Peleillä aktivoidaan osallistumaan, luodaan positiivista mielikuvaa ja kasvatetaan brändin parissa vietettyä aikaa.
Pelillistäminen on sisältömarkkinoinnissa käytettävä keino, jolla
aktivoidaan osallistumaan
tarjotaan ja ohjataan hankkimaan lisätietoa tuotteista ja palveluista
voidaan palkita asiakkaan tuotteilla tai alennuskoodeilla
"Erilaisilla peleillä vastataan ihmisen luontaiseen tarpeeseen haastaa itseään, kilpailla ja peilata omaa suoritusta muiden suorituksiin sekä viihdyttää ja palkita itseään", kertoo MTV:n sisältömarkkinoinnin ratkaisuista vastaava Päivi Kaskia.
Sisällöltään pelikonsepti voi olla esim. tiedottavaa eli uudesta brändistä tai tuotteesta kertomista tai vaikka leikkimielistä visailua yrityksen tuotteiden tai palveluiden ympärillä.
Mainostaja-asiakas tuottaa kohdeyleisölleen merkityksellistä sisältöä pelien muodossa, ja pelit upotetaan natiiviartikkeliin MTVuutiset.fi-sivuilla. Tavoitteena on sitouttaa ja viihdyttää kuluttajia yrityksen asiakkaiksi heitä kiinnostavien sisältöjen avulla ja vahvistaa muistijälkeä.
"Pelikonsepteista suosituimmat ovat olleet kautta aikojen persoonallisuustestit ja kyselyt. Nyt myös MTV:n pelivalikoimassa on valittavissa mm. onnenpyörä, yksikätinen tai muistipeli. Eli tarjoamme kuluttajielle entistä enemmän viihdyttäviä vaihtoehtoja viettää aikaa brändien parissa pelaillen ja tuotepalkintoja voittaen", vinkkaa Kaskia.