Ajankohtaista mainostajalle

MTV:n ajankohtaisia tiedotteita, tutkimuksia, haastatteluja ja muita uutisia mainostaja- ja mediatoimistoasiakkaillemme.

MAINOSTAMINEN

Miten tehdään hyvä TV- tai videomainos? Lataa opas videomainonnan suunnitteluun

TV- ja videomainonnan rautaiset ammattilaiset ympäri Suomen jakavat näkemyksiään, minkälainen on hyvä mainos ja miten mainostuotanto tehdään kustannustehokkaasti.

MTV ALUEMYYNTI

Yrittäjä! Kasvata myyntiä helposti ja tehokkaasti

MTV tarjoaa monipuoliset aluemainonnan mahdollisuudet kasvattaa yrityksesi tunnettuutta ja myyntiä. Haluamme auttaa sinua tavoittamaan asiakkaasi ja saavuttamaan tavoitteesi helposti, tehokkaasti ja edullisesti. 

MARKKINOINTI

Caset ja parhaat opit markkinointiin – lataa opas!

Suomalaiset yrittäjät, markkinointipäättäjät ja johtajat kertovat omin sanoin opeista ja onnistumisista markkinoinnissa.

KATSELU

Hieno katselukevät – MTV kasvatti ainoana tv-yhtiönä katseluaan koko väestössä tammi–toukokuussa

MTV on ollut myös kaupallisten tv-yhtiöiden ykkönen kaikissa ohjelmagenreissä tämän kevään aikana.

AJANKOHTAISTA

MTV:n mainosmyynnissä uusi aikakausi – myynnin rakenne ja tiimit uusiksi

"Mainostaja-asiakkaiden kasvun tukemiseksi tarvitaan näkyviä tekoja”, taustoittaa MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen.

KATSELU

MTV oli huhtikuussa katsotuin kaupallinen tv-yhtiö

MTV:n hyvän mielen viihdeohjelma Suurmestari oli huhtikuussa kaupallisten tv-yhtiöiden katsotuin ohjelma.

KATSELU

MTV:n ohjelmien parissa viihdyttiin myös maaliskuussa – MTV:n kaupallinen katseluosuus oli lähes 44 %

Myös mtv-suoratoistopalvelun tavoittavuus on noussut selvästi: maaliskuussa mtv-palvelua käytti yhteensä lähes 1,3 miljoonaa suomalaista.

KESÄ

Mainostaja, varmista brändisi paikka auringossa

Elämä ei pysähdy tänäkään kesänä. Mainostajalle poikkeusaika tarkoittaa, että suurin osa suomalaisista viettää kesän kotimaassa - siis loistava tilaisuus saada omalle viestille suurempi tila ja päästä kuluttajien harkintalistalle!

KATSELU

Helmikuussa tv:tä katsottiin ahkerasti – MTV3:lle kolmannes kaupallisten kanavien katselusta parhaaseen katseluaikaan

Suomalaiset viettivät helmikuussa MTV:n tarjonnan parissa keskimäärin 44 minuuttia vuorokaudessa. Suomen johtavan kaupallisen tv-yhtiön MTV:n kaupallinen katseluosuus oli 43,7 %.

NIMITYS

MTV nimitti uuden johtoryhmän vauhdittamaan uutta strategiaa

MTV keskittyy uuden strategiansa myötä yhä vahvemmin Total TV -mainosratkaisujen, tv-kanavien, sisältöjen sekä maksuttoman mtv-palvelun (mtv.fi, mtv-sovellus) kehittämiseen.

TUTKIMUS

MTV ja Taloustutkimus tutkivat suomalaisten arvoja ja ohjelmamieltymyksiä

Arvot ohjaavat suomalaisten elämänvalintoja ja myös ohjelmamieltymyksiä. Lataa yhteenveto arvotutkimuksesta ja tutustu suomalaisten arvoluokkiin.

MARKKINOINTI

”Markkinoijan tulee käynnistää ajattelumallinsa uudelleen” − MTV:n seminaarissa kuultiin, miten ottaa massit irti mediasta

Kansainvälisen markkinoinnin huippunimet haastoivat markkinointipäättäjiä miettimään, mistä kasvu syntyy ja millä reseptillä brändi menestyy. Lue yhteenveto keynote-puheenvuoroista.

KATSELU

MTV:n vahva startti vuoteen 2021: MTV3 kasvatti eroa muihin kaupallisiin kanaviin ja Sub kasvoi viidenneksen

MTV kasvoi tv-yhtiöistä vahvimmin, ja MTV:n kaupallinen katseluosuus nousi yli 46 prosenttiin. MTV3 oli tammikuun katsotuin kaupallinen kanava.

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Sopiiko tv-mainonta pienelle mainostajalle?

Leppäkosken Energia Oy:n asiakkuuspäällikkö Anna-Mari Nyyssönen haluaisi tietää, että hyötyvätkö tv-mainonnasta eniten isot mainostajat vai sopiiko tv-mainonta pienemmällekin toimijalle, joka haluaa viestiä taktisesti?

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Miksi tv-mainonta on niin kallista?

Vitabalansin Brand Manager Mia Saarinen menee suoraan asiaan ja esittää usein esiin nousevan kysymyksen: Miksi tv-mainonta on niin kallista?

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Miksi tv-mainonnan mittaaminen on niin vaikeaa?

Hammarin Sähkön toimitusjohtaja Kristina Fredriksson kommentoi, että jos tekee kampanjan digikanavissa tai sosiaalisessa mediassa, näkee kampanjan tulokset heti. Mutta miksi tv-mainonnan mittaaminen ja tulosten saaminen on niin paljon vaikeampaa?

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Katsooko kukaan enää televisiota?

Tampereen Sähkölaitoksen markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Pertti Suuripää heittää asiantuntijoillemme yleisen ja kiperän kysymyksen: Katsooko kukaan enää televisiota?

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Kannattaako haastavina aikoina mainostaa?

Autokonserni Pörhön markkinointipäällikkö Juha Huovinen kysyy ajankohtaisen kysymyksen: Korona-tilanteen jatkuessa ja tulevaisuuden näyttäessä epävarmalta, kannattaako nyt tai ylipäätään haastavina aikoina mainostaa?

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Mihin tarvitaan tv-mainontaa, kun digistä saan kiinni, kenet haluan?

Sunborn Groupin myynti- ja markkinointijohtaja Joni Hakkarainen kysyy, mihin tarvitaan tv-mainontaa, kun kohdistetulla digimainonnalla saadaan kiinni juuri kenet halutaan?

KATSELU

Katselun menestysvuosi 2020: MTV oli katsotuin kaupallinen tv-yhtiö kaikkina kuukausina

MTV oli katsotuin kaupallinen yhtiö vuoden 2020 kaikkina kuukausina. MTV3-kanava tavoitti eniten suomalaisia viikossa, ja 15 ohjelman kokonaiskeskikatsojamäärä kohosi yli miljoonan.

DIGI

Mtv-palvelussa edessä kasvun vuosi 2021

Viihdettä ja uutisia kulutetaan yhä enemmän digitaalisessa muodossa, yhä useammalla eri alustalla. Vuonna 2021 mtv-videopalvelua kehitetään uudella vaihteella.

BLOGI

Suuntaviivoja MTV:n sisällöille 2021

MTV:n sisältöjohtaja Iina Eloranta valottaa MTV:n vuoden 2021 sisällöllisiä vahvuuksia ja panostuksia.

KUNTAVAALIT

Kuntavaalit 2021: MTV:n vaalimainonnan ratkaisut puolueille ja ehdokkaille

Suomessa käydään kuntavaalit kesällä 2021. Tavoita potentiaaliset kuntavaaliehdokkaat sekä äänestäjät MTV:n alueellisella mainonnalla TV:ssä ja digissä.

KATSELU

MTV:n kotimaiset ohjelmat huippuvedossa – erityisesti suoria lähetyksiä katsottiin lokakuussa

Lokakuussa MTV:n tarjonnan parissa vietettiin yli 10 % enemmän aikaa kuin edellisvuoden lokakuussa. Erityisesti katsojia kiinnostivat lokakuussa kotimaiset live-ohjelmat.

LATAA OPAS

Lataa opas: Miten markkinoinnilla luodaan kasvua?

MarkkinointiKollektiivin ja MTV:n koostamassa KASVU-oppaassa käydään läpi, minkälainen rooli markkinoinnilla on suomalaisissa yrityksissä, tarjotaan kasvua tukevia vinkkejä sekä tutustutaan asiakastarinoihin markkinoinnin onnistumisista.

MAINOSTAMINEN

Liiga-huuma kasvaa – tavoita intohimoiset kannattajat MTV:n ja Telian kanavilla

Yhteistyökumppaneille räätälöidään juuri asiakkaan tarpeita vastaava kokonaisuus monimediallisen ratkaisun avulla.

MAINOSTAMINEN

Lataa Uuden mainostajan opas!

Lataa ilmainen Uuden mainostajan opas, josta löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin mainostamisesta.

TUTKIMUS

MTV selvitti suomalaisten kulutustapoja poikkeusaikana ja aikeita sen jälkeen: vain alle 10 % uskoo vähentävänsä kulutustaan poikkeusajan jälkeen

MTV selvitti suomalaisten suhtautumista omiin kulutustapoihin. Yli 40 % kyselyyn vastanneista uskoo, ettei kulutustavat muutu heidän kohdallaan poikkeusajan jälkeen.

Ota yhteyttä -lomake