TV-kampanja toi Saimaan elämysristeilyille sekä verkkokauppaan lisää kävijöitä kesäkauteen

TOTAL TV

|

( PÄIVITETTY 06.02.2024 )

02.02.2024

VIP Cruise järjestää teema- ja maisemaristeilyjä perinteikkäillä höyrylaivoilla Saimaalla. Yrityksen tukikohta on Savonlinnassa, joten suuren kävijämäärän keräävä oopperajuhlat oli viime vuonna sopiva ajankohta kampanjoida alueellisesti kesäistä elämysmatkailua.
Tavoite: Tavoittaa seudulla olevat oopperajuhlavierailijat ja ohjata heidät risteilylippujen sekä vesiaktiviteettien vuokravälineiden verkkokauppaan.
Mitä tehtiin: Kaksi eri tv-spottia MTV3:lla alueellisesti Etelä-Savon näkyvyysalueella kohderyhmässä 25-64 v. sekä Pause Ad mtv-palvelussa, joissa nostettiin Saimaa shop -verkkokauppaa.
Tulokset: Kampanjan käynnissä ollessa verkkokaupan vierailijoiden määrä kasvoi merkittävästi, ja verkkokaupan myynti nousi 97 % kesäsesongin aikana .

"Sopivan mainosratkaisun valitseminen oli helppoa osaavan yhteyshenkilön kanssa" - VIP Cruisen toimitusjohtaja, s/s Punkaharjun kapteeni Janne Leinonen

Jo useana kesänä VIP Cruisen toimitusjohtaja, s/s Punkaharjun kapteeni Janne Leinonen on tehnyt tuloksekasta markkinointiyhteistyötä MTV:n kanssa. Kesällä 2019 lähdettiin tavoittelemaan oopperajuhlille saapuvaa juhlakansaa kahden viikon tv-kampanjalla, jossa kahdella eri spotilla ohjattiin liikennettä Saimaa Shop -verkkokauppaan elämysristeilyjen sekä vesiaktiviteettivuokravälineiden pariin. Kampanjaa tuki mtv-palvelun Pause Ad reilun kolmen viikon ajan postinumerokohdennuksella Etelä-Savon alueella.
”MTV:n asiakkuuspäällikön kanssa mietimme yhdessä sopivan kohderyhmän, jolla tavoitettaisiin mahdollisimman moni seudulla vieraileva. Uutisten, urheilun, sään ja Huomenta Suomen yhteydessä näkyneet spottimme toimivatkin toivotulla tavalla, ja vierailujen määrä verkkokaupassa kasvoi kampanjan aikana merkittävästi”, kertoo Leinonen.
”Sopivan mainosratkaisun valitseminen oli helppoa osaavan yhteyshenkilön kanssa, ja yhteistyö sujui muutenkin todella vaivattomasti. Tulokset onnistumisesta saatiin hyvin yksityiskohtaisesti.”
Janne Leinonen on kaikin puolin tyytyväinen yhteistyöhön MTV:n kanssa.
”Kampanja räätälöitiin juuri meidän toimintaamme tukevaksi. Räjähdysmäisen myynnin kasvun ansiosta risteilykapasiteetti saatiin täytettyä ennakkoon, eikä risteilytoiminta siten ollut riippuvaista sään vaihteluista”, kapteeni iloitsee.