Pyöräliike Ajopyörä kasvatti työmatkapyörien myyntiään 60 % MTV:n Kasvupaketti-kampanjan vauhdittamana

TOTAL TV

|

( PÄIVITETTY 06.02.2024 )

02.02.2024

Työsuhdepyörän hankinnan mahdollistava lakiuudistus ohjasi Ajopyörää panostamaan vahvasti työsuhdepyörämarkkinointiin. Ajopyörän kumppani Mainostoimisto 4D tarjosi asiakkaalleen MTV Kasvupaketti -kampanjaa niin sanottuna avaimet käteen -ratkaisuna. Nosteessa oleva Ajopyörä kasvatti työmatkapyörien myyntiään 60 % pidemmällä aikavälillä.
Ajopyörä on Suomen vanhimpia pyöräliikkeitä ja sen kivijalkamyymälä sijaitsee Turussa. Ajopyörän vuonna 2009 avattu verkkokauppansa Bikeshop.fi on monipuolinen, laatutietoisille suunnattu pyöräilyn verkkokauppa.
Ajopyörän mainonnan ja markkinoinnin kokonaisvaltaisena kumppanina toimii Mainostoimisto 4D, joka on digimarkkinointiin erikoistunut luova toimisto. 4D suunnittelee ja toteuttaa sekä B2C- että B2B-asiakkailleen monipuolista, tuloksellista ja vaikuttavaa markkinointia.

Ajopyörä panosti työmatkapyörämarkkinointiin ja kasvatti myyntiään 60 % pidemmällä aikavälillä

“Yksi pyöräalaa koronan lisäksi vahvasti muovannut asia on viime vuosina ollut työsuhdepyörän hankinnan mahdollistanut lakiuudistus. Päätimme panostaa vahvasti työsuhdepyörämarkkinointiin. Kohderyhmiä on kaksi: työnantajat ja -tekijät. Luonnollisesti tavoittelimme kampanjalla näkyvyyden lisäksi myynnin merkittävää kasvua”, taustoittaa Visa Nummiora, Bikeshopin toimitusjohtaja.
“Olemme toimineet jo pitkään Ajopyörän brändi- ja kasvukumppanina. Vahvin kasvu syntyi, kun tuimme asiakkaamme strategista panostusta työsuhdepyöräilyyn Kasvupaketti-kampanjalla. Kampanjan siivittämänä muutenkin nosteessa ollut Ajopyörän työmatkapyörien myynti nousi 60 prosenttia pidemmällä aikavälillä. Tarjosimme Ajopyörälle avaimet käteen -ratkaisuna niin suunnittelun, sisällön kuin kampanjasuunnittelun mediavalintoineenkin”, kertoo Mainostoimisto 4D:n toimitusjohtaja Mikko Granström.

Ajopyörä luottaa vahvasti näkyvyyteen digitaalisissa kanavissa – liikkuva kuva näyttää voimansa

”Kanavavalintojamme Ajopyörälle ovat olleet muun muassa MTV:n Kasvupaketit eli alueelliset Total TV -kampanjapaketit, ohjelmallinen digimainonta, YouTube ja sosiaalinen media. Erityisen tärkeää on ollut vaikuttavalle, niin kutsutulle isolle ruudulle pääseminen Kasvupaketin kautta, sillä Katsomokin näkyy noin 57-prosenttisesti tv-ruuduissa”, taustoittaa 4D:n Mikko Granström ja jatkaa:
”Erityisesti liikkuva kuva on näyttänyt voimansa. Selkeät, animoidut videot, ammattispiikkeri ja tarkka kohdennus ovat tuoneet asiakkaalle kerta kerran jälkeen tärkeintä liiketoiminnan mittaria – tuloksia. Kasvupaketin liikkuvaa kuvaa hyödyntävät kanavat ovat toimineet sisällön kanssa Ajopyörän kasvun moottorina. Mainostoimiston, asiakkaan ja MTV:n yhteistyö on ollut vahvaa ja hedelmällistä.”

Kasvupaketin tilaaminen vaivatonta ja kätevää

”Kasvupaketin tilaaminen suoraan MTV:n mtvspotti.fi/kasvupaketti-sivustolta oli vaivatonta. Pakettien tavoittavuudet ja hinnat eri mainospituuksilla näkee kätevästi jo suunnitteluvaiheessa, ja tilaaminen onnistuu helposti lomakkeen täyttämällä. Tilausvahvistus tulee sähköpostiin heti ja erillinen kampanjan vahvistusviesti lisäohjeineen vielä päivän parin päästä asiakasvastaavalta. Mainosfilmin suunnittelu ja aineiston toimitus Spotgaten kautta oli meille tuttua, joten sekin onnistui ilman ulkopuolisia kumppaneita”, summaa 4D:n toimitusjohtaja Mikko Granström.

Tutustu alueellisiin Kasvupaketti-kampanjoihin

Kytke kasvu päälle MTV:n Kasvupaketeilla. Lue lisää ja katso alueellisten Kasvupaketti-kampanjoiden hinnat, tutustu >>

Lue myös: