MTV Spotti
Mainostajalle
Kasvupaketit
Mainoksen tuotanto
Uudelle mainostajalle
Aluemainonta
Kanavat
Ratkaisut
Total TV
Digimainonta
Ajankohtaista
Artikkelit
MTV:n kampanjat
Kasvukeissit
MTV Syksy 2023
Mukana kasvussa
Mediatiedot
Total TV
Digi
Aineisto-ohjeet
Myyntiehdot
Yhteystiedot
Ajankohtaista mainostajalle
MTV:n ajankohtaisia tiedotteita, tutkimuksia, haastatteluja ja muita uutisia mainostaja- ja mediatoimistoasiakkaillemme.
KASVU
MTV:n ensimmäinen Kasvupäivä keräsi yritys- ja markkinointijohtoa kasvun johtamisen äärelle
MTV:n Kasvupäivä tarjosi näkemystä ja inspiraatiota liiketoiminnan päätöksentekoon sekä kasvun vauhdittamiseen.
KATSELU
MTV:n syysohjelmistolle upea vastaanotto - katseluosuus huippukorkealla
MTV:n suoratoistopalveluiden parissa käytetty aika on kasvanut edelleen ja MTV:n osuus kaupallisesta tv-katselusta on omaa luokkaansa, 58 %.
TUTKIMUS
Kansainvälistä markkinointitutkimusta mainostajien kasvun tueksi – MTV sponsoroi Ehrenberg-Bass -instituuttia
Ehrenberg-Bass -instituutti toimii osana University of South Australiaa ja keskittyy tieteelliseen markkinointitutkimukseen.
AJANKOHTAISTA
MTV luo uuden suoratoistopalvelun – C More ja MTV Katsomo yhdistyvät
Uusi MTV Katsomo palvelee jatkossakin mainostaja-asiakkaita sekä laajalla tavoittavuudella että kohdennetuilla ratkaisuilla.
KATSELU
Suomalaiset katsovat MTV:n sisältöjä aiempaa enemmän – neljä miljoonaa suomalaista katsoo MTV:n sisältöjä viikoittain
MTV on kasvattanut katseluaan sekä suoratoistopalveluissa että tv-kanavilla vuonna 2023 ainoana suomalaisena tv-toimijana.
NIMITYS
Pöllöjengin kaupallisessa joukossa tuoretta viisautta – esittelyssä Minna Andersson ja Riku Kalttonen
Pöllölaakson kaupallisessa organisaatiossa on jo kevään ajan ahkeroinut kaksi uutta nimeä suurasiakkuuksien ja mediatoimistoyhteistyön sekä urheilun kaupallisen tuottamisen parissa.
KATSELU
MTV:n suoratoistopalvelujen tavoittavuus uuteen ennätykseen
Jopa 1,1 miljoonaa eri katsojaa vietti toukokuussa aikaa MTV:n suoratoistopalveluiden, MTV Katsomon ja C Moren, äärellä.
KATSELU
Kiekkokuume iski tänäkin keväänä: jääkiekon MM-kisoja seurasi neljä miljoonaa suomalaista
Kanadan mestaruusjuhliin päättyneet jääkiekon MM-kisat keräsivät jälleen suomalaiset kiekkoelämysten äärelle.
KATSELU
MTV:n sisältöjen katselu jatkaa vahvaa kasvuaan: suoratoistopalvelut kasvun moottoreina
MTV:n kaupallinen katseluosuus nousi maalis-huhtikuussa ennätyskorkealle, ja kaikki katsotuimmat ohjelmat kaikissa genreistä löytyivät MTV3-kanavalta.
NIMITYS
MTV vahvistaa mediamyyntiään: Minna Andersson nimitetty vastaamaan mediatoimistoyhteistyöstä ja suurasiakkuuksista
Uudistuvan tiimin johdossa aloittaneella Minna Anderssonilla on monipuolinen ja kattava ura mediamyynnistä ja mediatoimistoista.
KATSELU
MTV:n katselu kasvoi alkuvuonna niin suoratoistopalveluissa kuin tv-kanavillakin
MTV on kasvattanut tv-katseluaan kuusi prosenttia edellisvuoden alkuun nähden. MTV Katsomon ja C Moren katselu kasvoi tammi-helmikuussa yli 50 %:lla edellisvuoden vastaavaan aikaan verrattuna.
TUTKIMUS
Kotimainen tutkimus: Hakuosuuksien kehitystä voi vahvistaa investoimalla mediamainontaan
Tutkimuksen perusteella tehokkaimmat mediakanavat, joissa mainostamalla kasvattaa hakuosuuksia pitkällä aikavälillä ovat televisio, radio ja online-video.
KESÄ 2023
MTV:n kesä 2023 mainostajalle – varmista brändillesi digin kesäedut sekä Total TV:n tavoittavimmat kesäratkaisut!
Tartu kesäajan täsmätuotteisiin ja keinoihin tavoittaa kesäsuomalaiset!
KATSELU
MTV vahvisti ykkösasemaansa kaupallisessa katselussa vuonna 2022 – MTV Katsomo kovassa kasvussa
MTV vahvisti osuuttaan tv:n katselusta jo viidettä vuotta peräkkäin ja MTV:n kaupallinen katseluosuus oli kirkkaasti ykkönen. MTV Katsomon käyttö kasvoi tarjonnan laajentuessa.
KATSELU
MTV kaupallisen tv:n katselun selkeä ykkönen marraskuussa – MTV Katsomo vahvassa kasvussa
MTV oli kaupallisen tv:n katselun selkeä ykkönen marraskuussa. FIFAn jalkapallon MM 2022 -kilpailuja on seurannut MTV:n tv-kanavilta ja MTV Katsomosta jo 3,2 miljoonaa suomalaista.
AJANKOHTAISTA
MTV kokoaa tunnetut sisältönsä yhtenäisen brändin alle
MTV haluaa jatkossa näkyä yhä vahvemmin ja selkeämmin sisältöjensä yhteydessä yhtenä MTV:nä katsojille ja mainostajille.
MAINOSTAMINEN
Mitä ensimmäiset Kasvukeissi-tunnustukset saaneille kuuluu nyt?
Kysyimme Bunge Finlandilta ja Sakalta, miten heidän liiketoiminnassaan on mennyt tunnustuksen saamisen jälkeen.
MAINOSTAMINEN
Varmista tavoittavin ja vaikuttavin Total TV -näkyvyys kasvun ajuriksi – MTV:n hinnat vuodelle 2023
Asiakkaidensa kasvun kumppanina MTV panostaa tavoittavaan ja vaikuttavaan Total TV -tuotteistukseen vuonna 2023.
KATSELU
MTV:n syksyn katselu jatkuu vahvana – MTV Katsomon tavoittavuus huipussaan
Syyskuussa suomalaiset käyttivät kaupallisten tv-kanavien katseluajasta lähes puolet MTV:n kanavien parissa. MTV Katsomon tavoittavuus puolestaan kipusi ennätyslukemiin.
NIMITYS
MTV Oy on nimittänyt Sauli Asikaisen B2B-myynti ja -markkinointi -yksikön johtajaksi ja MTV:n johtoryhmän jäseneksi
Uudessa tehtävässään Sauli Asikainen johtaa MTV:n B2B-toimintoja.
NIMITYS
MTV:n mediamyynti on saanut vahvistusta syksyyn uusista pöllöjengiläisistä
Pöllön lentoa vahvistamassa on jälleen uusia kykyjä - lue heistä lisää!
KATSELU
MTV:n ohjelmasyksy käynnistyi näyttävästi – ennätyslukemia MTV Katsomossa ja MTV:n tv-kanavilla
Elokuu oli sekä MTV:n tv-kanavien että maksuttoman suoratoiston puolella superkuukausi. MTV:n tv-kanavien katseluosuus oli elokuussa korkein yhteentoista vuoteen. MTV Katsomossa oli niin ikään merkittävä kasvukuukausi.
HAASTATTELU
MTV:n Channels & Digital Consumption -tiimin tehtävänä on rakentaa laajaa tavoittavuutta ja monipuolisia ohjelmistoja kulutus- ja katselutavasta riippumatta
Uuden tiimin työ näkyy mainostaja-asiakkaille entistä monipuolisempana ohjelmistona, jossa yhdistyvät niin isot koko kansan katseet keräävät must see-ohjelmat kuin pienempiä kohderyhmiä kiinnostavat sisällöt.
NIMITYS
Pöllölaakson mediamyynnissä parvi uusia untuvikkoja sekä vanhoja tuttuja tuoreissa tehtävissä
Tutustu tuoreisiin pöllöjengiläisiin ja vanhojen konkareiden uusiin kuvioihin!
KATSELU
Yli 81 % suomalaisista seurasi MM-jääkiekon kotikisoja MTV3:lta ja C Moresta
Leijonien matkaa turnauksen aikana seurasi kotikatsomoissa lähes 4,4 miljoonaa katsojaa.
AJANKOHTAISTA
MTV kuunteli katsojiaan – mtv-palvelu on nyt MTV Katsomo
Bränditutkimusten mukaan MTV Katsomo -brändi on vetovoimainen eri katsojaryhmissä. Nimenmuutoksen ohella myös palvelun ulkoasu uudistui.
KATSELU
MTV:n Total TV -asema yhä vahvemmassa iskussa: perinteisen tv:n rinnalla suomalaiset katsovat ohjelmia yhä enemmän mtv-palvelusta
Suomen johtava kaupallinen tv-yhtiö MTV Oy oli selvästi katsotuin kaupallinen tv-yhtiö myös tämän vuoden huhtikuussa. Tv-kanavien vahvan katselun rinnalla MTV:n maksuttoman suoratoistopalvelun käyttö on kasvanut hienosti.
HAASTATTELU
”Media- ja markkinointikenttä voisi ottaa aktiivisempaa roolia suurten haasteiden ratkaisemisessa”
MTV:n 65. juhlavuosi on hyvä ajankohta katsoa suomalaisen markkinointikentän historiaan, nykypäivään ja tulevaisuuteen. Haastattelussa Sari Haavisto, joka on tutkinut väitöskirjassaan suomalaisten mainos- ja mediatoimistojen historiaa.
KATSELU
MTV:llä ennätyksellisen korkea katseluosuus
MTV:n mainosrahoitteiset kanavat tavoittivat maaliskuussa päivittäin puolet suomalaisista. mtv-palvelun parissa vietetty aika lähes kaksinkertaistui viime vuoden maaliskuusta.
KESÄ 2022
Varmista, että brändisi näkyy suomalaisten kesässä – tutustu kesämainostajan tietopakettiin
Ota kaikki irti kesäajan mainonnasta: Huomioi suomalaisten tavat kuluttaa ja top-of-mindin tärkeys.
KATSELU
MTV vahvisti entisestään asemaansa Suomen johtavana kaupallisena tv-yhtiönä vuonna 2021
MTV oli katsotuin kaupallinen tv-yhtiö kaikkina kuukausina. TV-kanavista tavoittavin oli edelleen MTV3, jota katsoi 3,6 miljoonaa suomalaisista viikoittain.
KATSELU
Marraskuussa MTV kasvatti etumatkaansa muihin kaupallisiin tv-yhtiöihin
Monipuolinen ja vahva sisältötarjonta, koko kansan suuret ilmiöohjelmat ja perheiden katselu vauhdittivat katselua.
YHTEISTYÖ
MTV ja Yle tuovat yhteistyössä FIFAn jalkapallon MM 2022 -kilpailut suomalaisten katsottavaksi – MTV näyttää suorana 22 ottelua
Miesten jalkapallon MM-kilpailut ovat yksi maailman seuratuimmista urheilutapahtumista. MTV:llä nähtävät ottelut tarjoavat upeita mahdollisuuksia mainostaja-asiakkaille.
KATSELU
Suomen johtava kaupallinen tv-yhtiö MTV tavoitti syyskuussa viikoittain 4,14 miljoonaa suomalaista ohjelmillaan
MTV:n tv-kanavien kaupallinen katseluosuus oli yli 47 %. MTV otti edelleen osuutta muilta kaupallisilta tv-yhtiöiltä.
NIMITYS
MTV:n ja mediatoimistojen kumppanuus entistä vahvemmaksi uusilla pöllöjengiläisillä
Heidi Vuorion ja Tommi Partasen tehtävänä on varmistaa, että yhteistyö mediatoimistojen kanssa sujuu saumattomasti.
KATSELU
MTV:n Superviikko starttasi näkyvästi syksyn ohjelmiston
MTV3-kanavalla oli kaupallisten kanavien katsotuimmat ohjelmat viikon jokaisena päivänä, ja katsojille maksuton mtv-palvelu rikkoi vuoden katseluviikkoennätyksensä.
TUTKIMUS
Suomalainen tutkimus paljastaa huomattavat erot mainonnan hyödyissä, eri mediaryhmissä – Total TV -mainonta vauhdittaa yritysten kasvua eniten
MTV Oy ja Dagmar selvittivät laajalla tutkimuksella, miten nykypäivän mainosmediat vauhdittavat suomalaisyritysten kasvua.
AJANKOHTAISTA
MTV vauhdittaa yritysten kasvua massamedian voimalla – tavoitteena uuden mediarahastoyhtiön kanssa suomalaiset menestystarinat
Kotimainen mediarahastoyhtiö Nordic Ventures keskittyy MTV:n kanssa erityisesti kuluttajaliiketoimintaa harjoittaviin kasvuyrityksiin, jotka tarvitsevat apua tuotteen tai innovaation saattamisessa suuren yleisön tietoisuuteen.
KATSELU
Hieno katselukevät – MTV kasvatti ainoana tv-yhtiönä katseluaan koko väestössä tammi–toukokuussa
MTV on ollut myös kaupallisten tv-yhtiöiden ykkönen kaikissa ohjelmagenreissä tämän kevään aikana.
AJANKOHTAISTA
MTV:n mainosmyynnissä uusi aikakausi – myynnin rakenne ja tiimit uusiksi
"Mainostaja-asiakkaiden kasvun tukemiseksi tarvitaan näkyviä tekoja”, taustoittaa MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen.
KATSELU
MTV oli huhtikuussa katsotuin kaupallinen tv-yhtiö
MTV:n hyvän mielen viihdeohjelma Suurmestari oli huhtikuussa kaupallisten tv-yhtiöiden katsotuin ohjelma.
KATSELU
MTV:n ohjelmien parissa viihdyttiin myös maaliskuussa – MTV:n kaupallinen katseluosuus oli lähes 44 %
Myös mtv-suoratoistopalvelun tavoittavuus on noussut selvästi: maaliskuussa mtv-palvelua käytti yhteensä lähes 1,3 miljoonaa suomalaista.
MARKKINOINTI
Caset ja parhaat opit markkinointiin – lataa opas!
Suomalaiset yrittäjät, markkinointipäättäjät ja johtajat kertovat omin sanoin opeista ja onnistumisista markkinoinnissa.
KATSELU
Helmikuussa tv:tä katsottiin ahkerasti – MTV3:lle kolmannes kaupallisten kanavien katselusta parhaaseen katseluaikaan
Suomalaiset viettivät helmikuussa MTV:n tarjonnan parissa keskimäärin 44 minuuttia vuorokaudessa. Suomen johtavan kaupallisen tv-yhtiön MTV:n kaupallinen katseluosuus oli 43,7 %.
NIMITYS
MTV nimitti uuden johtoryhmän vauhdittamaan uutta strategiaa
MTV keskittyy uuden strategiansa myötä yhä vahvemmin Total TV -mainosratkaisujen, tv-kanavien, sisältöjen sekä maksuttoman mtv-palvelun (mtv.fi, mtv-sovellus) kehittämiseen.
TUTKIMUS
MTV ja Taloustutkimus tutkivat suomalaisten arvoja ja ohjelmamieltymyksiä
Arvot ohjaavat suomalaisten elämänvalintoja ja myös ohjelmamieltymyksiä. Lataa yhteenveto arvotutkimuksesta ja tutustu suomalaisten arvoluokkiin.
MARKKINOINTI
”Markkinoijan tulee käynnistää ajattelumallinsa uudelleen” − MTV:n seminaarissa kuultiin, miten ottaa massit irti mediasta
Kansainvälisen markkinoinnin huippunimet haastoivat markkinointipäättäjiä miettimään, mistä kasvu syntyy ja millä reseptillä brändi menestyy. Lue yhteenveto keynote-puheenvuoroista.
KATSELU
MTV:n vahva startti vuoteen 2021: MTV3 kasvatti eroa muihin kaupallisiin kanaviin ja Sub kasvoi viidenneksen
MTV kasvoi tv-yhtiöistä vahvimmin, ja MTV:n kaupallinen katseluosuus nousi yli 46 prosenttiin. MTV3 oli tammikuun katsotuin kaupallinen kanava.
USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
Sopiiko tv-mainonta pienelle mainostajalle?
Leppäkosken Energia Oy:n asiakkuuspäällikkö Anna-Mari Nyyssönen haluaisi tietää, että hyötyvätkö tv-mainonnasta eniten isot mainostajat vai sopiiko tv-mainonta pienemmällekin toimijalle, joka haluaa viestiä taktisesti?
USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
Miksi tv-mainonta on niin kallista?
Vitabalansin Brand Manager Mia Saarinen menee suoraan asiaan ja esittää usein esiin nousevan kysymyksen: Miksi tv-mainonta on niin kallista?
USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
Katsooko kukaan enää televisiota?
Tampereen Sähkölaitoksen markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Pertti Suuripää heittää asiantuntijoillemme yleisen ja kiperän kysymyksen: Katsooko kukaan enää televisiota?
USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
Kannattaako haastavina aikoina mainostaa?
Autokonserni Pörhön markkinointipäällikkö Juha Huovinen kysyy ajankohtaisen kysymyksen: Korona-tilanteen jatkuessa ja tulevaisuuden näyttäessä epävarmalta, kannattaako nyt tai ylipäätään haastavina aikoina mainostaa?
KATSELU
Katselun menestysvuosi 2020: MTV oli katsotuin kaupallinen tv-yhtiö kaikkina kuukausina
MTV oli katsotuin kaupallinen yhtiö vuoden 2020 kaikkina kuukausina. MTV3-kanava tavoitti eniten suomalaisia viikossa, ja 15 ohjelman kokonaiskeskikatsojamäärä kohosi yli miljoonan.
DIGI
Mtv-palvelussa edessä kasvun vuosi 2021
Viihdettä ja uutisia kulutetaan yhä enemmän digitaalisessa muodossa, yhä useammalla eri alustalla. Vuonna 2021 mtv-videopalvelua kehitetään uudella vaihteella.
BLOGI
Suuntaviivoja MTV:n sisällöille 2021
MTV:n sisältöjohtaja Iina Eloranta valottaa MTV:n vuoden 2021 sisällöllisiä vahvuuksia ja panostuksia.
MAINOSTAMINEN
Miten tehdään hyvä TV- tai videomainos? Lataa opas videomainonnan suunnitteluun
TV- ja videomainonnan rautaiset ammattilaiset ympäri Suomen jakavat näkemyksiään, minkälainen on hyvä mainos ja miten mainostuotanto tehdään kustannustehokkaasti.
KATSELU
MTV:n kotimaiset ohjelmat huippuvedossa – erityisesti suoria lähetyksiä katsottiin lokakuussa
Lokakuussa MTV:n tarjonnan parissa vietettiin yli 10 % enemmän aikaa kuin edellisvuoden lokakuussa. Erityisesti katsojia kiinnostivat lokakuussa kotimaiset live-ohjelmat.
MAINOSTAMINEN
Liiga-huuma kasvaa – tavoita intohimoiset kannattajat MTV:n ja Telian kanavilla
Yhteistyökumppaneille räätälöidään juuri asiakkaan tarpeita vastaava kokonaisuus monimediallisen ratkaisun avulla.
TUTKIMUS
MTV selvitti suomalaisten kulutustapoja poikkeusaikana ja aikeita sen jälkeen: vain alle 10 % uskoo vähentävänsä kulutustaan poikkeusajan jälkeen
MTV selvitti suomalaisten suhtautumista omiin kulutustapoihin. Yli 40 % kyselyyn vastanneista uskoo, ettei kulutustavat muutu heidän kohdallaan poikkeusajan jälkeen.
Ota yhteyttä -lomake
Sticky Ota yhteyttä -lomake
OTA YHTEYTTÄ