Pelit ovat tehokas keino sitouttaa kuluttajia brändin ja tuotteiden pariin

DIGI

|

( PÄIVITETTY 06.04.2021 )

08.12.2020

Peleillä aktivoidaan osallistumaan, luodaan positiivista mielikuvaa ja kasvatetaan brändin parissa vietettyä aikaa.

Pelillistäminen on sisältömarkkinoinnissa käytettävä keino, jolla
  • aktivoidaan osallistumaan
  • tarjotaan ja ohjataan hankkimaan lisätietoa tuotteista ja palveluista
  • voidaan palkita asiakkaan tuotteilla tai alennuskoodeilla
"Erilaisilla peleillä vastataan ihmisen luontaiseen tarpeeseen haastaa itseään, kilpailla ja peilata omaa suoritusta muiden suorituksiin sekä viihdyttää ja palkita itseään", kertoo MTV:n sisältömarkkinoinnin ratkaisuista vastaava Päivi Kaskia.
Sisällöltään pelikonsepti voi olla esim. tiedottavaa eli uudesta brändistä tai tuotteesta kertomista tai vaikka leikkimielistä visailua yrityksen tuotteiden tai palveluiden ympärillä.
Mainostaja-asiakas tuottaa kohdeyleisölleen merkityksellistä sisältöä pelien muodossa, ja pelit upotetaan natiiviartikkeliin MTVuutiset.fi-sivuilla. Tavoitteena on sitouttaa ja viihdyttää kuluttajia yrityksen asiakkaiksi heitä kiinnostavien sisältöjen avulla ja vahvistaa muistijälkeä.
"Pelikonsepteista suosituimmat ovat olleet kautta aikojen persoonallisuustestit ja kyselyt. Nyt myös MTV:n pelivalikoimassa on valittavissa mm. onnenpyörä, yksikätinen tai muistipeli. Eli tarjoamme kuluttajielle entistä enemmän viihdyttäviä vaihtoehtoja viettää aikaa brändien parissa pelaillen ja tuotepalkintoja voittaen", vinkkaa Kaskia.