Enemmän on enemmän

Laaja ostajakunta on kasvun edellytys – tutkitusti.

Pelaa Kasvuvisaa!

Löydä tutkimusten parhaat opit kasvusta ja testaa tietämyksesi Kasvuvisassa: Onko enemmän todellakin enemmän? Arvomme kaikkien yhteystietonsa jättäneiden kesken 10 kpl MTV:n kesäisiä tuotepaketteja. Tuotepaketin arvo on 75€. Onnea Kasvuvisaan ja arvontaan!

Enemmän on enemmän

Kasvun synnyttämiseen liittyy edelleen paljon myyttejä, mutta totuus on yllättävän yksinkertainen: Enemmän ostajia tarkoittaa enemmän myyntiä. Laaja ostajakunta on tutkitusti tärkein kannattavan kasvun ajuri. Löydä tutkimusten parhaat opit pelaamalla Kasvuvisaa tai lue lisää, miksi enemmän on enemmän.

Tavoita laajasti koko ostajapotentiaali

Meille on opetettu, että kohdentaminen tietylle segmentille on avain kasvuun. Mutta miksi rajaisit pelikenttääsi? Kuluttajat eivät tutkitusti ole uskollisia brändeille ja siinä piileekin mahdollisuus kasvuun. Tavoittamalla laajemmin hyödynnät nykyisten, uusien ja vielä kilpailijoidenkin asiakkaiden koko kasvupotentiaalin.

Harvoin ostavat tuovat suurimman kasvun

Nykyisestä myynnistä yli puolet tulee usein ostavilta kuluttajilta, mutta hekään eivät osta enempää kuin tarvitsevat. Kun usein ostavat luovat 9 % kasvupotentiaalin, harvoin ostavat kuluttajat voivat tuoda jopa 66 % tulevaisuuden kasvusta. Markkinoinnin panostukset kannattaakin käyttää siihen, että tavoittaa mahdollisimman laajasti myös harvoin tai satunnaisesti ostavat.

Isot brändit voittavat aina

Jokainen suosii kaupan hyllyllä tai verkkokaupassa brändiä, jonka tuntee. Isoilla brändeillä onkin tutkitusti eniten lojaaleja asiakkaita. Iso brändi hyötyy lisäksi siitä, että myös kilpailijoiden asiakkaat ostavat sitä. Vahvista siis brändiäsi markkinoimalla sitä mahdollisimman laajalle ostajakunnalle.

Lisää eväitä kasvuun? Ilmoittaudu MTV:n Kasvupäivään 12.9.2024

Lisää tutkittua tietoa ja eväitä kasvuun tarjoilee MTV:n Kasvupäivä 2024. Ennakkoilmoittaudu jo nyt mukaan virtuaaliseen Kasvupäivään 12.9. klo 13–16. Tule päivittämään omaa ja organisaatiosi kasvun ajattelua ja kuulemaan, mitä markkinointitiede ja tutkimus kertovat brändien johtamisesta muuttuvassa maailmassa.

Ilmoittaudu maksuttomaan webinaariin täällä >>