Vitabalans Oy:n Brand Manager Mia Saarinen menee suoraan asiaan ja esittää usein esiin nousevan kysymyksen: Miksi tv-mainonta on niin kallista?
Miksi näen tämän?
Et ole antanut lupaa evästeille joita tarvitaan etsimäsi sisällön esittämiseen.
Hyväksy Sosiaalinen media, jotta näet sisällön.
MTV:n asiakkuusryhmän päällikkö Irene Eweiss vastaa:
Tämä on yleinen mielikuva asiakkaiden keskuudessa. Mutta tv-mainonta ei ole kallista, esimerkiksi Suomessa 1000 kontaktia tv:ssä maksaa reilu 3 euroa 20 sekunnin mainoksella.
Mikä tv-mainonnassa maksaa?
Laaja ja nopea tavoittavuus. Kampanja alkaa tuottaa tuloksia jo ensimmäisestä päivästä lähtien, jos näin halutaan optimoida.
Tasainen suorite kampanjalle viikon jokaisena päivänä, ja tämä on MTV3-kanavan erityinen vahvuus.
TV-mainonnalla on korkein ROI (Return Of Investment) verrattuna muihin medioihin. Kun sijoitat saman verran euroja eri medioihin, tv-mainonta tuottaa todennäköisesti eniten. (Tutustu esimerkiksi Screenforcen julkaisemaan tutkimukseen, jossa tv-mainontaan sijoitettu 1 euro tulee takaisin lyhyellä aikavälillä 6 eurona liikevaihdossa.)
TV-mainonta ohjaa vahvasti verkkoliikennettä ja nostaa internet-hakujen määrää kampanjan aikana ja sen jälkeen.
TV-mainos näkyy aina laadukkaan sisällön yhteydessä ja turvallisessa mediaympäristössä. Se täyttää koko ruudun ja sitä kulututetaan aina äänet päällä.
TV-mainos kohdataan sellaisessa hetkessä, joka on otollinen viestin vastaanottamiselle: oman suosikkisisällön yhteydessä ja usein rentoutuneessa ja sisällöstä kiinnostuneessa mielentilassa.
Lisäksi TV-mainonnan tuotannon pystyy tekemään kustannustehokkaasti esimerkiksi kuvaamalla monta eri versiota samalla kertaa tai rakentamalla taktisen mainoksen yrityksen logosta ja kuvista. Lisää vinkkejä tv- ja videomainonnan tuottamiseen löytyy ilmaiseksi ladattavasta videomainonnan oppaastamme.
Laaja tavoittavuus on tv-mainonnan vahvuus - ja sillä on etuja mainostajalle
TV-mainonnalla tavoitetaan nopeasti isot massat. Kampanja ostetaan valitulle kohderyhmälle kohdistettuna, mutta kampanja tavoittaa aina enemmän kuin kohderyhmänsä.
Nämä "ylimääräiset" kontaktit asiakas saa niin sanotusti kaupan päälle, eli laaja tavoittavuus on mainostajan näkökulmasta rahanarvoinen etu.
Laajalla tavoittavuudella tavoitetaan myös heidät, jotka eivät välttämättä ole vielä kuulleet tai kokeilleet brändiäsi. Laaja tavoittavuus kasvattaa potentiaalista asiakasmäärää ja sitä kautta myyntiä.
Mainostajien Usein Kysytyt Kysymykset -videosarja
Mitä mainostaja-asiakkaat kysyvät meiltä MTV:läisiltä usein yhteisissä tapaamisissa? Ainakin tv-mainonnasta, sen roolista tämän päivän markkinoinnissa sekä hinnoista. Siitä saimme idean vastata näihin yleisimpiin mainostajien esittämiin kysymyksiin videosarjan muodossa.