Usein Kysytyt Kysymykset Kasvupaketeista

KASVUPAKETIT

|

( PÄIVITETTY 10.01.2024 )

07.12.2022

Tältä sivulta löydät yleisimpiä Kasvupaketteihin tai niiden tilaamiseen liittyviä kysymyksiä.

KYSYMYS: Jos tilaan sivustolta Kasvupaketin, mitä sen jälkeen tapahtuu?

VASTAUS: Lähettämäsi tilauslomake saapuu meille MTV:lle ja tarkistamme muun muassa, mahtuuko kampanja alkamaan toivomallasi päivämäärällä halutulle alueelle. Vahvistamme sinulle sähköpostitse tilauksen ja kampanjan alkamisajan. Vahvistuksen jälkeen toimita mainosmateriaali MTV:lle klo 14 mennessä vähintään 2 arkipäivää (ma-pe) ennen kampanjan alkamista. Löydät mainosaineiston toimitukseen lisätietoa täältä.
Tämän jälkeen kampanja on valmis alkamaan. MTV laskuttaa näkyvyyden kampanjan päätyttyä. Maksuehto on 14 pv netto.

KYSYMYS: Mistä tiedän, että kampanja on tavoittanut luvatut kontaktit?

VASTAUS: Toimitamme pyynnöstäsi kampanjasta loppuraportin, josta käy ilmi kampanjalla tavoitettujen kontaktien määrä. Kontaktit todennetaan Finnpanel Oy:n toimittamista tv-mittaritutkimuksen lopullisista katsojaluvuista sekä MTV Oy:n mainonnanhallinta- sekä analytiikkajärjestelmillä (Invidi Pulse).
Myönnämme kampanjoihin aina kontaktitakuun mainoskatkon yleisössä, eli mikäli kampanjaan ostettu kontaktimäärä ei täyty kampanjan aikana, jatkamme kampanjaa, kunnes luvatut kontaktit on tavoitettu. Jos sama Kasvupaketti-kampanja tilataan useammalle eri alueelle samalla kertaa, ne takuutetaan yhtenä kokonaisuutena.
Tiesithän, että MTV Katsomossa mainoksessa on äänet päällä eikä sitä voi ohittaa: mainoksellasi on siis 100 % loppuunkatselutakuu.

KYSYMYS: Minkä ohjelmien mainoskatkoilla mainokseni näkyy?

VASTAUS: Kampanja optimoidaan siten, että se tavoittaa parhaiten alueesi kohderyhmän. Mukana on laajasti MTV3:n ja MTV Katsomon ohjelmistoa. Valtaosa mainoksista näkyy parhaaseen katseluaikaan klo 18-24 välillä.

KYSYMYS: Kuinka monta kertaa mainokseni näkyy kampanjan aikana?

VASTAUS: Tämä riippuu ostetusta Kasvupaketista, sen kontaktimäärästä ja siitä, kuinka tavoittavien ohjelmien mainoskatkoilla mainos esitetään. S-kampanjassa arvioitu esitysmäärä MTV3-kanavalla on 20 kpl, M-kampanjassa 35 kpl ja L-kampanjassa 55 kpl - ja siihen päälle vielä esitykset MTV Katsomossa. Spottimäärä on suuntaa-antava arvio ja vaihtelee kampanjakohtaisesti. Kesäkuukausina spottimäärät ovat pääsääntöisesti suuremmat kuin muina kuukausina. Kampanjalla on aina kontaktitakuu, eli spottien ajomäärästä riippumatta tavoitat luvatut kontaktit.

KYSYMYS: Voiko kampanjassa käyttää useampaa eri mainosmateriaalia?

VASTAUS: Kyllä voi, kunhan mainoksen pituus on sama. Samassa kampanjassa voi olla vain yhtä spottipituutta (vaihtoehdot: 10 s., 15 s. tai 20 s).

KYSYMYS: Mihin toimitan mainosmateriaalin ja mihin mennessä?

VASTAUS: Mainosaineisto siirretään MTV:lle Spotgate-palvelun kautta, jossa mainoksesi saa uniikin SG-koodin.
Mainoksen SG-koodi tulee toimittaa MTV:lle (sähköpostilla osoitteeseen video@mtv.fi) klo 14 mennessä vähintään 2 arkipäivää (ma-pe) ennen kampanjan aloituspäivää.
Spotgate on tv-yhtiöiden käyttämä palvelu, johon mainostajat tai tuotantoyhtiöt lataavat valmiit mainosfilmit. Jos Spotgate on sinulle uusi palvelu, toimi näin:
  • Tilaa omat tunnukset Spotgate-palveluun osoitteesta: https://www.spotgate.fi/ Uutena Spotgate-käyttäjänä on hyvä varata riittävästi aikaa sekä tunnusten tilaamiseen että palvelun käyttöön.
  • Materiaalia ei voi editoida Spotgatessa, vaan palvelu toimii välineenä mainoksen siirtoa varten. Mainoksen siirrosta Spotgate veloittaa sinulta 85 euron siirtomaksun per mainosfilmi.
  • Kun mainosaineisto on ladattu Spotgateen, sille muodostuu uniikki SG-koodi, jonka perusteella tv-kanava poimii oikean mainoksen ja asettaa sen varatulle kampanjalle. MTV tarvitsee siis SG-koodin, jotta mainoskampanja voidaan esittää.
  • Voit myös sopia tuotantoyhtiösi kanssa, että he hoitavat mainosten latauksen puolestasi.
  • Mainosaineiston SG-koodi tai -koodit toimitetaan MTV:lle (video@mtv.fi) arkisin klo 14 mennessä 2 arkipäivää ennen kampanjan alkamispäivää. Toimita samassa viestissä myös URL-osoite kampanjasivulle (esimerkiksi yrityksesi sivulle), jonka liitämme MTV Katsomossa esitettävää mainokseen. Liitä viestiin mukaan vielä mainostajan/yrityksesi nimi sekä tilatun Kasvupaketin tiedot (esim. S-paketti 10 s. Pirkanmaa).
  • Saatuaan SG-koodin MTV tarkastaa mainoksen sisällön ja tekniset tiedot. Mikäli näihin liittyen tulee huomioitavaa, olemme sinuun yhteydessä. Tarkastathan aineistontoimitusohjeista, mitä ei ole sallittua esittää tv-mainoksessa. Tuotantoyhtiöt ovat tietoisia, minkälaiset ovat mainosten sisältö- ja aineisto-ohjeet, mutta niihin kannattaa tutustua myös itsekin.
  • Kun mainosaineisto on saapunut ajoissa MTV:lle ja se on kaikin puolin kunnossa, voi Kasvupaketti-kampanjasi alkaa sovittuna päivämääränä.

KYSYMYS: Voinko vaihtaa kampanjan mainosmateriaalia?

VASTAUS: Voit vaihtaa kampanjan mainosmateriaalia 2 arkipäivää (ma-pe) ennen kampanjan alkua klo 14:00 mennessä. Tämän jälkeen tai kesken kampanjan mainosmateriaalia ei enää voi vaihtaa.

KYSYMYS: Voinko peruuttaa vahvistamani kampanjan?

VASTAUS: Kun olet tilannut kampanjan ja saanut meiltä siihen vahvistuksen, on vahvistus aina sitova. Voit peruuttaa vahvistetun kampanjan peruutusmaksua vastaan viimeistään 2 arkipäivää (ma-pe) ennen kampanjan alkua klo 14:00 mennessä. Peruutusmaksu lasketaan peruutetun mainosajan nettohinnasta ja sen suuruus määritellään peruutetun mainosajan ensimmäisestä esityspäivästä seuraavan taulukon mukaisesti:
Peruutus ennen 1. esityspäivää:
Peruutusmaksu:
yli 30 vrk
10 %
15-30 vrk
25 %
7-14 vrk
50 %
alle 7 vrk
75 %

KYSYMYS: Millä paikkakunnilla mainontani näkyy?

VASTAUS: Voit tarkistaa tämän sivun hinnastotaulukosta haluamasi alueen kohdalta (info), mitkä paikkakunnat kuuluvat kampanjasi näkyvyysalueelle.