesti tuotettavat ratkaisut ja palvelut ovat koottuna samaan yksikköön. Muutos mahdollistaa yhä ketterämmin asiakaslähtöisen tavan tuottaa ratkaisuja ja palveluita mainostajille ja toimistokumppaneille. Yksikkö katsoo myös vahvasti tulevaisuuteen kehittämällä uusia palvelumalleja asiakkaidemme tarpeisiin. Uudessa yksikössä on joukko huippuosaajia ja asiantuntijoita, joiden kanssa on innostavaa kehittää MTV:n ratkaisuja ja palveluita”, sanoo Freja Rekola.
Sales -yksikköä johtaa Minna Andersson, Head of Sales.
Yksikkö koostuu jatkossa kolmesta asiakkuustiimistä, joista kaksi tiimiä keskittyy nykyasiakkuuksien kokonaisvaltaiseen palvelemiseen ja näitä tiimejä johtaa Client Group Leadit Anssi Saresvuo ja Minttu Paju. Lisäksi on perustettu täysin uusi tiimi, joka palvelee nykyasiakkaiden lisäksi myös uusia asiakkuuksia ja toimistokumppaneita. Tiimiä johtaa Growth & Partners Team Lead Päivi Eränkö. Mediatoimistoyhteistyöstä ja sen kehittämisestä vastaa Senior Agency Lead Heidi Vuorio, joka raportoi Minna Anderssonille.
”Kehitämme tapaamme palvella asiakkaita vieläkin paremmin uusien asiakkuustiimien kanssa. Uusi organisaatiomme mahdollistaa lisäarvoa tuottavan palvelutason kaikille asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneille. Olen iloinen ja innoissani, että saan kunnian johtaa huikeaa Sales-yksikköä ja meillä on mahtava porukka kasassa”, sanoo Minna Andersson.
“MTV:n Kaupallinen organisaatio palvelee entistä monipuolisemmin erilaisia mainostajien, media- ja mainostoimistojen sekä sidosryhmäkumppaniemme tarpeita. Koko uudistettu yksikkömme varmistaa, että MTV on erinomainen kasvun kumppani asiakkaillemme“, summaa MTV:n Kaupallisen organisaation johtaja Sauli Asikainen.
MTV:n mainostaja- ja toimistoasiakkaiden yhteyshenkilöt löydät täältä.