MTV:n kaupalliseen organisaatioon on lennähtänyt uusia pöllöjä: Esko Felin ja Tuukka Koistinen mediamyyntiin sekä Ida Erholtz Insight & Strategist -tiimiin. Monille yhteistyökumppaneillemme tuttu Iina Kalliomäki on palannut mediamyyntiin vanhempainvapaalta, ja MTV:n Insight Managerina toiminut Nina Eriksson on nimitetty vetämään uutta Insight & Strategist -tiimiä.
Mediamyynti
Kuvassa vasemmalta: Tuukka Koistinen, Iina Kalliomäki, Esko Felin
Esko Felin, Client Executive
Roolissani vastaan MTV:n avainasiakkaiden kasvumahdollisuuksien edesauttamisesta.
Millaisesta taustasta tulet, ja mistä supervoimastasi arvelet olevan erityistä etua Pöllöjengissä?
Olen työskennellyt yli 15 vuotta myynnin parissa, joista 7 vuotta elokuvamainonnan kentällä Finnkinolla. Supervoimani on ”good vibes” eli tuon hyvää fiilistä tarjoamalla asiakaslähtöisesti räätälöityä palvelua ja vaikuttavia ratkaisuja.
Mistä MTV:n syksyn sisällöstä olet eniten innoissasi ja miksi muidenkin olisi hyvä ryhtyä seuraamaan sitä?
Olen erityisen innoissani Aku Louhimiehen ohjaamasta Konflikti-sarjasta! Se on intensiivinen, ajankohtainen draama, jossa käsitellään suomalaisia vahvuuksia ja ristiriitoja sodan uhan varjossa. Tämä sarja tulee tarjoamaan toiminnantäyteistä viihdettä ja herättää varmasti keskustelua. Lokakuussa ensi-iltaan tuleva Myrskyluodon Maija on elokuva, jota olen odottanut jo pitkään voivani katsoa tv:stä.
Mikä mediamarkkinoinnin maailmassa kiehtoo ja inspiroi sinua eniten?
Minua kiehtoo tulevaisuuden teknologiat esim. miten tekoäly ja teknologia tuovat jatkuvasti uusia tapoja kohdentaa mainontaa ja mitata tuloksia entistä tarkemmin. Minua inspiroi ennen kaikkea mainostavien asiakkaiden tarinat ja markkinoinnin kasvuperiaatteiden lainalaisuudet markkinaosuuksien kilpailutilanteessa. Tämä ala on täynnä kasvumahdollisuuksia ja jatkuvaa kehittymistä!
Tuukka Koistinen, Client Executive
Roolissani vastaan avainasiakkaiden asiantuntevana kumppanina toimimisesta. Pyrkimyksenäni on oppia ja tietää mahdollisimman paljon asiakkaan liiketoiminnasta ja tarpeista ja tähän tietoon peilaten luoda lisäarvoa asiakkaan liiketoiminnalle yhteistyössä strategien, kaupallisten tuottajien sekä tutkimusväkemme kanssa. Tässä tapauksessa tieto ei lisää tuskaa, vaan luo aitoa lisäarvoa.
Millaisesta taustasta tulet, ja mistä supervoimastasi arvelet olevan erityistä etua Pöllöjengissä?
Koulutukseltani olen KTM (Joensuun yliopisto), pääaineenani markkinointi. Media-alalla olen toiminut vuodesta 2013 saakka, ensin Viacom-konsernin (nyk. Paramount) palveluksessa myyden liikkuvan kuvan mainontaa MusicTV:lle sekä ”edesmenneelle” Paramount Networkille. Tämän jälkeen hankin kokemusta perinteisen sekä digitaalisen ulkomainonnan myynnistä Clear Channelillä n. 2,5 vuoden ajan. Lisäksi olen tehnyt toisen työuran kansainvälisen ammattinyrkkeilyn parissa, kuuluttamalla televisioituja tapahtumia Suomessa ja muualla Euroopassa. Supervoimiani ovat sosiaaliset taidot sekä uteliaisuuteni. Kun kysyy, niin oppii.
Mistä MTV:n syksyn sisällöstä olet eniten innoissasi ja miksi muidenkin olisi hyvä ryhtyä seuraamaan sitä?
Traagista Estonia-sarjaa olen seurannut ja myös Roba kiinnostaa erityisesti. Ensin mainittu historiallisista syistä. Kyseinen tapahtuma ja siitä uutisointi kaikkinensa oli eräänlainen sukupolvikokemus meille laman lapsille. Robaa olen seuraillut alusta asti ja pidän sen realistisesta otteesta ja uskottavista henkilöhahmoista. 7- ja 2,5-vuotiaat tyttäreni pitävät myös huolen siitä, että Masked Singer Suomi ei jää kotitaloudessamme paitsioon.
Mikä mediamarkkinoinnin maailmassa kiehtoo ja inspiroi sinua eniten?
Mediassa työskentely avaa ainutlaatuisen mahdollisuuden päästä tapaamaan erilaisia ihmisiä laajalla skaalalla ja työskentelemään erilaisten yritysten, tuotteiden sekä brändien parissa. Toisena päivänä mietimme parasta tapaa edistää makkaran myyntiä, toisena keittiöitä ja kolmantena silmälaseja.
Iina Kalliomäki, Client Executive
Roolissani vastaan omista nimetyistä mainostaja-asiakkaista sekä mediatoimistoyhteistyöstä.
Millaisesta taustasta tulet, ja mistä supervoimastasi arvelet olevan erityistä etua Pöllöjengissä?
Supervoimani on ehdottomasti korkea energisyys, avoin mieli sekä varsin loistava kasvomuisti, josta on hyötyä, kun tapaa jatkuvasti uusia kontakteja!
Median osalta osaamiseni ja ammattitaitoni perustuu vahvasti MTV:llä kasvamiseen ja kehittymiseen, sillä hyppäsin mediamyynnin puikkoihin melko suoriltaan koulun penkiltä. Myynnillistä taustaa ja näkemystä on yrittäjäperheessä kasvamisesta ja olenkin aina ollut hyvin sinnikäs ja sitoutunut kaikessa, mihin lähden mukaan.
Vahva kiinnostus eläimiin on kulkenut mukanani koko ikäni ja olen harrastanut mm. hevosten ja koirien parissa vuosia. Eläinmaailma on opettanut aistimaan tunnetiloja sekä tilannetajua, josta koen, että on paljon apua myös ihmisten kanssa tiimityöskentelyssä sekä asiakastyössä.
Mistä MTV:n syksyn sisällöstä olet eniten innoissasi ja miksi muidenkin olisi hyvä ryhtyä seuraamaan sitä?
Syksyn ohjelmistosta odotan ehdottomasti rakkausrealitya – Ensitreffit alttarilla kuuluu klassikkosuosikkeihin! Ekstroverttinä ihmisenä erilaiset ihmiskohtaamiset ja ihmissuhteiden kehittymisen seuraamiset kuuluvat omiin lemppareihin. Vuorovaikutuksen kehittyminen parien välille ja seuraavien tapahtumien spekulointi on erittäin koukuttavaa ja viihdyttävää.
Mikä mediamarkkinoinnin maailmassa kiehtoo ja inspiroi sinua eniten?
Media-alan ihmiset ovat aivan mahtavia ja pöllöjengi parasta seuraa! Ala kehittyy ja muovautuu vauhdikkaasti, mikä pitää mielen virkeänä ja itsensä jatkuvan oppimisen moodissa.
En tiennyt mediamaailmasta juurikaan ennen tänne hyppäämistä, mutta kuluneet vuodet ovat menneet kuin siivillä ja olen tykännyt todella paljon! Ei ole kahta samanlaista päivää ja jokainen työpäivä on monipuolinen ja erilainen – se jos mikä inspiroi!
Insight & Strategist -tiimi
Kuvassa vasemmalta: Ida Erholtz, Nina Eriksson
Ida Erholtz, Strategist
Olen strategi ja tehtävänäni on huolehtia siitä, että asiakkaat pääsevät heidän liiketoiminnan ja markkinoinnin tavoitteisiinsa laadukkaalla, tavoitteisiin tähtäävällä markkinointitekemisellä palveluidemme avulla.
Millaisesta taustasta tulet, ja mistä supervoimastasi arvelet olevan erityistä etua Pöllöjengissä?
Olen tehnyt urani mainos- ja mediatoimistoissa, joten pystyn tuottamaan kokonaisvaltaista näkemystä asiakkaan liiketoiminnan haasteiden ratkaisuun markkinointiviestinnän ja mainonnan avulla.
Mistä MTV:n syksyn sisällöstä olet eniten innoissasi ja miksi muidenkin olisi hyvä ryhtyä seuraamaan sitä?
Kaikkien kotipuuhailijoiden kannattaa katsoa Meidän remppa -sarja! Sarjassa seurataan tavallisten perheiden itse tekemää remonttia ja luulen, että jokainen remonttia suunnitteleva saa siitä inspiraatiota ja oivalluksia omaan tekemiseensä.
Mikä mediamarkkinoinnin maailmassa kiehtoo ja inspiroi sinua eniten?
Kaiken keskiössä on kuluttajakäyttäytyminen, joka alati raamittaa mediamarkkinoinnin kenttää. Jatkuva muutos ja uusiutuminen ylläpitää inspiraatiota, joka päivä oppii jotain uutta.
Nina Eriksson, Insight & Strategist Lead
Kertoisitko uudesta tiimistä ja lyhyesti taustastasi?
Uusi Insight & Strategist -tiimi mahdollistaa entistäkin paremman kyvykkyyden tuottaa näkemystä ja arvoa mainostaja-asiakkaillemme.
Tiimimme koostuu kovan luokan asiantuntijoista, joilta löytyy moninaista osaamista niin tutkimuspuolelta kuin mediastrategian kokonaisvaltaisesta suunnittelusta.
Oma taustani tulee tutkimuspuolelta Insight Managerina MTV:llä sekä mainostoimistosta, jossa pääsin työskentelemään useiden eri toimialojen asiakkuuksien parissa. Uskon vahvasti näkemyksen tuottamiseen tutkimukseen pohjaten. Tiimimme yhdistää tämän vahvuuden luovaan ajatteluun, jotta voimme tarjota asiakkaillemme inspiraatiota sekä ratkaisuja, jotka vastaavat heidän liiketoiminnallisiin tavoitteisiinsa tämän päivän mediakentässä.