Hybridi-TV tarjoaa kasvavan potentiaalin mainostajalle

TOTAL TV

|

( PÄIVITETTY 29.09.2020 )

25.09.2020

Hybridi-TV on vielä ehkä hieman tuntematon, mutta kovassa kasvussa oleva suoramarkkinoinnin ratkaisu. Hybridi-TV yhdistää perinteisen television, netin ja sosiaalisen median parhaat puolet katsojia aktivoivaan kampanjointiin.

Mikä on hybridi-TV ja miten sitä voi hyödyntää markkinoinnissa?

Kun älytelevisio on kytketty sekä antenniin että internetiin, hybridipalvelut ovat katsojan käytettävissä. Ne ovat osa tv-kanavien ohjelmatarjontaa, ja eroavat näin esimerkiksi television omista ohjelmasovelluksista.

Hybridi-TV yhdistää perinteisen television, netin ja sosiaalisen median parhaat puolet: paikalla on suuret yhtäaikaiset kohdeyleisöt, mainostaminen tapahtuu vuorovaikutteisesti katsojien kanssa reaaliajassa, ja saadun datan avulla on mahdollista analysoida aktivoituneiden katsojien käyttäytymistä. Tämä mahdollistaa kampanjaoptimoinnin hyvin lyhyellä aikajänteellä.

Tällä hetkellä hybridi-TV-laitteita on Suomessa noin 600 000 kotitaloudessa, ja määrä kasvaa koko ajan laitekannan vaihtuessa. 600 000 hybridi-TV:tä tarkoittaa arviolta noin miljoonaa katsojaa, jotka ovat myös potentiaalisia premium-kontakteja mainostajalle.

Uudenlaista markkinointia MTV:n ratkaisuilla

Suoramarkkinointi hybridi-TV:ssä soveltuu esimerkiksi kilpailujen toteutukseen, kehotukseen ladata mainostajan sovellus tai vaikkapa tuotekoodien jakamiseen.

MTV tarjoaa kampanjointiin kolmea mainosratkaisua:

  • ilmiöyhteistyöhön liittyvä aktivointisivu

  • switch-in L-banneri

  • katkospotin heräteaktivointi

Ilmiöyhteistyön aktivointisivu tarjoaa mainostajalle uniikin mainospaikan liveohjelmien sisällöissä, kun katsoja pystyy kaukosäätimen avulla vaikuttamaan ohjelman kulkuun äänestämällä.

Switch-in L-banneri on huomiota herättävä mainospaikka kanavavaihdon yhteydessä. Banneri ilmestyy ruudulle ohjelman aikana kanavalle saapuvalle katsojalle. Kanavan ohjelmavirta skaalautuu pienemmäksi tv-ruudulla, ja L-kirjaimen muotoinen banneri synkronoidaan netin välityksellä katsojan tv-ruudulle kymmeneksi sekunniksi.

Katkospotin heräteaktivointi on keino liittää aktivoiva elementti katkospottiin. Tämä toimii samoin kuin switch-in, mutta sen L-banneri esitetään mainostajan oman katkospotin yhteydessä.

Digitan kampanjasta 60 000 potentiaalista kontaktia

Joulukuun 2019 ajan Digita kampanjoi kaupallisilla tv-kanavilla hybridi-TV:n tiimoilta. Kampanja koostui switch-in -kampanjasta sekä spottikampanjasta, jonka yhteydessä näytettiin aktivointibanneri.

Bannereissa kehotettiin katsojaa osallistumaan kilpailuun kaukosäätimen keltaisella napilla. Yhteensä kilpailuun osallistui kampanjan aikana noin 60 000 katsojaa, jotka osallistuessaan antoivat puhelinnumeronsa – heistä siis muodostui tunnistettu joukko, joita voisi jatkossa lähestyä suoraan puhelimitse. Lue Digitan kampanjasta tarkemmin täältä.

Ota yhteyttä-loma

MTV Oy

Ilmalankatu 2

00033 MTV

Puhelinvaihde

010 300 300

Tietoa yhtiöstäAbout MTVKäyttöehdot

Copyright MTV 2020