Elämystoimija SpeedPassion teki uuden myyntiennätyksensä tv-spottikampanjoinnilla F1:n yhteydessä

TOTAL TV

|

( PÄIVITETTY 06.02.2024 )

02.02.2024

SpeedPassion Ay toimii Rajamäki Racingin jälleenmyyjätahona Suomessa. TV-spottikampanjan tavoitteena oli myydä F1-ajoelämyspäiviä Alastaron moottoriradalla.

Kampanjan tavoite

Myydä kahdeksan F1-ajoelämyspäivää Alastaron radalla.

Mitä tehtiin?

Tv-spottikampanja, joka kohdennettiin F1-kisapäivien lähetysten yhteyteen C More Maxilla kauden kolmen ensimmäisen kisaviikonlopun yhteydessä.

Tulokset

Sovitut ajopäivät myytiin loppuun, ja kysynnän vuoksi radalta varattiin myös kaksi lisäpäivää. SpeedPassion teki uuden myyntiennätyksensä: myynnin lisäys edellisvuodesta oli 20 %.

Asiakkaan kommentti

"Yllättävintä on ollut se, että tv-mainonnalla luodun kysynnän avulla meilläkin myynti voi toimia ympärivuotisesti, vaikka itse tapahtumapäivät toteutetaankin kesällä. Tätä emme ole aikaisemmin tajunneet.” - Tony Svartsjö, yrittäjä SpeedPassion

Case kokonaisuudessaan

SpeedPassionin yrittäjä Tony Svartsjö sai kokea erittäin iloisen yllätyksen tehdessään F1-yhteistyötä MTV:llä. Ajoelämysten 15-sekuntista mainosta näytettiin C More Maxilla ennen formuloiden aika-ajoja ja sunnuntain kisalähtöä, ja vain muutamissa minuuteissa mainoksen näkymisen jälkeen kävijämäärä yrityksen nettisivuilla moninkertaistui.
Kuhina sai aikaan SpeedPassionille uuden myyntiennätyksen, kun ajokausi myytiin loppuun. Myynnin lisäys edellisvuodesta oli huimat 20 %, vaikka elettiin poikkeusaikoja pandemian vuoksi. Alun perin radalta varatut kahdeksan ajopäivää eivät riittäneet, vaan päiviä piti buukata lisää, jotka nekin myytiin loppuun.
Tony Svartsjö on erittäin tyytyväinen yhteistyöhön MTV:n kanssa, ja tuloksekas yhteistyö saakin jatkoa. ”Meillä on tekeillä uusi spotti myyntikaudelle 2021, eli tulemme jatkamaan kampanjointia F1-kisojen yhteydessä samalla kaavalla. Jo ensi vuodeltakin olemme myyneet kolme ajopäivää 12:sta."
"Yllättävintä onkin ollut se, että tv-mainonnalla luodun kysynnän avulla meilläkin myynti voi toimia ympärivuotisesti, vaikka itse tapahtumapäivät toteutetaankin kesällä. Tätä emme ole aikaisemmin tajunneet”, Svartsjö iloitsee.
”Kaupallinen tuottaja Marko Multisilta MTV:ltä saa minulta arvosanan 10+. Kommunikointi ja raportointi toimivat loistavasti. Rakennamme yhdessä ideoita, toteutuksia sekä sisältöä. Esimerkkinä sisällöstä mainittakoon C Moren sekä F1-yhteistyökumppanin kanssa toteutettu Facebook-kilpailu, jonka palkintona oli ajotapahtuma Alastarossa. Voittajan ajopäivästä kuvattiin materiaalia Formulasirkus-ohjelmaan”, kertoo Svartsjö.
Ensi vuonna SpeedPassionin toiminta siirretään täysin Rajamäki Racing -brändin alle. Ajoelämyksiin voit tutustua tarkemmin speedpassion.fi.
”Katkokampanjoinnilla mainostajat tavoittavat kustannustehokkaasti ostovoimaisia miehiä F1-lähetysten yhteydessä. Erityisen hyvin mainonta tavoittaa 25−54-vuotiaat miehet, ja ilahduttavaa on ollut huomata, että lähes yhtä hienosti formulalähetysten parista tavoitetaan myös nuoremmat, 18−34-vuotiaat miehet”, toteaa MTV:n urheilusisältöjen kaupallinen tuottaja Marko Multisilta.