Katsooko kukaan enää televisiota?

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

|

( PÄIVITETTY 28.01.2021 )

22.01.2021

Tampereen Sähkölaitoksen markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Pertti Suuripää heittää asiantuntijoillemme yleisen ja kiperän kysymyksen: Katsooko kukaan enää televisiota?

MTV:n asiakkuuspäällikkö Terhi Lotvonen vastaa:

  • Digitalisaation myötä tv-sisältöjä katsotaan nykyisin jopa enemmän kuin ennen, sillä katselua on siirtynyt perinteisen tv-vastaanottimen lisäksi eri päätelaitteille.

  • TV eri katselutapoineen kuuluu siis medioiden voittajiin: liikkuvan kuvan sisältöjen katselu kasvaa koko ajan.

  • Vaikka tv-sisältöjä on nykyään mahdollista katsoa ajasta ja paikasta riippumatta, edelleen suurin osa tv-sisältöjen katselusta tapahtuu esityshetken aikana. Finnpanel on tutkinut, että vuodesta 2010 vuoteen 2020 eli kymmenen vuoden aikana tv-sisältöjen päiväkohtainen suora katselu on vähentynyt vain 15 min.

  • Myös nuoret (15-24-vuotiaat) katsovat enemmän tv-sisältöjä, mutta heillä katselutapa painottuu digitaalisiin kanaviin. Esimerkiksi Salatut elämät -sarjaa katsotaan nuorten kohderyhmässä 80 % mtv-palvelussa ja 20 % MTV3-kanavalta esityksen aikana.

  • Mainostajan näkökulmasta katsottuna tv-sisältöjen katselun kasvu digitaalisissa kanavissa on hyvä suunta: videokatselun kasvaessa myös tv-kampanjan nettopeitto kasvaa netti-tv-kampanjan myötä. Mainostaja tavoittaa siis samalla mainoksella isommat yleisöt.

TV on vahvassa roolissa suomalaisten arjessa ja mediapäivässä

Mainostajien Usein Kysytyt Kysymykset -videosarja

Mitä mainostaja-asiakkaat kysyvät meiltä MTV:läisiltä usein yhteisissä tapaamisissa? Ainakin tv-mainonnasta, sen roolista tämän päivän markkinoinnissa sekä hinnoista. Siitä saimme idean vastata näihin yleisimpiin mainostajien esittämiin kysymyksiin videosarjan muodossa.

Toivomme, että videosarjamme voi auttaa asiakkaitamme omissa pohdinnoissaan ja markkinoinnin haasteissaan. Jos vastauksen jälkeen jää vielä jokin seikka askarruttamaan, ota rohkeasti yhteyttä alla olevalla lomakkeella tai suoraan myyntiimme, niin jatketaan kysymyksesi parissa.

Kysy lisää TV-katselun tilanteesta myynnistämme