Pöllöjengin kaupallisessa joukossa tuoretta viisautta – esittelyssä Minna Andersson ja Riku Kalttonen

NIMITYS

|

( PÄIVITETTY 05.09.2023 )

13.06.2023

Pöllölaakson kaupallisessa organisaatiossa on jo kevään ajan ahkeroinut kaksi uutta nimeä suurasiakkuuksien ja mediatoimistoyhteistyön sekä urheilun kaupallisen tuottamisen parissa. Lue Minnasta ja Rikusta tarkemmin!

Minna Andersson, Head of Client Directors & Agencies
Roolissani vastaan yhdessä tiimiläisteni kanssa suurista mainostaja-asiakkaista sekä mediatoimistoyhteistyöstä.
Millaisesta taustasta tulet, ja mistä supervoimastasi arvelet olevan erityistä etua pöllöjengissä?
"Supervoimani on ehdottomasti jatkuva tiedonjano sekä uteliaisuus uutta kohtaan. Ennen mediaan siirtymistä taustani on mediatoimistoissa, ja sieltä otin mukaani analyyttisyyden ja tarpeen ymmärtää ja selittää ilmiöitä. Lentelin mediatoimistosta Sanoman kautta Pöllölaaksoon, ja uskoni liikkuvan kuvan voimaan sekä sen vaikuttavuuteen vain vahvistui matkalla. Kotona 5-vuotiaat kaksoset pitävät kyllä luulot pois siitä, että voisin jotenkin edes yrittää olla keskittymättä aina olennaiseen, joten ehkä sen jatkuvan tiedonjanon lisäksi yksi supervoimani voisi nykyään olla, että osaan etsiä nopeasti olennaiset asiat ja keskittyä tärkeimpiin."
Mistä MTV:n syksyn sisällöstä olet eniten innoissasi ja miksi muidenkin olisi hyvä ryhtyä seuraamaan sitä?
"Ennen syksyä nostan ehdottomasti Love Islandin ja varsinkin UK-version Suomen tuotannon rinnalla. Love Island UK:ssa aina huikea cast! Syksyltä odotan eniten Masked Singeriä, sillä rakastan arvailla, kuka siellä maskin takana oikein on."
Mikä mediamarkkinoinnin maailmassa kiehtoo ja inspiroi sinua eniten?
"No onhan tämä ala nyt aivan huippu. Kehitysvauhti on huimaa, ollaan pienenä markkinana paljon edellä isompia monessakin asiassa tai tavassa toimia. Nopeatempoisuus ja jatkuva muutos pitää otteessaan, enkä ole kertaakaan alalle tulon jälkeen miettinyt, että pitäisi vaihtaa. Mediamarkkina on täynnä superhyviä tyyppejä, joista monia voin kutsua ystävikseni. Heidän kanssaan on erityisen mukavaa yhdessä viedä markkinaa eteenpäin!"
Riku Kalttonen, Commercial Producer
Urheilun kaupallisen tuottajan tehtäviin kuuluu luoda MTV:n urheilusisältöihin sekä niiden ympärille kaupallisesti kiinnostavia yhteistyömahdollisuuksia. Ratkaisut ja yhteistyöelementit luodaan myynnin, asiakkaiden ja sisältötuotannon kanssa yhteistyössä.
Millaisesta taustasta tulet, ja mistä supervoimastasi arvelet olevan erityistä etua pöllöjengissä?
"Olen työskennellyt pitkään myynnin ja markkinoinnin parissa eri tehtävissä. Minulla on kokemusta mm. mediamyynnistä, maksusisältöjen myynnistä ja markkinoinnista sekä operaattoripalveluiden myynnistä ja markkinoinnista. Viimeiset 2,5 vuotta olin ICT-toimialalla, jossa vastasin myynnistä ja markkinoinnista alueellisessa kuituverkkoliiketoiminnassa. Vahvuuteni on se, että pyrin aina miettimään yhteistyötä asiakkaan liiketoiminnan kannalta - mitkä ovat ne asiat, joihin asiakas etsii ratkaisuja, ja millä keinoin voisimme auttaa asiakasta pääsemään parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. On tärkeää ymmärtää asiakkaan liiketoimintaa ja sitä, millaisessa toimintaympäristössä he toimivat, sillä sitä kautta on helpompi miettiä toimivia ratkaisuja yhteistyölle."
Mikä on ollut tähän mennessä parasta MTV:llä työskentelyssä?
"Parasta on mahtavat kollegat. Täällä on positiivinen henki ja tekemisen meininki. On ollut mukavaa tavata koronaetäilyn jälkeen työkavereita, asiakkaita ja kumppaneita ihan livenä. Lisäksi uusi toimisto on todella upea ja tänne on aina mukava tulla."
Mistä MTV:n syksyn sisällöstä olet eniten innoissasi ja miksi muidenkin olisi hyvä ryhtyä seuraamaan sitä?
"Hienoja sisältöjä on todella paljon. Urheilun kaupallisena tuottajana olen tietysti erityisen innoissani tulevasta Liigakaudesta - Liigan ympärillä tapahtuu paljon koko ajan! Jääkiekosta myös Mestis on hyvässä nosteessa, ja tuleva kausi tulee olemaan erityisen mielenkiintoinen. Syksyllä urheilusisältöjen saralla riittää todella paljon katsomista jääkiekon lisäksi, nimittäin jalkapallon Mestareiden Liiga, rallin MM-sarja sekä yleisurheilun Timanttiliiga. Muista sisällöistä odotan erityisesti uutta TTK-kautta ja C Morelta tulevaa Estonia-draamasarjaa."