Katsooko kukaan enää televisiota?

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

|

( PÄIVITETTY 29.09.2022 )

22.01.2021

Tampereen Sähkölaitoksen markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Pertti Suuripää heittää asiantuntijoillemme yleisen ja kiperän kysymyksen: Katsooko kukaan enää televisiota?

Miksi näen tämän?

Et ole antanut lupaa evästeille joita tarvitaan etsimäsi sisällön esittämiseen.

Hyväksy Sosiaalinen media, jotta näet sisällön.


MTV:n asiakkuuspäällikkö Terhi Lotvonen vastaa:

  • Digitalisaation myötä tv-sisältöjä katsotaan nykyisin jopa enemmän kuin ennen, sillä katselua on siirtynyt perinteisen tv-vastaanottimen lisäksi eri päätelaitteille.
  • TV eri katselutapoineen kuuluu siis medioiden voittajiin: liikkuvan kuvan sisältöjen katselu kasvaa koko ajan.
  • Vaikka tv-sisältöjä on nykyään mahdollista katsoa ajasta ja paikasta riippumatta, edelleen suurin osa tv-sisältöjen katselusta tapahtuu esityshetken aikana. Finnpanel on tutkinut, että vuodesta 2010 vuoteen 2020 eli kymmenen vuoden aikana tv-sisältöjen päiväkohtainen suora katselu on vähentynyt vain 15 min.
  • Myös nuoret (15-24-vuotiaat) katsovat enemmän tv-sisältöjä, mutta heillä katselutapa painottuu digitaalisiin kanaviin. Esimerkiksi Salatut elämät -sarjaa katsotaan nuorten kohderyhmässä 80 % mtv-palvelussa ja 20 % MTV3-kanavalta esityksen aikana.
  • Mainostajan näkökulmasta katsottuna tv-sisältöjen katselun kasvu digitaalisissa kanavissa on hyvä suunta: videokatselun kasvaessa myös tv-kampanjan nettopeitto kasvaa netti-tv-kampanjan myötä. Mainostaja tavoittaa siis samalla mainoksella isommat yleisöt.
TV on vahvassa roolissa suomalaisten arjessa ja mediapäivässä

Mainostajien Usein Kysytyt Kysymykset -videosarja

Mitä mainostaja-asiakkaat kysyvät meiltä MTV:läisiltä usein yhteisissä tapaamisissa? Ainakin tv-mainonnasta, sen roolista tämän päivän markkinoinnissa sekä hinnoista. Siitä saimme idean vastata näihin yleisimpiin mainostajien esittämiin kysymyksiin videosarjan muodossa.