MTV:n katselu vahvassa kasvussa – valloittava syysohjelmisto houkuttelee perheet TV:n ääreen

KATSELU

|

( PÄIVITETTY 14.10.2020 )

28.09.2020

TV-ruutujen äärellä vietettiin syyskuussa enemmän aikaa kuin edellisvuoden syyskuussa. TV-yhtiöistä vain MTV:n katselu kasvoi merkittävästi. MTV:n kaupallinen katseluosuus oli korkein viiteen vuoteen syyskuita verrattaessa.

MTV3-kanavalla paras syyskuu kymmeneen vuoteen

MTV3 oli syyskuussa parhaaseen katseluaikaan (klo 18.00–24.00) kirkkaasti katsotuin TV-kanava 25,5 % osuudella.

MTV3-kanavan perässä tulivat TV1 22,8 %, Nelonen 14,0 % ja TV2 6,7 %.

MTV3-kanavan kohderyhmässä, 15–64-vuotiaissa, MTV3:n osuus oli 24,3 % – korkein syyskuun osuus sitten vuoden 2010!

Kaupallisessa katseluosuudessa MTV on Suomen johtava TV-yhtiö

Kaupallisessa katseluosuudessa MTV kasvatti etumatkaansa ja oli selvä ykkönen. MTV:n osuus on vahvistunut kaikissa kaupallisissa kohderyhmissä, mutta erityisesti lapsiperheissä. MTV:n kaupallinen katseluosuus (15–64-v. klo 18.00–24.00) nousi yhdeksällä prosenttiyksiköllä edellisvuoden syyskuuhun verraten – lähes 46 %:iin. MTV:n syyskuun kaupallinen osuus on viimeksi ollut korkeampi vuonna 2015.

Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus (TV-katselu) ja TotalTV-tutkimus (TV ja onlinekatselu) ja MTV:n online-luvut Adobe Video Analytics

*Tavoittavuus = vähintään kolme minuuttia yhtäjaksoista katselua.

MTV Oy

Ilmalankatu 2

00033 MTV

Puhelinvaihde

010 300 300

Tietoa yhtiöstäAbout MTVKäyttöehdot

Copyright MTV 2020