Aitoasunnot halusi erottautua mökkikaupan asiantuntijana – tv-kampanjasta tuttu kiinteistövälittäjä kiinnosti asiakasmäärät kasvuun

TOTAL TV

|

( PÄIVITETTY 06.02.2024 )

02.02.2024

Aitoasunnot Oy on neljän maakunnan alueella toimiva, henkilökohtaiseen palveluun erikoistunut kiinteistövälitysliike. Perinteisen asuntokaupan lisäksi palveluihin kuuluvat mökki- ja metsätilakauppa sekä vuokravälitys. Yrityksen päätoimipaikka sijaitsee Mikkelissä, ja lisäksi sillä on toimipisteet Lappeenrannassa, Mäntyharjulla, Riihimäellä ja Järvenpäässä.

Tavoite

Kampanjoinnilla haluttiin tavoittaa järkevästi kesäasukkaita päämarkkina-alueella Etelä-Savossa sekä Etelä-Karjalassa. Alueen asukasmäärä on kesäisin 2-3-kertainen, eivätkä kesäasukkaat välttämättä lue paikallislehteä tai kuuntele radiota, joten Maikkarin alueellinen televisiomainonta tuli luontevasti kyseeseen.

Ratkaisu

Alueelliset spottikampanjat Etelä-Savossa ja Etelä-Karjalassa illan prime timeen Uutisten, Sään ja Tulosruudun ympärille 10 sekunnin spotilla. Kampanja-aika läpi kesän juhannukselta syyskuun alkupuolelle, noin 7+4 viikkoa kummallakin näkyvyysalueella.

Tulokset

Aitoasuntojen brändi vahvistui kampanjoinnin ansiosta, ja yritys on nyt erottautunut mökkikaupan asiantuntijana. Kiinteistövälityksen luonteelle ominaisesti myyntiprosessi on kokonaisuudessaan pitkä, joten markkinoinnin välittömien vaikutusten mittaaminen on hieman haasteellista. Mökkikaupan kulmalla tehdyn kampanjoinnin myötä Aitoasunnoille saatiin kuitenkin myös asuntokaupan asiakkaita lisää – tv:stä tuttu välittäjä kiinnostaa!

" Tv-mainonnalla olemme profiloituneet mökkikaupan asiantuntijoiksi"

Aitoasuntojen toimitusjohtaja, kiinteistönvälittäjä Marko Palhomaalla on pitkä historia MTV:n kanssa; hän on käyttänyt Maikkarin televisiomainontaa markkinoinnissa jo kahdeksana vuonna. Kiinteistönvälitysalan mainontaa näkee perinteisesti paljon printissä, mutta Palhomaa on hakenut erottautumista kilpailijoista markkinoimalla tv:ssä.
”Tv-mainonnalla olemme profiloituneet mökkikaupan asiantuntijoiksi, sillä tv:stä tutut kasvot luovat luottamusta asiakkaisiin. Tähän alaan kuuluu, että myyntiprosessi on hyvin pitkä: ensin pitää tavoittaa kohteiden myyjät, ja sen jälkeen vielä ostajat kyseisille kohteille, joten meidän todellakin pitää olla siellä missä ihmiset ovat. Esimerkiksi sää kiinnostaa eritoten lomalaisia säästä huolimatta, joten sen vuoksi MTV3:n uutis- ja sääohjelmat ovat meille hyvä mainosympäristö”, valottaa Palhomaa.
”Yhteistyö MTV:n kanssa on pelannut erinomaisesti. Yhteyshenkilömme Teppo Wetterstrand on helposti lähestyttävä ja hänen toimintakonseptinsa on hyvä. Uusia, innovatiivisiakin juttuja löytyy kokeiltavaksi, joka tietysti sopii meille jotka haluamme tehdä asioita hieman toisin kuin kilpailijat.”
Jatkoa yhteistyölle MTV:n kanssa on luvassa myös tulevaisuudessa. ”Tärkeimpänä markkinointihuomiona nostaisin pitkäjänteisyyden: brändinrakennusta tai tunnettuuden lisäämistä ei tehdä vielä viikon kampanjalla. Me katsommekin markkinointia investointina tulevaan, ja eritoten tiukkoina aikoina on syytä investoida enemmän. Kannattaa tutkia tv-mainonnan mahdollisuuksia ja ennakkoluulottomasti kokeilla, mitä sillä voi saavuttaa”, rohkaisee Palhomaa.