Euroopan johtava muotimerkkien verkkokauppa Zalando on MTV Urheilun virallinen vaatetuskumppani. Yhteistyö tuo uutta ja tyylikästä ilmettä urheilulähetyksiin, kun Zalando vastaa jatkossa MTV Urheilun studiolähetysten juontajien ja asiantuntijoiden tyylistä ja pukeutumisesta.
Yhteistyö näkyy jo ensimmäisessä Hockey Night Perjantai -lähetyksessä 12. syyskuuta ja ulottuu myös MTV Urheilun muuhun laajaan ohjelmistoon, johon kuuluvat Hockey Night -ohjelmat, UEFA Champions League, WRC Rally ja NHL-studiolähetykset.
MTV Urheilun laajaan studiotiimiin kuuluvat muun muassa studiolähetyksiä juontavat Suvi Puukangas ja Satu Tuomisto, kiekkotähdet Lasse Kukkonen, Juhamatti Aaltonen ja Siim Liivik sekä jalkapalloikonit Peetu Pasanen ja Mika Väyrynen.
"Yhteistyö MTV:n kanssa antaa mahdollisuuden tavoittaa suomalaiset urheilun seuraajat uudella tavalla"
Zalandolle yhteistyö on tärkeä virstanpylväs yrityksen strategisessa muutoksessa muuntautua muodin ostopaikasta johtavaksi eurooppalaiseksi muodin- ja lifestylen verkkokauppaympäristöksi. Zalandon tavoitteena ei ole vain tarjota MTV Urheilun tiimille toimivat vaatteet, vaan luoda myös aito yhteys suomalaiseen urheiluyhteisöön. Urheiluvaatteet ovat oleellinen osa Zalandon tarjontaa ja tärkeä tuoteryhmä Suomessa. Suomalaisista yli 85 % harrastaa vähintään viikoittain urheilua.
"Suomalaiset urheilun seuraajat ovat erittäin omistautuneita, ja MTV:n kanssa tehtävä yhteistyö antaa meille mahdollisuuden tavoittaa heidät uudella tavalla. Kumppanuuden myötä voimme rakentaa yhteyden yhteisöön, jolle urheilu on olennainen osa arkea. Haluamme myös nostaa esiin, että urheilu ja pukeutuminen kulkevat luontevasti rinnakkain, oli kyse katsomossa kannustamisesta, harjoittelusta salilla tai ottelusta kotisohvalla”, Zalandon markkinointijohtaja James Rothwell toteaa.
”Esiintyjien vaatetus on meille erittäin tärkeä asia. Esimerkiksi MTV:n Liiga-lähetykset tavoittavat vuosittain yhteensä jopa yli 4 miljoonaa suomalaista. Zalando on meille erinomainen yhteistyökumppani, sillä laajan, monipuolisen ja laadukkaan valikoiman avulla ruutukasvomme voivat tuoda omaa persoonallisuuttaan entistä paremmin esille”, sanoo MTV:n urheilupäällikkö Markus Autero.
Yhteistyö käynnistyy virallisesti Hockey Night Perjantai -lähetyksessä 12. syyskuuta, ja sen on tarkoitus jatkua vuoden loppuun asti.
"On todella hienoa päästä tekemään yhteistyötä Zalandon kanssa. MTV Urheilun monipuolinen urheilutarjonta, MTV:n tuottamat studio-osuudet ja urheilun erikoisohjelmat mahdollistavat vaikuttavan ja laadukkaan ympäristön kumppanuudelle. Toteutamme Zalandolle näyttävän kokonaisuuden, jossa yhdistyy saumattomasti tunnistenäkyvyys sekä sisältöyhteistyö muun muassa juontajien ja asiantuntijoiden vaatetuksella", kommentoi MTV Urheilun kaupallinen tuottaja Riku Kalttonen.