Tee vaikutus suomalaiseen kesäkuluttajaan – mainosta MTV:n kesässä

KESÄMAINOSTAMINEN

|

( PÄIVITETTY 24.09.2024 )

29.02.2024

Kesä on vaikuttavaa ja tehokasta aikaa vaikuttaa suomalaisten ostopäätöksiin sekä keskellä kesänviettoa että syksyn lähestyessä. Liikkuvan kuvan mainonnalla on korkeat huomioarvot kesälläkin ja sen luomat vahvat muistijäljet vaikuttavat pitkäkestoisesti*. TV-sisällöt keräävät kesällä laajasti yleisöä, ja kaupallisista yhtiöistä MTV tavoittaa parhaiten koko väestön**. Lue lisää, miten tavoitat kesäkuluttajan MTV:n kanavilla vaikuttavasti ja kustannustehokkaasti.
Moni mainostaja jättää kesällä mainostamatta, vaikka kesä on tärkeää aikaa herättää huomiota, jättää vahvaa muistijälkeä kuluttajiin sekä vaikuttaa heidän ostopäätöksiinsä niin kesän vietossa kuin syksyn lähestyessä. Liikkuvan kuvan mainonnalla on tutkitusti korkeat huomioarvot. Se jättää vahvan muistijäljen, joka vaikuttaa pitkäaikaisesti*. Aktiivinen kesänvietto ja lomalaisten rentoutunut mieliala voi innostaa kokeilemaan uusia – ehkäpä juuri sinun – tuotteitasi tai palveluita.
Kesä on vaikuttavaa ja tehokasta aikaa mainostaa MTV:n tv- ja digikanavissa, sillä suurin osa suomalaisista viettää kesää Suomessa joko lomaillen tai töiden parissa. TV-sisällöt keräävät kesäisinkin laajasti yleisöä, ja kaupallisista yhtiöistä MTV tavoittaa parhaiten koko väestön**. Kesäisin suomalaiset haluavat katsoa suosikkisisältöjään ajasta ja paikasta riippumatta – laiturinnokassa, leirintäalueella tai vaikkapa veneilyn lomassa. Tämä onnistuu MTV Katsomossa, josta tavoitat kohderyhmäsi digitaalisesti myös kesällä.
MTV:llä tavoitat laajasti ja nopeasti kaupallisesti houkuttelevan, ostovoimaisen yleisön. Kesä on myös mainostajalle loistava ajankohta saada omalle viestille suurempi tila kustannustehokkaammin.

Tavoita ja tee vaikutus suomalaisiin kustannustehokkaasti kesällä

Tavoita kesänviettäjät aluekohtaisesti ympäri Suomen! Alueellisen mainostamisen tavoittavin ja vaikuttavin mainosratkaisu on Kasvupaketti, joka pitää sisällään näkyvyyttä MTV3-kanavalla sekä MTV Katsomossa. Kokeile alueellisen mainonnan Kasvupaketteja kesällä: Kasvupakettien kesätarjous -20 % on voimassa kampanjoihin, jotka alkavat 24.6.–4.8.2024 välillä. Tutustu ja tilaa täällä!

Sää kiinnostaa kesällä joka päivä – tartu kesän säätarjoukseen

Sataako vai paistaa? Kesäkauden sää on erityisen kiinnostava asia suomalaisille. Ei olekaan ihme, että MTV:n Sääohjelmat tavoittavat keskimäärin yli 2,1 miljoonaa suomalaista viikossa. MTV3 tarjoaa ainoana tv-kanavana Suomessa sääyhteistyömahdollisuuden. Sääyhteistyö on erinomainen keino tunnettuuden kasvattamiseen, kausituotteiden myynnin kasvattamiseen tai tuotelanseerauksiin. 5-sekuntisilla yhteistyötunnisteilla voidaan rakentaa kampanja alkaen kahdesta viikosta vaikkapa koko kesän kattavaksi näkyvyydeksi.
Kesän säätarjous: Osta kaksi viikkoa Seiskan tai Kympin Säätä, saat yhden viikon Seiskan Säätä kaupan päälle! Etu on voimassa kesä-elokuun (viikot 23–35) Sää-ohjelmayhteistyökampanjoihin.
Tutustu MTV:n Team Lead Strategist Juha Västin vinkkeihin kesämainostamisen keskeisimpiin erikoisratkaisuihin Strategi vinkkaa -juttusarjassa.

Monipuolista kesäohjelmaa aamusta iltaan

MTV:n kesäohjelmistossa sisustetaan, kisaillaan, rakastutaan, pureudutaan ajankohtaisiin aiheisiin, selvitetään rikoksia ja viihdytään.
MTV3:n kesäaamut vietetään rattoisasti Huomenta Suomen parissa, joka jatkuu läpi kesän niin arkena kuin viikonloppuisinkin. SuomiAreena vie suomalaiset päivän polttavien asioiden äärelle viikolla 26.
Salattujen elämien seurassa voidaan viettää aikaa vielä juhannuksen jälkeiselle viikolle saakka. Kesällä rikoksista kiinnostuneet pääsevät sukeltamaan kotimaisten dokumenttisarjojen maailmaan, kun MTV3:lta tulee kaksi uutta sarjaa: Mainosmiesmurhaaja sekä Vaiettu murha: Elli Immo.
MTV3:n ulkomaisista sarjoista voidaan nostaa muutamia suosikkeja: Legendaarisen Selviytyjät-sarjan amerikkalaisen version 43. tuotantokausi pärähtää ruutuihin kesän aikana. Lisäksi vähän huonommallakin säällä voi nauttia upeista maisemista ja rantatunnelmasta Murha Paratiisissa -sarjan parissa. Taattua Nordic-draamaa sen sijaan löytyy Maria Wernin 9. tuotantokaudelta.
MTV Katsomoon on tulossa ikisuosikki Remontilla rahoiksi -sarjan uusi tuotantokausi, jossa päästään taas ihastelemaan ja kauhistelemaan australialaisten remppakisailijoiden tuotoksia. Sekä Remontilla rahoiksi että myös toinen suosittu ohjelma, Ensitreffit alttarilla Australia, löytyvät MTV Katsomon lisäksi myös Avan kesän ohjelmistosta. Avalla alkaa jo keväällä uusi tuttavuus Maalaistaloa rakentamassa -ohjelma, joka jatkuu kesällä sarjan toisen tuotantokauden jaksoilla. Loppukesästä voidaan ihastella Italian kauniita maisemia, kun Ellen Jokikunnaksen Unelmia Italiassa -sarjan tv:n ensi-ilta on Avalla elokuussa.
MTV Katsomon kesässä nähdään myös uusi koukuttava turkkilainen saippuasarja Golden Boy. Lisäksi odotetut 5. tuotantokauden jaksot sekä Murha Helsingörissä - että The Rookie -sarjoista ovat tulossa MTV Katsomoon kesän aikana.
Subilla pahinta Salkkarit-ikävää voi helpottaa jo perinteeksi muodostuneilla Salkkareiden kesäuusinnoilla. Lisäksi voi viettää aikaa tutun ja ”turvallisen” Uunon seurassa, sillä Uuno Turhapuro -elokuvia tulee läpi kesän Subin illoissa. Simpsoneiden uusi 35. tuotantokausi sekä Suurmestari Ruotsi -sarjan 7. kausi kuuluvat myös Subin kesäohjelmistoon. Urheilun osalta tiedossa on mm. rallista kiinnostuneille MM-rallien 1. erikoiskokeita.
MTV:n kesäohjelmisto täydentyy kevään mittaan julkistettavilla sisällöillä, joista tiedotamme myöhemmin.
* COG Research for TV4 2022. Content & Advertising: A Neuroscientific Study 16-64 y. n= 30
** Viikkotavoittavuus, väh 15 min yhtäjaksoista katselua, vk 22-34/2023