Markkinoija! Kylvä massaan. Se vaikuttaa kassaan.

Total TV eli TV- ja videomainonnan yhdistelmä on tutkitusti vaikuttavin tapa luoda kasvua. Se tuo tehokkaasti myyntiä jo kampanja-aikana, mutta kasvattaa liiketoimintaa vielä pitkään.

MYYNTIÄ NYT JA HETI – VAI KASVUA PITKÄLLÄ JÄNTEELLÄ?

Haluatko kasvattaa tulevaisuuden kysyntää vai korjata myyntisadon heti? Siinäpä vasta kysymys, johon on vain yksi oikea vastaus: Total TV. Sillä on kyky kasvattaa vahvoja brändejä, joiden vahva kysyntä säilyy myös mainonnan päättymisen jälkeen. Toisaalta se tuo eniten mainonnalla tuotettua välitöntä lisämyyntiä. Valitse oma polkusi, niin näytämme, miten onnistut.

Kolme polkua kasvuun:

1. Kylvä ja kasvata kysyntää

Lue lisää >>

2. Korjaa myyntisato heti

Lue lisää >>

3. Lataa tutkimus

Lue lisää >>

1. KYLVÄ JA KASVATA KYSYNTÄÄ

Vahvaksi kasvaneet brändit voittavat aina – ja meillä on kasvuun paras maaperä: TV- ja videomainonnan yhdistävä Total TV.

Mitä enemmän kylvät, sitä enemmän korjaat

ROMI (eli mediamainonnan panos-tuotto-suhdetta mittaava Return of Media Investement) on hyvä operatiivisen tehokkuuden mittari, mutta se ei kerro koko totuutta mainonnan vaikuttavuudesta. Kun ROMI:n mittaaminen loppuu, brändimainonnan vaikutukset eivät. Brändin kasvuun investoiminen kannattaa, sillä sen vaikutukset kumuloituvat ajan myötä.

Pitkällä aikavälillä korjaat suurimman sadon

Suomessa jopa 82 % myynnistä on baseline-myyntiä, joka syntyy markkina-asemasta ja vahvasta brändistä, ei yksittäisestä mainoskampanjasta*. Pitkän aikavälin markkinointi Total TV -ratkaisuilla kasvattaa asiakaspohjaa, luo kysyntää ja vahvistaa markkina-asemaa. Eli vaikuttaa juuri siihen baseline-myyntiin.

Kuva: Miten myynti rakentuu Suomessa?

Lähde: Ekonometristen mallinnusten meta-analyysi Suomessa, Dagmar Oy, 2021. Haluatko tutustua tarkemmin? Tutkimuksen tiivistelmä on ladattavissa sivun alaladan lomakkeella.

Kylvä hedelmälliseen maaperään

Muihin medioihin kylvetty budjetti lakkaa tuottamasta lisämyyntiä jossain vaiheessa, mutta Total TV:n kyky luoda uutta kysyntää säilyy. Se myös vaikuttaa pisimpään kampanjan päättymisen jälkeen.

Kuva: Saturaatio suhteessa mediainvestointeihin.

Lähde: Ekonometristen mallinnusten meta-analyysi Suomessa, Dagmar Oy, 2021. Haluatko tutustua tarkemmin? Tutkimuksen tiivistelmä on ladattavissa sivun alaladan lomakkeella.

Miksi vahva brändi on paras brändi?

Vahva brändi vaikuttaa pitkäkestoisen myynnin rakentumiseen. Vahvat brändit muistetaan ja niihin luotetaan. Ne tunnetaan ja tiedetään, ja ovat top-of-mindissa ostohetkellä. Vahvoja brändejä suositaan kilpailijoiden sijaan. Siksi vahvan brändin rakennukseen kannattaa panostaa.

Tavoita koko ostajapotentiaali

Ylikohdentaminen ei kannata, koska kukaan ei osta enempää kuin tarvitsee. Total TV sen sijaan tavoittaa laajasti koko ostajapotentiaalin ja erityisesti satunnaiset ostajat.

Kuva: Tavoita satunnaisia ostajia tai kuluttajia, jotka eivät vielä ole ostaneet brändiäsi, sillä heitä on eniten.

Lähde: TNS Impulse panel 2005 & Sharp 2010

2. KORJAA MYYNTISATO HETI

TV- ja videomainonnan yhdistävä Total TV on vaikuttavin myynnin kasvattaja sekä lyhyellä että pitkällä aikavälillä.

Eniten irti mainonnasta – nyt ja heti

Total TV on mitä erinomaisin mediaratkaisu pitkäjänteiseen brändinrakennukseen. Mutta samalla se tuo tutkitusti ylivoimaisesti eniten mainonnalla tuotettua lyhyen ajan lisämyyntiä.

Kuva: Total TV tuo eniten lyhyen ajan lisämyyntiä.

Lähde: Ekonometristen mallinnusten meta-analyysi Suomessa, Dagmar Oy, 2021. Haluatko tutustua tarkemmin? Tutkimuksen tiivistelmä on ladattavissa sivun alaladan lomakkeella.

Korjaa satoa vielä pitkään kampanjan jälkeen

Total TV on ainoa mediaratkaisu, jolla on yli puolet sen myyntivaikutuksesta jäljellä vielä yli viikko kampanjan päättymisen jälkeen.

Kuva: Total TV vaikuttaa myyntiin pisimpään kaikista medioista.

Lähde: Ekonometristen mallinnusten meta-analyysi Suomessa, Dagmar Oy. Haluatko tutustua tarkemmin? Tutkimuksen tiivistelmä on ladattavissa sivun alaladan lomakkeella.

Toppariin tartutaan mieluummin

Vahvalla brändillä on selkeä etulyöntiasema, koska se vaikuttaa kuluttajien top-of-mindissa ostohetkellä. Kun maine on kova, hyllystä on häviävän lyhyt matka ostoskoriin.

Total TV tehostaa muita medioita

Kun olet kasvattanut brändiäsi Total TV:n avulla, saat paljon enemmän irti myös lyhyen aikavälin taktisista kampanjoista esimerkiksi sosiaalisessa mediassa ja hakukonemarkkinoinnissa. Miksi? Koska vahvat brändit huomataan ja niihin luotetaan.

Valitse 15 % vaikuttavampi kumppani

MTV:ltä saat enemmän satoa samalla rahalla. Olemme tutkineet, että MTV:llä tavoitettu kontakti tuottaa 15 % enemmän myyntiä* kuin muilla kanavilla. Meiltä tavoitettu kontakti on siis tehokkain myynnin generoija.

*Lähde: Ekonometristen mallinnusten meta-analyysi Suomessa, Dagmar Oy. Haluatko tutustua tarkemmin? Tutkimuksen tiivistelmä on ladattavissa sivun alaladan lomakkeella.

3. LATAA TUTKIMUS: KASVU SYNTYY MASSASTA

Massamedia on paras media kysynnän kasvattamiseen. Tämä selviää Suomen laajimmasta ekonometristen mallinnusten meta-analyysistä. Nyt sinulla on mahdollisuus valjastaa tämä ainutlaatuinen data oman kasvusi moottoriksi.

Tutkimalla tuloksiin

Tehtävämme MTV:llä on auttaa mainostajia onnistumaan ja brändejä kasvamaan. Siksi tutkimme mediatoimisto Dagmarin kanssa sitä, millä medioilla syntyy eniten kasvua suhteessa mediapanostuksiin.

Laajin tutkimus laatuaan

Tutkimus on laajin ekonometristen mallinnusten meta-analyysi, mitä Suomessa on tehty. Se paljastaa läpileikkauksen mainonnan toimivuudesta ja tehokkuudesta Suomen markkinassa lyhyellä ja pitkällä aikavälillä.

Kuva: Tutkimusaineiston esittely.

Massamedia on tutkitusti massimedia

Tutkimus kartoittaa eri medioiden rooleja suhteessa mainostajan tavoitteisiin. Tärkein havainto kasvua tavoittelevalle on, että juuri massamedia ja TV:n ja videomainonnan yhdistävä Total TV ovat ylivoimaisesti parhaat mediat kysynnän kasvattamiseen.

Lataa tutkimus ja valjasta tulokset kasvusi tueksi: