Strand Properties -kiinteistönvälitysyrityksen strategiana on tavoitella pitkäaikaista kasvua – ja tässä tv-mainonnalla on keskeinen rooli

TOTAL TV

|

( PÄIVITETTY 13.01.2025 )

07.01.2025

Suomalaisomisteinen Strand Properties välittää uniikkeja asuntoja Espanjassa ja syksystä 2024 lähtien myös Suomessa. Uuden palvelun lanseeraus ja näkyvyys Suomen markkinalla on varmistettu mainostamalla MTV:n kanavilla. Strandille tv-mainonta ei tarkoita vain yksittäistä kampanjaa, vaan on keskeinen osa yrityksen strategiaa tavoitella pitkäaikaista kasvua ja tunnettuuden vahvistamista.

Tavoitteena uuden palvelun lanseeraus ja tunnettuuden kasvattaminen

Strand Properties aloitti toimintansa Espanjassa vuonna 2020 ja laajeni syksyllä 2024 Suomeen palvellen asunnon myyjiä ja ostajia Helsingin, Turun ja Tampereen seutujen lisäksi myös Lapin lomakeskuksissa.
”Strand Properties on ensiluokkaisen palvelun kiinteistönvälitystoimisto. Jokaisella kiinteistönvälittäjällämme on vuosien kokemus ja kattava osaaminen asuntojen välittämisestä”, taustoittaa Strandin toinen perustaja Anssi Kiviranta.
Strandin kampanjan tavoitteena on ollut Suomen lanseerauksen näkyvä toteutus ja bränditunnettuuden kasvattaminen ensiluokkaisen palvelun kiinteistönvälittäjänä. TV-mainonta valittiin strategiseksi välineeksi, jolla haluttiin tavoittaa suuri yleisö, vahvistaa välittäjien ja partnereiden henkilöbrändejä sekä lisätä suoraa myyntiä nostamalla esille myynnissä olevia kohteita.

Ratkaisuna laajasti tavoittava näkyvyys MTV:n kanavilla

Strandin Suomen lanseerauskampanja toteutettiin MTV:n televisiokanavilla ja MTV Katsomossa. Näkyvyyden MTV:n kanavilla on mahdollistanut sijoitusyritys Catalyst Ventures, joka on sijoittanut Strand Propertiesiin Media-for-Equity -mallilla.
Mainoksissa tuotiin esille Strandin brändiä, sen tarjoamaa ensiluokkaista palvelua ja myynnissä olevia kohteita. Lisäksi haluttiin korostaa Strandin kiinteistönvälittäjien asiantuntemusta ja rakentaa heidän henkilöbrändejään.
”Näemme tv-mainonnan pitkäjänteisenä strategiana, jossa yksittäisten kampanjoiden sijaan keskitytään pitkäkestoiseen näkyvyyteen. TV-mainonnalla tavoitetaan laajasti eri kohderyhmät ja autetaan rakentamaan muistijälkeä potentiaalisissa asiakkaissa”, kommentoi Catalyst Venturesin partneri JP Virtanen.
”MTV on vastannut hyvin asuntokaupan nopeatempoisen luonteen tuomiin mainonnan haasteisiin. Olemme asiakasvastaavamme kanssa yhdessä saaneet syksyn aikana luotua toimivan prosessin, joka mahdollistaa uusien myyntiin tulevien kohteiden päivittämisen mainoksiin”, kertoo Strandin Anssi Kiviranta.

Verkkosivuliikenne on kasvanut ja välittäjät ovat laajentaneet asiakaskuntaansa

Kuvassa Sirena ja Anssi Kiviranta.
”TV-näkyvyys on tuonut meille paljon positiivista huomiota ja palautetta niin asiakkailta kuin alan sisältä. Strand on onnistunut erottautumaan kilpailijoistaan, sillä se on Suomen ainoa kiinteistönvälitystoimisto, joka mainostaa kohteitaan televisiossa. Palautteen mukaan asiakkaat ovat kokeneet lähestymistapamme raikkaaksi ja välittäjät ovat onnistuneet laajentamaan asiakaskuntaansa”, iloitsee Kiviranta.
Vaikka toiminnan aloituksesta Suomessa on kulunut vasta lyhyt aika, kampanjan vaikutukset ovat näkyneet nopeasti verkkosivuliikenteen kasvuna. TV-mainonta on osoittanut arvonsa osana Strandin kokonaisvaltaista markkinointistrategiaa. Kampanja jatkuu edelleen ja tuloksia seurataan pitkäjänteisesti.