MTV:n ratkaisut mainonnan eri tavoitteisiin

Uudelle mainostajalle

|

07.12.2022

Oletko juuri perustanut yrityksen, joka tarvitsee näkyvyyttä? Kaipaatko ihan uusia asiakkaita tai haluatko pysyä nykyisten asiakkaiden mielissä pitkin vuotta? Markkinoimisella ja mainostamisella on yleensä tavoite, joka ohjaa kampanjan suunnittelua, mediavalintoja sekä seurattavia mittareita. Kun tavoitteet ovat tiedossa, pystymme tarjoamaan juuri sopivan mediaratkaisun.

Lanseeraus: Uusi yritys, tuote tai palvelu pitää saada ihmisten tietoon

Uuden yrityksen, tuotteen tai palvelun lanseeraukseen eli julkistamiseen kannattaa panostaa heti alkuvaiheessa. Tavoitteena on saada tietoisuutta ja tunnettuutta uutuudelle mahdollisimman laajasti halutussa kohderyhmässä.
Lanseerauskampanja on yksi tapa rakentaa brändiä eli kertoa, minkälainen yrityksesi on, mitä se tarjoaa ja miksi potentiaalisen asiakkaan kannattaa tutustua siihen. TV- ja videokampanja herättää yrityksesi tarinan eloon liikkuvalla kuvalla, jättäen muistijäljen ja ohjaten esimerkiksi verkkosivulle.
MTV:n ratkaisuehdotus: Laajasti tavoittava Total TV -kampanja (sis. lineaari-tv + MTV Katsomo) joko valtakunnallisesti tai kohdistettuna MTV:n 17 eri alueelle. Tutustu helppoihin ja kustannustehokkaisiin alueellisiin Kasvupaketteihin >>

Myynnin kasvattaminen: Kassakone tai verkkokauppa laulamaan

Yleisimmin mainonnan tavoitteeksi kerrotaan ”myynnin kasvattaminen”. Tavoitetta kannattaa kuitenkin miettiä tarkemmin: onko tarkoitus nostaa lyhyen aikavälin myyntiä esimerkiksi tarjouskampanjalla vai pitkäkestoisemmin, jatkuvalla näkyvyydellä ja erilaisilla viestikulmilla? Kasvaako myyntisi, jos nykyiset asiakkaat ostavat enemmän vai olisiko myynnin kasvun avaimena asiakasmäärän kasvattaminen? Miten esimerkiksi yrityksesi asiakaspalvelu tukee myynnin kasvua?
MTV:n ratkaisuehdotus: Riippuen tarkemmasta tavoitteesta, laajasti tavoittava Total TV -kampanja (sis. lineaari-tv + MTV Katsomo), jonka voi kohdistaa tarkemmin tiettyyn kohderyhmään tai MTV:n 17 eri näkyvyysalueelle. Jos haluat löytää uusia asiakkaita kasvattamaan myyntiä, voi tavoittavuutta laajentaa erilaisiin, potentiaalisiin kohderyhmiin. Myös taktisemmat erikoisratkaisut sopivat myynnin kasvattamiseen. Tutustu erilaisiin Total TV -ratkaisuihin >>

Uusien asiakkaiden hankinta: Löytyisikö kasvua laajentamalla asiakaskuntaa?

Tutkitusti suurin osa kuluttajista ei vielä osta tuotettasi tai käytä palveluasi, koska ostopäätökset tehdään usein tottumuksesta. Mutta juuri nämä potentiaaliset asiakkaat voivat kasvattaa myyntiäsi enemmän kuin kanta-asiakkaat, koska jokainen meistä voi ostaa tuotettasi vain tiettyyn pisteeseen saakka uudestaan.
Ihmiset haluavat myös kokeilla uutta ja uutuuksia: joskus kyllästyessään tai pettyessään nykyiseen valintaan, joskus (markkinoinnin aikaansaamasta!) mielenkiinnosta, ystävien suosituksista tai ihan vaan sen takia, että oma suosikkituote on loppu kaupasta tai palvelupisteen ovi on lukossa.
Omaa asiakaskuntaa kannattaakin miettiä mahdollisimman laajasti ja mainonnassa heitä kannattaa myös tavoitella mahdollisimman laajasti. Uudet asiakkaat nimittäin tuovat kasvua.
MTV:n ratkaisuehdotus: Laajasti tavoittava Total TV -kampanja (sis. lineaari-tv + MTV Katsomo), jonka voi kohdistaa tarkemmin tiettyyn kohderyhmään tai MTV:n 17 eri näkyvyysalueelle. Tutustu helppoihin ja kustannustehokkaisiin alueellisiin Kasvupaketteihin >>

Aktivointi: Tavoita oikeassa hetkessä, oikeassa paikassa

Markkinointi ja mainostaminen tähtää yleensä jonkinlaiseen kuluttajien aktivointiin. Osallistu kisaan! Tilaa uutiskirje! Osta wc-paperia! Kokeile kampaamoa! Lahjoita rahaa keräykseen! Aktivoinnissa on hyvä huomioida mainonnan ajoitus ja mainospaikka, jossa kuluttaja kohtaa viestisi.
Illalla omalla kotisohvalla ehtii perehtyä tv-mainoksessa esiin nostettuun verkkosivustoon. Bussissa uutisia lukiessa voi olla juuri sopiva hetki klikata mainoksesta lähimarketin ruokatarjouksiin. TV-mainonta tutkitusti vaikuttaa aktivoivasti verkkoliikenteeseen ja hakusanahakuihin, joten digitaalinen näkyvyys ja ostoputki kannattaa pitää kunnossa.
MTV:n ratkaisuehdotus: Total TV -kampanjan (sis. lineaari-tv + MTV Katsomo) rinnalla aktivoivaa digikampanjointia MTV Katsomossa (esim. PauseAd) ja MTVuutiset.fissä. Tutustu aktivoiviin digimainonnan ratkaisuihin >>

Asiantuntijuuden nostaminen: Tuo esiin yrityksesi arvoja tai näkemyksiä

Yritykset ja brändit haluavat nostaa omia arvojaan tai asiantuntijuuttaan erityisestä alasta tai ajankohtaisesta teemasta. Paikallinen putkiliike voi jakaa vinkkejä, miten putket saa pidettyä puhtaina; iso kansainvälinen yritys taas viestiä hyväntekeväisyyshankkeistaan. Brändikampanjoiden lisäksi esimerkiksi natiivimainontaan nostettavat kolumnisarjat tai blogit johdattavat kuluttajia heitä kiinnostavien aiheiden ja vinkkien pariin.
MTV:n ratkaisuehdotus: Kattava ja tavoittava natiivimainonnan ratkaisu MTVUutiset.fi-sivustolla. Tutustu natiivimainonnan ratkaisuihin >>
Tarjoamme sinulle aina tavoitteitasi vastaavan ja kohderyhmäsi tavoittavan ratkaisun liikkuvan kuvan ja digitaalisen mainonnan monipuolisesta valikostamme. Tutustu ratkaisuihimme tai ota yhteyttä!