Ajankohtaista Brand Safetysta eli bränditurvallisuudesta MTV:n digikanavissa

DIGI

|

( PÄIVITETTY 10.05.2022 )

21.03.2022

Brand Safety eli bränditurvallisuus tarkoittaa sitä, että MTV huolehtii mainostaja-asiakkaiden brändien ja mainosviestien näkymisestä aina turvallisen ja laadukkaan sisällön yhteydessä. Nostamme tässä artikkelissa ajankohtaisia uutisia ja kehityshankkeita liittyen bränditurvallisuuteen MTV:n digikanavissa MTVuutiset.fissa ja mtv-palvelussa.

Ajankohtaista

  • 10.5.2022 MTV Uutiset -sivuston ja -sovellusten etusivujen ylämainospaikat on palautettu mainonnalle. Jatkamme hyväntekeväisyysjärjestöjen bannereiden jakelua muilla mainospaikoilla.

  • 2.5.2022 Preroll-mainonta palautettu MTV Uutiset Liveen.

  • 1.4.2022 MTV Uutiset -sivusto ja -sovellus: mainontaa voi esiintyä sotaan viittaavissa artikkeleissa, esimerkiksi urheilu-uutisissa tai sodan taloudellisia vaikutuksia käsittelevissä artikkeleissa (esim. tuotantovaikeudet ja hinnat). Rankimmat aiheet, kuten inhimillinen kärsimys ja sodan uhrit, suljetaan edelleen pois mainonnalta.

  • 21.3.2022 Mtv-palvelussa kokonaisten uutisohjelmien yhteyteen on palautettu preroll-mainospaikat.

  • 1.3.2022 MTV Uutiset -sivuston ja -sovellusten etusivujen ylämainospaikat on toistaiseksi suljettu ostetulta mainonnalta ja ne on annettu hyväntekeväisyysjärjestöjen Ukraina-keräysten käyttöön.

  • 24.2.2022 MTV Uutiset -sivuston ja -sovellusten Ukrainan sotaan vahvasti liittyvät sisällöt on poistettu mainosjakelustamme, ts. artikkelit, jotka käyttävät aihetagia “Ukrainan sota”.

  • 24.2.2022 mtv-palvelussa sotauutisointiin liittyvistä sisällöistä on toistaiseksi poistettu mainonta.

  • 24.2.2022 MTV Uutiset Live on toistaiseksi ilman mainontaa.

Bränditurvallisuus MTV Uutiset -sivustolla

Jotta voimme tarjota mainostajabrändeille turvallisen mediaympäristön, on MTV Uutiset -sivustolla ja verkkosovelluksissa käytössä Brand Safety -automaatio. Määrittelemme rankoille ja järkyttäville uutisille aihetagit, joissa ei automaattisesti koskaan näytetä mainontaa.

Käymme aihetagien listaa läpi yhdessä uutistoimituksen ja tekniikan kanssa säännöllisesti, ja reagoimme aina mahdollisimman nopeasti uusiin uutisaiheisiin lisäämällä ne automaation piiriin.

Brand Safety- automaatiomme koskee kaikkia mainosformaattejamme (display, video, natiivi) sekä ostotapojamme (suora, ohjelmallinen, tulospohjainen, verkostot) MTV Uutiset -sivustolla ja -verkkosovelluksissa.

Bränditurvallisuus mtv-palvelussa

Mtv-palvelu on turvallinen mainosympäristö MTV:n hankkimien ja tuottamien laadukkaiden ohjelmasisältöjen yhteydessä.

Asiakaskohtaiset lisätarpeet bränditurvallisuudelle

Huomioimme myös asiakaskohtaiset tarpeet esimerkiksi poistamalla suorakampanjoista tai ohjelmallisista diileistä aiheita tai osioita, joissa brändi ei halua näkyvyyttä.

Olethan siis tarvittaessa yhteydessä meihin tällaisissa erikoistarpeissa:

  • ohjelmalliset diilit: programmatic@mtv.fi

  • suorakampanjat: digitrafiikki@mtv.fi tai video@mtv.fi