Varmista tavoittavin ja vaikuttavin Total TV -näkyvyys kasvun ajuriksi – MTV:n hinnat vuodelle 2023

MAINOSTAMINEN

|

( PÄIVITETTY 14.03.2024 )

19.10.2022

MTV haluaa olla kaikille asiakkailleen kasvun kumppani tulevana vuonna 2023. Lineaari- ja videomainonnan yhdistävä Total TV -mainonta tuottaa tutkitusti eniten liiketoiminnallisia vaikutuksia Suomessa*. Asiakkaillamme on kokemuksia ja tuloksia, miten liikkuvalla kuvalla on luotu vaikuttavaa kasvua.

Suuntaviivat vuoteen 2023

Vuonna 2022 olemme nähneet rinnakkain korkeaa kasvua sekä lineaari-tv-mainonnan kysynnässä että sisältöjen kulutuksessa suoratoistopalveluissa kuten MTV Katsomossa. MTV Katsomossa on rikottu ennätyksiä pitkin vuotta:
  • viikkotavoittavuus on kasvanut 18 %
  • uniikit käyttäjämäärät ovat kasvaneet keskimäärin 18 %
  • palvelussa vietetty aika kasvanut sekin huikeat yli 20 %
  • uusien käyttäjien rekisteröitymisissä olemme nähneet 124 % kasvun**.
Suomalaiset viihtyvät MTV Katsomon parissa entistä useammin ja entistä pidempään. Vuoden 2023 aikana MTV Katsomon sisältötarjonta kasvaa, kun myös C Moren premium-sisällöt tuodaan osaksi palvelua.
Yhdessä nämä kaksi isoa trendiä, lineaari-tv-mainonnan korkea kysyntä ja MTV Katsomon kasvava kulutus, ohjaavat meitä MTV:llä rakentamaan entistä vahvempaa lineaari- ja videomainonnan yhdistävää Total TV -tarjoamaa asiakkaidemme kasvun ajuriksi vuodelle 2023. Videomainonnan rooli Total TV -tuotteissamme ja -hinnoittelussa on avainasemassa tulevana vuonna.
Olemme kehittäneet uusia lineaari- ja videomainontaa sisältäviä Total TV -paketteja asiakkaille, jotka haluavat nauttia tavoittavan ja vaikuttavan kampanjoinnin tuloksista helposti ja tehokkaasti. MTV Total TV Vaivaton ja MTV Total TV Muokattava -nimisissä paketeissa pääroolissa on lineaarin ja videomainonnan tuloksellinen yhdistelmä, mikä on asiakkaillemme se kustannustehokkain tapa tavoittaa omat kohderyhmät MTV:n kanavilla. Tutustu Total TV -paketteihimme täällä, kohdassa Valtakunnallinen mainonta MTV:llä >>
Lineaari-tv-mainonnan kysyntä jatkuu korkeana. Suosittelemme asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme olemaan aikaisemmin liikkeellä kampanjoiden suunnittelun ja varaamisen kanssa tulevana vuonna. Kasvaneesta kysynnästä johtuen olemme maltillisesti nostaneet lineaari-tv-mainonnan hintoja vuodelle 2023. Olemme myös harmonisoineet ostettavia kohderyhmiä, jotka ovat ensi vuonna kaikilla tv-kanavillamme samat, poikkeuksena AVA, josta ei voi ostaa mieskohderyhmää. Tutustu tv- ja Total TV -mainonnan ensi vuoden hintoihin täällä >>
Digimainonnan puolella hintoihin ja tuotteistuksiin ei ole tulossa muutoksia ensi vuodelle. Tutustu digimainonnan ensi vuoden hintoihin täällä >>

MTV asiakkaidensa kasvun kumppanina

MTV on tavoittavin tv-yhtiö Suomessa, mikä tarkoittaa asiakkaidemme kampanjoille laajaa ja nopeaa tavoittavuutta valtakunnannallisesti ja alueellisesti. MTV:n kohderyhmät ovat ostovoimaisia, ja MTV:llä tavoitettu kontakti tuo tutkitusti 15 % enemmän myyntiä kuin muilla tv-yhtiöillä*.
Tavoittavuuden lisäksi mainonnalta vaaditaan tänä päivänä myös vaikuttavuutta. Liikkuvan kuvan mainonta tutkitusti huomataan parhaiten, sillä herätetään tunteita ja se jättää parhaiten muistijäljen. Asiakkaan brändi ja mainosviestit saavat laadukkaan, turvallisen ja luotettavan mediaympäristön niin MTV:n tv- kuin digikanavilla.
*Lähde:
Ekonometristen mallinnusten meta-analyysi Suomessa. Toteuttaja: Dagmar Oy. Mallinuksessa mukana 59 brändiä, 95 mallinnusta, 200 miljoonaa mediaeuroa, kampanjadata vuosilta 2016-2020. Lyhyt aikaväli 0-3 kk.
**Lähteet:
Finnpanel TotalTV -tutkimus. MTV Katsomon keskimääräinen viikkotavoittavuus koko väestössä (3+) ajalta vk 35-40/2021 vs vk 35-40/2022, yhtäjaksoista katselua vähintään 1min.
Adobe analytics, unique userid’s content started, MTV Katsomo ja C More TV vkot 1-40/2022, viikkotasoinen seuranta
Adobe analytics, content time per unique user ID, MTV Katsomo ja C More TV, vkot 1-40/2022, viikkotasoinen seuranta
Adobe analytics, AVOD registrations vkot 1-40/2022, kuukausitasoinen seuranta