Hybridi-TV tarjoaa kasvavan potentiaalin mainostajalle

TOTAL TV

|

( PÄIVITETTY 03.12.2020 )

25.09.2020

Hybridi-TV on kovassa kasvaussa oleva suoramarkkinoinnin ratkaisu, joka yhdistää perinteisen television, netin ja sosiaalisen median parhaat puolet katsojia aktivoivaan kampanjointiin.

Mikä on hybridi-TV ja miten sitä voi hyödyntää markkinoinnissa?

Kun älytelevisio on kytketty sekä antenniin että internetiin, hybridipalvelut ovat katsojan käytettävissä. Ne ovat osa tv-kanavien ohjelmatarjontaa, ja eroavat näin esimerkiksi television omista ohjelmasovelluksista.

Hybridi-TV yhdistää perinteisen television, netin ja sosiaalisen median parhaat puolet: paikalla on suuret yhtäaikaiset kohdeyleisöt, mainostaminen tapahtuu vuorovaikutteisesti katsojien kanssa reaaliajassa, ja saadun datan avulla on mahdollista analysoida aktivoituneiden katsojien käyttäytymistä. Tämä mahdollistaa kampanjaoptimoinnin hyvin lyhyellä aikajänteellä.

Suomessa on jo noin 650 000 aktiivista Hybridi-TV -laitetta – niiden kautta tavoitetaan noin miljoona silmäparia, jotka ovat myös potentiaalisia premium-kontakteja mainostajalle. Määrä kasvaa jatkuvasti laitekannan uusiutuessa ja lisääntyessä. Hybridi TV-palvelut toimivat suurimmassa osassa uusia älytelevisioita ja tv-katsoja saa ne käyttöönsä, kun älytelevisio on yhdistetty internetiin ja on lisäksi Digitan AntenniTV:ssä, Telian Kaapeli-TV:ssä tai DNA:n kaapelitelevisiossa (MTV3-, Sub- ja AVA-kanavien perus- ja teräväpiirtokanavilla).

Uudenlaista markkinointia MTV:n ratkaisuilla

Suoramarkkinointi hybridi-TV:ssä soveltuu esimerkiksi kilpailujen toteutukseen, kehotukseen ladata mainostajan sovellus tai vaikkapa tuotekoodien jakamiseen.

MTV tarjoaa kampanjointiin kolmea mainosratkaisua:

  • ilmiöyhteistyöhön liittyvä aktivointisivu

  • switch-in L-banneri

  • katkospotin heräteaktivointi

Ilmiöyhteistyön aktivointisivu tarjoaa mainostajalle uniikin mainospaikan liveohjelmien sisällöissä, kun katsoja pystyy kaukosäätimen avulla vaikuttamaan ohjelman kulkuun äänestämällä.

Switch-in L-banneri on huomiota herättävä mainospaikka kanavavaihdon yhteydessä. Banneri ilmestyy ruudulle ohjelman aikana kanavalle saapuvalle katsojalle. Kanavan ohjelmavirta skaalautuu pienemmäksi tv-ruudulla, ja L-kirjaimen muotoinen banneri synkronoidaan netin välityksellä katsojan tv-ruudulle kymmeneksi sekunniksi.

Katkospotin heräteaktivointi on keino liittää aktivoiva elementti katkospottiin. Tämä toimii samoin kuin switch-in, mutta sen L-banneri esitetään mainostajan oman katkospotin yhteydessä.

MTV kehittää uusia mahdollisuuksia yhdessä Digitan kanssa

Teknologiatalo Digita on ollut MTV:n kumppanina tuomassa TV-katsojien ulottuville näitä TV-teknologian viimeisimpiä mahdollisuuksia:

”Hybridi TV -palvelut rikastuttavat tv-katselukokemusta ja kehitämme niitä mielellämme MTV:n kanssa. Tärkeää on, että yhä useampi suomalainen osaa ottaa käyttöönsä nämä älytelevisionsa lisäpalvelut ja tarjoamat uudet mahdollisuudet. Katsojia osallistavien käyttötapojen lisäksi HybridiTV tarjoaa erittäin mielenkiintoisia ja tehokkaita mahdollisuuksia myös mainostajille”, kiteyttää Digitan videojakeluliiketoiminnasta vastaava johtaja Teppo Ahonen.

Ota yhteyttä -lomake