USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
|
( PÄIVITETTY 28.01.2021 )
22.01.2021
Digimainonnan vahvuus on kohdennettavuus, mutta sen rinnalle ja sen tehokuutta kasvattamaan tarvitaan pitkäkestoista vaikuttamista, tunnettuuden kasvattamista ja brändin rakentamista. Tässä tv-mainonnalla on erityinen rooli tämän päivän markkinoinnissa.
Jos keskitytään vain kohdistettuun digimainontaan ja hyvin taktiseen kampanjointiin, alkaa se hiljalleen kaventamaan asiakaspotentiaalia.
Digimainonnassa osto tulee yleensä jo olemassa olevalta asiakaskunnalta, ja jos mainontaa kohdistaa vain tälle ryhmälle, ei tavoiteta uusia asiakkaita ja kasvu alkaa hiipua.
TV-mainonnalla tavoitetaan laajasti ja nopeasti nykyasiakkaiden lisäksi uusia potentiaalisia asiakkaita ja voidaan kertoa heille, miksi brändiin kannattaa tutustua tai kokeilla sitä.
TV-mainonnalla saadaan aikaan tuloksia niin lyhyellä kuin pidemmällä aikavälillä, ja se aktivoi tehokkaasti myös muiden kampanjamedioiden toimivuutta, kuten hakusanamarkkinointia.
Myös mainosympäristöillä on eroja
Vertaillessa digimainontaa ja tv-mainontaa on hyvä huomioida myös mainosympäristöjen erot.
TV- ja premium-video-mainoksessa on aina äänet päällä, mainos kattaa koko ruudun ja mainoksen pituus tarjoaa riittävän pitkän ajan kertoa brändistä tai taktista viestiä.
TV-mainonnan kohtaamishetki on myös vastaanottavainen mainonnalle. TV-mainos nähdään yleensä oman suosikkisisällön yhteydessä ja keskittyen esimerkiksi kotisohvalla. Mainonnan kohtaamishetki on hyvin erilainen verrattuna ruuhkabussissa pieneltä näytöltä katsottuun tai helposti pois ruudulta pyyhkäistävään mainontaan.
TV-mainonnan kohtaamisympäristö on siis yksi syy siihen, miksi tv-mainonta on niin tehokasta ja vaikuttavaa tänä päivänä.
Mitä mainostaja-asiakkaat kysyvät meiltä MTV:läisiltä usein yhteisissä tapaamisissa? Ainakin tv-mainonnasta, sen roolista tämän päivän markkinoinnissa sekä hinnoista. Siitä saimme idean vastata näihin yleisimpiin mainostajien esittämiin kysymyksiin videosarjan muodossa.
Toivomme, että videosarjamme voi auttaa asiakkaitamme omissa pohdinnoissaan ja markkinoinnin haasteissaan. Jos vastauksen jälkeen jää vielä jokin seikka askarruttamaan, ota rohkeasti yhteyttä alla olevalla lomakkeella tai suoraan myyntiimme, niin jatketaan kysymyksesi parissa.