Sopiiko tv-mainonta pienelle mainostajalle?

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

|

( PÄIVITETTY 28.01.2021 )

22.01.2021

Leppäkosken Energia Oy:n asiakkuuspäällikkö Anna-Mari Nyyssönen haluaisi tietää, että hyötyvätkö tv-mainonnasta eniten isot mainostajat kalliilla brändimainonnallaan vai sopiiko tv-mainonta pienemmällekin toimijalle, joka haluaa esimerkiksi viestiä taktisesti?

MTV:n asiakkuuspäällikkö Terhi Lotvonen vastaa:

  • TV-mainonnassa löytyy aina keinoja ja ratkaisuja räätälöidä kampanja asiakkaan tarpeen, tavoitteen ja budjetin mukaan.

  • TV-mainonta sopii erinomaisesti myös pienemmälle toimijalle ja taktiseen viestintään esimerkiksi ohjaamaan verkkosivuille, kertomaan tarjouksista tai kutsumaan tapahtumaan.

  • Taktisessa tv-kampanjassa kannattaa panostaa selkeään ja aktivoivaan mainosviestiin, jotta se toimii halutulla tavalla.

Kampanjan näkyvyyttä ja investoinnin suuruutta voi optimoida muun muassa:

  • Mainostamalla vain tietyllä alueella valtakunnallisen kampanjan sijaan. Esimerkiksi MTV3-kanavalla kampanjan voi kohdistaa 17 eri näkyvyysalueelle ympäri Suomen. Aluekohdennuksesta huolimatta mainos näkyy samojen ilmiöohjelmien katkoilla kuin valtakunnallisissakin kampanjoissa.

  • Kampanjan esitysaikaa voi sijoittaa prime timen eli parhaan katseluajan ulkopuolelle, esimerkiksi aamuohjelmistoon.

  • Kampanjan näkyvyys voidaan ajoittaa esimerkiksi lyhyen ajan sisään ja painottaa tärkeimpiä ajankohtia tai vaikka viikonpäivää.

  • Perinteisen tv-katkomainonnan lisäksi tuloksia saadaan tehokkaasti myös netti-tv:n puolella tai ohjelmayhteistyöllä.

Onko tv-mainonta kalliimpaa kuin printtimainonta?

  • Toisin kuin usein luullaan, tv-mainonnan kontaktihinta on edullisempi kuin printissä.

  • TV-mainonta myös tavoittaa paremmin kuin printtimainonta.

  • Liikkuvan kuvan tv-mainonta vaikuttaa hyvin vahvasti tunteisiin, sillä on pitkä muistijälki sekä ylivoimainen huomioarvo verrattuna printtimainontaan.

  • TV-mainonnalla on myös luotettava, läpinäkyvä ja auditoitu kontaktien mittaaminen, jolla pystytään todentamaan kampanjan tavoittavuus.

Mainostajien Usein Kysytyt Kysymykset -videosarja

Mitä mainostaja-asiakkaat kysyvät meiltä MTV:läisiltä usein yhteisissä tapaamisissa? Ainakin tv-mainonnasta, sen roolista tämän päivän markkinoinnissa sekä hinnoista. Siitä saimme idean vastata näihin yleisimpiin mainostajien esittämiin kysymyksiin videosarjan muodossa.

Toivomme, että videosarjamme voi auttaa asiakkaitamme omissa pohdinnoissaan ja markkinoinnin haasteissaan. Jos vastauksen jälkeen jää vielä jokin seikka askarruttamaan, ota rohkeasti yhteyttä alla olevalla lomakkeella tai suoraan myyntiimme, niin jatketaan kysymyksesi parissa.

Ota yhteyttä!