MTV:n vahvuudet mainostajille – MTV kasvun kumppanina

Uudelle mainostajalle

|

( PÄIVITETTY 28.11.2023 )

07.12.2022

Mediatoimisto Dagmar toteutti Suomen laajimman tutkimuksen siitä, miten eri mediaryhmät ja mediat tuottavat myyntiä ja muita vaikutuksia mainostajien liiketoimintaan. Tutkimuksen mukaan MTV:llä tavoitettu kontakti tuottaa keskimäärin +15 % enemmän myyntiä kuin muilla kaupallisilla tv-toimijoilla*.

Kolme keskeisintä tekijää, miksi MTV tuottaa enemmän myyntiä:

1. Laajin tavoittavuus Suomen tv-markkinalla
MTV:n TV-sisältöjä kuluttaa yhteensä n. 2,2 miljoonaa suomalaista päivittäin**. MTV3 on Suomen tavoittavin kaupallinen tv-kanava, ja MTV Katsomo on Suomen suurin mainosrahoitteinen suoratoistopalvelu. Tämä tarkoittaa sitä, että mainosviestisi MTV:n kanavilla huomataan laajasti ja nopeasti halutussa kohderyhmässä tai jopa isommin.
2. Ostovoimaisin yleisö
MTV:n kanavat tavoittavat laajasti kaikki suomalaiset ja erityisesti ostovoimaiset kohderyhmät.
3. Suomen laadukkain mediaympäristö
MTV:n ohjelmisto tarjoaa laadukkaan ja turvallisen mediaympäristön brändillesi. Ohjelmistosta löytyy koko perheen viihdettä, uutis- ja ajankohtaisohjelmia, urheilua, kotimaista draamaa ja joka ohjelmakausi jotain uutta. Näkyminen MTV:n ohjelmien mainoskatkoilla tuo uskottavuutta brändeille ja yrityksille.
Valitse tavoittavin, vaikuttavin ja siksi tuottavin liikkuvan kuvan media: MTV kasvun kumppaniksi.
*Lähde: Ekonometristen mallinnusten meta-analyysi Suomessa. Toteuttaja: Dagmar Oy. Mallinnuksessa mukana 59 brändiä, 95 mallinnusta, 200 miljoonaa mediaeuroa, v. 2016-2020. Kontakti laskettu 18+ kohderyhmässä. Mallinnuksista 84 %:ssa pystyttiin erottamaan myynti ja 16 %:ssa mallinuksista käytettiin korvaavana mittarina asiakasvirtoja. **Lähde: Finnpanel Total TV -mittaus 1.1.-31.10.22. MTV: MTV3, Sub, AVA ja MTV Katsomo. Vähintään 5 min jatkuvaa katselua.