Häikäisevä myynnin kasvu Bats-tuotevalikoimalle informatiivisella natiiviartikkelisarjalla

DIGI

|

( PÄIVITETTY 06.02.2024 )

02.02.2024

Joko olet tutustunut natiivimainontaan? Se on julkaisualustaan luontevasti sopivaa sisältöä, jota tehdään kaupallisista näkökohdista käsin. Natiivimainonnassa hyödynnetään tilaa, joka perinteisesti on kuulunut median omalle sisällölle, eli se on yksi sisältömarkkinoinnin muoto.
Lue alta, miten Orklan Bats-tuotevalikoimalle saatiin reipas myynnin kehitys alkuvuoteen kahdella natiiviartikkelilla MTVuutiset.fissä.

Kampanjan tavoite

Kampanjan ensisijaisena tavoitteena oli lisätä tietoisuutta liikahikoilusta ja Bats-antiperspirantin avusta sen hillitsemiseen. Toinen tavoite oli valottaa eroja deodorantin ja antiperspirantin välillä.

Mitä tehtiin

Natiiviartikkelisarja lukijatakuulla: kaksi artikkelia tammi-helmikuun aikana 2021, joista toinen oli suunnattu otsikoinnilla ja kuvituksella naisille, toinen miehille. Natiivisisällöistä ohjattiin kuluttajia suoraan verkkoapteekkiin.

Tulokset

Artikkelien yhteydessä olevia bannereita klikattiin keskivertoa enemmän. Ohjaus natiiviartikkelista verkkoapteekin Bats-tuotteiden valikoimaan kasvatti tuotemerkin myyntiä helmikuussa 116,8 %.

"Informatiivinen sisältö herätti kuluttajien mielenkiinnon"

Artikkelit olivat nostoissa MTVuutiset.fin natiivin nostopaikoilla 2,5 vkoa kumpikin, jonka myötä ne saivat paljon näkyvyyttä. Ensimmäistä artikkelia nostettiin tammi-helmikuun vaihteessa, jolloin se sai yli 3 miljoonaa näyttöä, ja toista artikkelia puolestaan helmikuun aikana 2,5 miljoonan näytön verran. Artikkeleiden bannerimainoksia klikattiin selkeästi keskiarvoa enemmän, joka johti suoraan tuotteiden myynnin kasvuun: Batsin helmikuun myynnin kehitys oli loistavat 116,8 % verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan ilman kampanjaa.
Molempien artikkeleiden lukijatavoite 5 550 lukijaa ylitettiin, ja keskimäärin artikkeleita luettiin 2:42 sekä 2:30 minuuttia, joka kertoo sisällön kiinnostaneen lukijoita. Lukijaksi lasketaan käyttäjä, jonka selain on viipynyt artikkelissa vähintään 6 sekuntia.
”Informatiivinen ja tavoitteisiin vastannut sisältö herätti kuluttajien mielenkiinnon Bats-tuotteita kohtaan”, tiivistää Orklan Brand Manager Hanna Hedberg. ”Kampanja oli meidän näkökulmastamme menestys ja tulemme tekemään uuden artikkelisarjan lähitulevaisuudessa”, hän lisää.
Hedberg sanoo yhteistyön olleen asiakkaan näkökulmasta saumatonta ja sujuvaa. ”Kampanjan toteutus oli tyylikäs ja artikkelien sisältö asiantuntevaa ja kiinnostavaa luettavaa. Maikkarin tiimi nappasi ideasta heti kiinni ja toteutti kampanjan nopeasti ja vaivattomasti.”
Natiiviartikkelit jäävät luettavaksi MTVuutiset.fihin vielä varsinaisen kampanja-ajan jälkeenkin. Käy katsomassa Batsin artikkelit tästä ja tästä!
Lisätietoja MTVuutiset.fi natiivimainonnasta löydät puolestaan tästä!