Mitä kaikkea mainostajalle on luvassa MTV:n kesässä? Ainakin oivaa ohjelmistoa, mainioita mainosratkaisuja ja houkuttelevia hintatärppejä – sukella mukaan!
Suomalaiset ovat uutiskansaa kesälläkin - tutustu kesäajan digietuihin ja täsmätuotteisiin
Kesäajan digikulutuksessa korostuu luonnollisestikin mobiilikäyttö. Tämä on havaittavissa erityisesti heinäkuussa, joka on suomalaisten suosituin lomakuukausi. Kesällä uutissivustoja kulutetaan kevyiden aiheiden ympärillä, ja teemoina korostuvat lifestyle-jutut, ruoka-aiheet, autot, terveys ja hyvinvointi sekä seksi ja parisuhde. Myös sää on kiinnostuksen kohteissa kestoaihe, erityisesti juhannus- ja lomasää, eikä Suomen suvessa unohdeta myöskään urheilu-uutisia.*
MTVuutiset.fissä sekä MTV Uutiset -sovelluksessa tavoitat massat nopeasti kotimaisessa ja luotettavassa mediaympäristössä – yli 2 miljoonaa kuluttajaa viikossa! Monipuoliset kohdennusvaihtoehdot mahdollistavat juuri tarpeidesi mukaisen kohderyhmän tavoittamisen, sillä MTV Uutiset on yksi Suomen suosituimmista uutissivustoista.
* Laitejakauma ja käyttö: FIAM (Finnish Internet Audience Measurement) vkot 21–33/2022, Osiokulutus: Adobe Analytics 21–33/2022
Heinäkuun edut digimainostamiseen
Tavoita suomalaiset kesän viettäjät MTVuutiset.fistä ja hyödynnä digiedut kampanjoihin, jotka alkavat heinäkuun aikana. Kysy lisätietoja
digitrafiikki@mtv.fi.
Diplay-mainonnan ROS-kampanjat: +20 % lisää näyttöjä
MTV:n monipuoliset display-mainonnan ratkaisut ajetaan sivustoilla MTVuutiset.fi, assembly.org sekä MTV uutiset -sovelluksessa. Heinäkuussa alkaviin ROS-kampanjoihin saat 20 % lisää näyttöjä, ja maksat vain IAB Finlandin määritelmän mukaisista nähdyistä näytöistä. Katso hinnat
täältä!
Tulospohjainen mainonta MTV Klikki: CPC -20 %
Onko tavoitteenasi kävijöiden ohjaaminen verkkosivustollesi tai aktivoida ja kehottaa heitä tilaamaan, klikkaamaan, lukemaan lisää? Taktista, tulospohjaista mainontaa tarjoaa MTV Klikki, jolla tavoitat tarpeen mukaan sekä kohdennetusti että laajemmatkin yleisöt. Heinäkuun aikana alkaville, vähintään neljä viikkoa kestäville CPC-kampanjoille myönnämme -20 % bruttohinnasta. Laskutus perustuu toteutuneisiin klikkeihin, eli kampanjan tuloksiin. Lue lisää
tästä!
Natiivimainonta: yksi artikkeli -20 % bruttohinnasta
Natiivimainonta sitouttaa kuluttajia ja vahvistaa brändimielikuvaa kiinnostavien sisältöjen avulla. Natiiviartikkeli on monipuolinen sisältömarkkinoinnin muoto, johon voi lisätä asiakkaan sivuston linkkejä, Youtube-videon tai vaikkapa rakentaa tietovisan tai testin kesäkuluttajia houkuttelemaan. MTV tarjoaa ainoana mediana natiivimainontaan lukijatakuun, eli lukijaksi vahvistetaan vain yli 6 sekuntia artikkelissa vierailleet kävijät. Heinäkuussa alkavaan yhden natiiviartikkelin kampanjaan saat -20 % bruttohinnasta. Muista myös jatkuva etu useamman natiiviartikkelin kokonaisuuteen; myös -20 % bruttohinnasta. Hinnat löydät
täältä!
Muita kesäajan digikampanjoinnin täsmätuotteita mainostajalle
Erityisesti kesän korkeamman mobiilikulutuksen näkökulmasta erinomaisen, suuren pinnan ja korkean huomioarvon mainosmuodon tarjoaa
Tuplaboksi cross-device. Tuote näytetään MTV:n sivustojen artikkelien yhteydessä eniten ostetuilla mainospaikoilla niin desktop-, tabletti- kuin mobiiliympäristöissäkin. Tuotteen näkyvyysaika on erittäin pitkä, joten se tavoittaa sivustokävijät tehokkaasti. Tutustu tarkemmin
täällä.
Pystyvideo (9:16) on runsaasti somessa (Instagram, TikTok, Facebook) käytetty ja koko ajan kasvava mainosmuoto. Somea varten tuotettua valmista videomateriaalia voi hyödyntää myös MTV:n uutissivustolla
Vertikaalivideo-tuotteessa. Suurin osa mobiilikulutuksesta tapahtuu puhelimen ollessa pystyasennossa, ja Vertikaalivideo hyödyntää mobiililaitteen koko näytön, joten se on hyvän huomioarvon tuote. Katso lisää
tästä.
Huomioi myös MTV:n tarjoamat digin kohdennusmahdollisuudet kiinnostuksen kohteittain -kesään sopivat erityisesti ruoka ja viini, grillaus, kuntoilu ja fitness, ulkoilu ja eräily, piha ja puutarha, mökkeily ja matkailu- sekä sisältökohdennukset sisältöjen aihetageihin perustuen (Reseptit, Hyvän mielen uutiset, Terveys ja hyvinvointi, Vapaa-aika).
Kesäisten Total TV -mainosratkaisujen ykköset
Tavoita kesänviettäjät aluekohtaisesti ympäri Suomen! Alueellisen mainostamisen tavoittavin ja vaikuttavin mainosratkaisu on
Kasvupaketti, joka pitää sisällään näkyvyyttä MTV3-kanavalla sekä MTV Katsomossa. Kokeile alueellisen mainonnan Kasvupaketteja kesällä: Kasvupakettien kesäetu -15 % kampanjoihin, jotka alkavat 26.6.–6.8.2023 välillä.
Tutustu paketteihin ja tee tilaus verkkosivuiltamme!Kesäiset ohjelmaformaatit tarjoavat mitä moninaisemmat mahdollisuudet tavoitella brändisi kohderyhmää luontevalla tavalla relevantissa ja kiinnostavassa ohjelmaympäristössä. Tuo siis tuotteesi yleisöjen tietoisuuteen ohjelmayhteistyö- tai promootiokumppanuudella! Kumppanuuden tasosta riippuen yhteistyö voi koostua esimerkiksi sisältö- ja tunnistenäkyvyydestä, ennakkotraileroinnista, klikattavasta mainoksesta ja Pause Adista, ohjelman nimen sekä logon käyttöoikeudesta ja natiiviartikkelista. Useita mediaelementtejä sisältävät sponsorointiratkaisut mahdollistavat suuren huomioarvon, kohonneen muistijäljen ja kasvavan ostopreferenssin. Voisiko sinun brändisi näkyä vaikkapa…
…Love Island Suomen yhteydessä? Kesän vetonaulana seurataan jälleen tiiviisti rakkaussaaren tapahtumia MTV3:n illoissa maanantaista lauantaihin sekä MTV Katsomossa ja ohjelman applikaatiossa, josta tavoitetaan erityisesti sarjan kovimmat fanit. Ohjelma vetää vahvasti 15-44 -vuotiaiden naisten kohderyhmää, jotka ovat muun muassa kiinnostuneita kauneudenhoidosta, hyvinvoinnista, muodista ja matkustamisesta sekä vastaavat kotitaloutensa päivittäisostopäätöksistä. Ohjelmaformaatti mahdollistaa käsikirjoitetun, luontevan sisältönäkyvyyden monenlaisille tuotteille (esimerkiksi syötävät ja juotavat, vaatteet, asusteet, treenivälineet, puhelimet ja mobiililiittymät).
…Suomen kaunein koti: Kesämökit -ohjelmassa? Persoonallisia ja upeita kesänviettopaikkoja halki kesäisen Suomen kierretään jälleen ihastelemassa tuomarikolmikko Hanna Sumarin, Sini Rainion sekä Tero Pennasen luotsaamana. Rakastettua sarjaa seuraavat yli 40-vuotiaat päivittäisostoista päättävät naiset, joiden lapset ovat jo muuttaneet kotoa, ja heidän mielenkiinnon kohteisiinsa lukeutuvat sisustus ja remontointi, DIY, nikkarointi, kotimaan matkailu, paikallistapahtumat, puutarhanhoito ja ruuanlaitto harrastuksena.
…Kesän sääohjelmissa? Kesälomien säätilat on erityisen kiinnostava asia kuluttajille, ja MTV3 tarjoaakin sääyhteistyömahdollisuuden ainoana tv-kanavana Suomessa. 5-sekuntisilla yhteistyötunnisteilla voidaan rakentaa kampanja alkaen kahdesta viikosta vaikkapa koko kesän kattavaksi näkyvyydeksi. Sääohjelmat tavoittavat keskimäärin yli 2,1 miljoonaa suomalaista viikossa, joten sääyhteistyö on erinomainen keino tunnettuuden kasvattamiseen, kausituotteiden myynnin kasvattamiseen tai tuotelanseerauksiin.
Alta voit lukea lisää MTV:n kesäohjelmistosta. Mikäli kumppanuus MTV:n kesäohjelmassa tai muulla tavoin toteutettu näkyvyys olisi ratkaisu juuri sinun kohderyhmäsi tavoittamiseen, ota yhteyttä asiakasvastaavaasi tai sivun alalaidan lomakkeella!
Rakkaudesta, ajankohtaiskeskusteluista, kesämökeistä, maailmanmestaruusrallista – niistä on MTV:n kanavien kesä tehty
Kesäterassi tuo jälleen heinäkuun arki-iltoihin kiinnostavia ajankohtaisaiheita
MTV3:lla keväällä alkavat Maajussille morsian maailmalla, Suomen kaunein koti: Kesämökit ja Samalla rahalla jatkuvat pitkälle kesään. Viikonloppujen kv-sisältöinä jatkavat uusilla kausilla perinteiset seikkailuformaatit Selviytyjät sekä Amazing Race, ja uusia, pitkiä jaksoja nähdään myös Midsomerin murhat -sarjasta. Lisäksi saadaan nauttia norjalaisesta huippukomediasta Täydellinen kesä, josta nähdään uusia kausia.
MTV Katsomon kesä käynnistyy rytinällä, kun Love Island Suomen odotettu uusi kausi starttaa 5.6. MTV Katsomossa ja MTV3:lla. Rakkauden saaren menoa saamme seurata pitkälle kesään. Love Island -faneja hemmotellaan Suomi-kauden päättymisen jälkeen myös uunituoreella Love Island UK -kaudella. Viime vuoden tapaan myös draamaa on tarjolla koko kesän – MTV Katsomossa nähdään uusi kansainvälinen draamaensi-ilta joka viikko! Odotettavissa on ensi-iltoja kuten Kathrine Langfordin (13 Reasons Why) tähdittämä australialaisdraama Savage Driver sekä brittitrillerit House Across the Street ja The Ex-Wife.
SuomiAreena kokoaa jälleen yhteen kotimaisen ajankohtaiskeskustelun kuumat puheenaiheet uudella lähetysviikollaan heti juhannuksen jälkeen. Keväällä alkanut Huomenta Suomen viikonloppu puolestaan jatkaa aamupäivien viihdyttäjänä läpi kesän, sekä kiintoisia keskusteluja on luvassa myös arki-iltojen Kesäterassi-ohjelmassa. Lisäksi MTV3:lla esitetään myös huippu-urheilua, kuten UEFA Champions League -finaali sekä tietenkin MM-rallia.
MTV Subin kesässä nähdään elokuvia joka ilta. Leffojen tv-ensi-illoista saadaan nauttia aina lauantaisin: ruudussa nähdään muun muassa Spy – Vakoojan asussa, Thank You for Your Service ja Shot Caller. Simpsoneiden uusi kausi nähdään tuttuun tapaan kesän maanantai-illoissa. Keltaisen perheen seikkailuja seurataan kolmen peräkkäisen jakson tahdilla 26.6. alkaen. Viikonloppuisin jännitetään maskin takaa laulavien julkimoiden paljastumista Masked Singer USA:n uudella, 7. kaudella. Salkkarit-fanien ikävää helpottaa pääsarjan kesätauolla neljän uusintajakson putki arki-iltapäivisin, ja heti perään katsojia hemmotellaan vielä Rantabaarin 5. kauden jaksoilla.
MTV Avan kesässä lempeä etsitään urakalla: Australian Ensitreffit alttarilla -sarjaa nähdään maanantaista perjantaihin kahden, 8. ja 9. kauden verran. Lisäksi rakkauden syttymistä jännitetään uudessa jenkkisarjassa Rakkautta rajojen takaa, jossa kuusi sinkkua muuttaa heille yllätyksenä tulevaan maahan entuudestaan tuntemattoman puolisoehdokkaansa kanssa asumaan. Remontilla rahoiksi -realityn 16. kaudella asuntoja laitetaan myyntikuntoon tiistaista perjantaihin. Rikossarjojen ystävät puolestaan viedään elokuun alussa jälleen Tanskaan seuraamaan rikoskomisario Dan Sommerdahlin työtä Murha Helsingörissä -sarjan uudella, neljännellä kaudella.