Rallitapahtuman aikaan ajoitettu IKH:n natiivimainonnan kokonaisuus sai kohderyhmässä innostuneen vastaanoton

DIGI

|

( PÄIVITETTY 20.03.2024 )

02.02.2024

Teknisen alan tuotteiden maahantuonnin ja myynnin saralla toimiva IKH halusi lisätä tietoisuutta Asenne yhdistää -toimintaperiaatteensa merkityksestä sekä sen kytkeytymisestä rallitähti Kalle Rovanperän kanssa tehtävään yhteistyöhön. Keinoksi valikoitui kohderyhmää kiinnostava natiiviartikkeli sekä ralliteemaan räätälöity natiivipeli.

Kampanjan tavoite

Ykköstavoitteena oli tehdä aikaisempaa näkyvämmäksi IKH:n ja Kalle Rovanperän pitkäaikaista yhteistyötä sekä avata syitä, miksi yhteistyötä tehdään. Erityisesti haluttiin avata IKH:n Asenne yhdistää -ajatuksen merkitystä sekä sen taustalla olevaa tarinaa. Toisena tavoitteena oli lisätä yleistä tietoutta IKH:sta ja sen tuotevalikoimasta.

Mitä tehtiin

MTVuutiset.fi- sivustolla julkaistiin Secto Rally Finlandin aikaan rallihaaste-natiivipeli, jossa pelaaja pääsi yhdistämään Kalle Rovanperän rallikisoissa kohtaamia tilanteita IKH:n tuotteisiin muistipelistä tutulla idealla. Pelin lisäksi julkaistiin artikkeli IKH:n ja Kalle Rovanperän pitkäaikaisesta yhteistyöstä ja Asenne yhdistää -ajatuksesta. Lisänäkyvyyttä toivat myös display-kampanja MTVuutiset.fissä sekä postaus IKH:n Facebook-sivulla.

Tulokset

Artikkelinäyttöjä saatiin reilu 2,3 miljoonaa, ja kävijöitä natiivipeliin yli 25 600.

Natiiviartikkelin ja -pelin yhdistelmällä saatiin näkyvyyttä IKH:n ja Kalle Rovanperän yhteistyölle

IKH:n IMC suunnittelija ja koordinoija Marja Mannila ilahtui suuresti natiivikokonaisuuden saamasta näkyvyydestä. ”Tulokset todellakin ylittivät odotukset! Näyttöjä artikkelille tavoiteltiin 1,5 miljoonaa, mutta niitä saatiin lopulta reilu 2,3 miljoonaa. Artikkeli selkeästikin herätti kiinnostusta ja Asenne yhdistää -viesti vastaanotettiin positiivisesti.”
”Kampanjakokonaisuus oli monipuolinen: artikkeli oli informatiivinen ja kohderyhmää kiinnostava, ja lisäksi lukijoita aktivoiva natiivipeli antoi meille mahdollisuuden lähestyä sponsorointimainonnan kohderyhmää hieman normaalista poikkeavalla tavalla. Tämä antoi IKH:sta lähestyttävämmän ja rennomman vaikutelman”, hän jatkaa.
Pelin pääpalkinnoksi kehiteltiin IKH:n valikoimasta uniikki, rallikansaan vetoava KR69 Special Edition -työkaluvaunu Kallen nimikirjoituksella, joten pelissä saavutettiinkin hurja määrä näyttöjä sekä kävijöitäkin yli 25 600.
Mannila on tyytyväinen yhteistyöhön MTV:n kanssa, ja ennakoi, että säännöllistä yhteistyötä on luvassa jatkossakin ainakin tv-mainonnan puolella. ”Artikkelin keskeisin sisältö hahmoteltiin meillä, ja MTV hoiti viimeistelyn. Yhteistyö MTV:n yhteyshenkilöiden kanssa on erittäin sujuvaa. Saamme heiltä hyvät ehdotukset kampanjoista, ja yhteinen suunnittelutyö on meidän toiveitamme kuuntelevaa sekä tavoitteisiimme tähtäävää. Olemme myös saaneet sopivaa tukea kampanjoiden toteuttamiseen”.
Natiiviartikkelit jäävät luettavaksi MTVuutiset.fihin vielä varsinaisen kampanja-ajan jälkeenkin. Käy lukemassa IKH:n artikkeli tästä!
MTV:n pelillistämisen mahdollisuuksista löydät lisää tietoa tästä.