Ajankohtaista mainostajalle

MTV:n ajankohtaisia tiedotteita, tutkimuksia, haastatteluja ja muita uutisia mainostaja- ja mediatoimistoasiakkaillemme.
YHTEISTYÖ
MTV ja Yle tuovat yhteistyössä FIFAn jalkapallon MM 2022 -kilpailut suomalaisten katsottavaksi – MTV näyttää suorana 22 ottelua
Miesten jalkapallon MM-kilpailut ovat yksi maailman seuratuimmista urheilutapahtumista. MTV:llä nähtävät ottelut tarjoavat upeita mahdollisuuksia mainostaja-asiakkaille.
KATSELU
MTV:n ohjelmasyksy käynnistyi näyttävästi – ennätyslukemia MTV Katsomossa ja MTV:n tv-kanavilla
Elokuu oli sekä MTV:n tv-kanavien että maksuttoman suoratoiston puolella superkuukausi. MTV:n tv-kanavien katseluosuus oli elokuussa korkein yhteentoista vuoteen. MTV Katsomossa oli niin ikään merkittävä kasvukuukausi.
NIMITYS
MTV Oy on nimittänyt Sauli Asikaisen B2B-myynti ja -markkinointi -yksikön johtajaksi ja MTV:n johtoryhmän jäseneksi
Uudessa tehtävässään Sauli Asikainen johtaa MTV:n B2B-toimintoja.
NIMITYS
MTV:n mediamyynti on saanut vahvistusta syksyyn uusista pöllöjengiläisistä
Pöllön lentoa vahvistamassa on jälleen uusia kykyjä - lue heistä lisää!
HAASTATTELU
MTV:n Channels & Digital Consumption -tiimin tehtävänä on rakentaa laajaa tavoittavuutta ja monipuolisia ohjelmistoja kulutus- ja katselutavasta riippumatta
Uuden tiimin työ näkyy mainostaja-asiakkaille entistä monipuolisempana ohjelmistona, jossa yhdistyvät niin isot koko kansan katseet keräävät must see-ohjelmat kuin pienempiä kohderyhmiä kiinnostavat sisällöt.
NIMITYS
Pöllölaakson mediamyynnissä parvi uusia untuvikkoja sekä vanhoja tuttuja tuoreissa tehtävissä
Tutustu tuoreisiin pöllöjengiläisiin ja vanhojen konkareiden uusiin kuvioihin!
KATSELU
Yli 81 % suomalaisista seurasi MM-jääkiekon kotikisoja MTV3:lta ja C Moresta
Leijonien matkaa turnauksen aikana seurasi kotikatsomoissa lähes 4,4 miljoonaa katsojaa.
AJANKOHTAISTA
MTV kuunteli katsojiaan – mtv-palvelu on nyt MTV Katsomo
Bränditutkimusten mukaan MTV Katsomo -brändi on vetovoimainen eri katsojaryhmissä. Nimenmuutoksen ohella myös palvelun ulkoasu uudistui.
KATSELU
MTV:n Total TV -asema yhä vahvemmassa iskussa: perinteisen tv:n rinnalla suomalaiset katsovat ohjelmia yhä enemmän mtv-palvelusta
Suomen johtava kaupallinen tv-yhtiö MTV Oy oli selvästi katsotuin kaupallinen tv-yhtiö myös tämän vuoden huhtikuussa. Tv-kanavien vahvan katselun rinnalla MTV:n maksuttoman suoratoistopalvelun käyttö on kasvanut hienosti.
HAASTATTELU
”Media- ja markkinointikenttä voisi ottaa aktiivisempaa roolia suurten haasteiden ratkaisemisessa”
MTV:n 65. juhlavuosi on hyvä ajankohta katsoa suomalaisen markkinointikentän historiaan, nykypäivään ja tulevaisuuteen. Haastattelussa Sari Haavisto, joka on tutkinut väitöskirjassaan suomalaisten mainos- ja mediatoimistojen historiaa.
KATSELU
MTV:llä ennätyksellisen korkea katseluosuus
MTV:n mainosrahoitteiset kanavat tavoittivat maaliskuussa päivittäin puolet suomalaisista. mtv-palvelun parissa vietetty aika lähes kaksinkertaistui viime vuoden maaliskuusta.
KESÄ 2022
Varmista, että brändisi näkyy suomalaisten kesässä – tutustu kesämainostajan tietopakettiin
Ota kaikki irti kesäajan mainonnasta: Huomioi suomalaisten tavat kuluttaa ja top-of-mindin tärkeys.
KATSELU
MTV vahvisti entisestään asemaansa Suomen johtavana kaupallisena tv-yhtiönä vuonna 2021
MTV oli katsotuin kaupallinen tv-yhtiö kaikkina kuukausina. TV-kanavista tavoittavin oli edelleen MTV3, jota katsoi 3,6 miljoonaa suomalaisista viikoittain.
KATSELU
Marraskuussa MTV kasvatti etumatkaansa muihin kaupallisiin tv-yhtiöihin
Monipuolinen ja vahva sisältötarjonta, koko kansan suuret ilmiöohjelmat ja perheiden katselu vauhdittivat katselua.
MAINOSTAMINEN
Valjasta 2022 kasvun vuodeksi – MTV:n hinnat ensi vuodelle
MTV:n vuoden 2022 hinnoittelu pysyy vuoden 2021 tasolla. Tällä haluamme varmistaa, että ensi vuoden suunnittelu olisi mahdollisimman helppoa asiakkaillemme ja mediatoimistoille.
KATSELU
Suomen johtava kaupallinen tv-yhtiö MTV tavoitti syyskuussa viikoittain 4,14 miljoonaa suomalaista ohjelmillaan
MTV:n tv-kanavien kaupallinen katseluosuus oli yli 47 %. MTV otti edelleen osuutta muilta kaupallisilta tv-yhtiöiltä.
NIMITYS
MTV:n ja mediatoimistojen kumppanuus entistä vahvemmaksi uusilla pöllöjengiläisillä
Heidi Vuorion ja Tommi Partasen tehtävänä on varmistaa, että yhteistyö mediatoimistojen kanssa sujuu saumattomasti.
KATSELU
MTV:n Superviikko starttasi näkyvästi syksyn ohjelmiston
MTV3-kanavalla oli kaupallisten kanavien katsotuimmat ohjelmat viikon jokaisena päivänä, ja katsojille maksuton mtv-palvelu rikkoi vuoden katseluviikkoennätyksensä.
TUTKIMUS
Suomalainen tutkimus paljastaa huomattavat erot mainonnan hyödyissä, eri mediaryhmissä – Total TV -mainonta vauhdittaa yritysten kasvua eniten
MTV Oy ja Dagmar selvittivät laajalla tutkimuksella, miten nykypäivän mainosmediat vauhdittavat suomalaisyritysten kasvua.
AJANKOHTAISTA
MTV vauhdittaa yritysten kasvua massamedian voimalla – tavoitteena uuden mediarahastoyhtiön kanssa suomalaiset menestystarinat
Kotimainen mediarahastoyhtiö Nordic Ventures keskittyy MTV:n kanssa erityisesti kuluttajaliiketoimintaa harjoittaviin kasvuyrityksiin, jotka tarvitsevat apua tuotteen tai innovaation saattamisessa suuren yleisön tietoisuuteen.
KATSELU
Hieno katselukevät – MTV kasvatti ainoana tv-yhtiönä katseluaan koko väestössä tammi–toukokuussa
MTV on ollut myös kaupallisten tv-yhtiöiden ykkönen kaikissa ohjelmagenreissä tämän kevään aikana.
AJANKOHTAISTA
MTV:n mainosmyynnissä uusi aikakausi – myynnin rakenne ja tiimit uusiksi
"Mainostaja-asiakkaiden kasvun tukemiseksi tarvitaan näkyviä tekoja”, taustoittaa MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen.
KATSELU
MTV oli huhtikuussa katsotuin kaupallinen tv-yhtiö
MTV:n hyvän mielen viihdeohjelma Suurmestari oli huhtikuussa kaupallisten tv-yhtiöiden katsotuin ohjelma.
KATSELU
MTV:n ohjelmien parissa viihdyttiin myös maaliskuussa – MTV:n kaupallinen katseluosuus oli lähes 44 %
Myös mtv-suoratoistopalvelun tavoittavuus on noussut selvästi: maaliskuussa mtv-palvelua käytti yhteensä lähes 1,3 miljoonaa suomalaista.
MARKKINOINTI
Caset ja parhaat opit markkinointiin – lataa opas!
Suomalaiset yrittäjät, markkinointipäättäjät ja johtajat kertovat omin sanoin opeista ja onnistumisista markkinoinnissa.
KATSELU
Helmikuussa tv:tä katsottiin ahkerasti – MTV3:lle kolmannes kaupallisten kanavien katselusta parhaaseen katseluaikaan
Suomalaiset viettivät helmikuussa MTV:n tarjonnan parissa keskimäärin 44 minuuttia vuorokaudessa. Suomen johtavan kaupallisen tv-yhtiön MTV:n kaupallinen katseluosuus oli 43,7 %.
NIMITYS
MTV nimitti uuden johtoryhmän vauhdittamaan uutta strategiaa
MTV keskittyy uuden strategiansa myötä yhä vahvemmin Total TV -mainosratkaisujen, tv-kanavien, sisältöjen sekä maksuttoman mtv-palvelun (mtv.fi, mtv-sovellus) kehittämiseen.
TUTKIMUS
MTV ja Taloustutkimus tutkivat suomalaisten arvoja ja ohjelmamieltymyksiä
Arvot ohjaavat suomalaisten elämänvalintoja ja myös ohjelmamieltymyksiä. Lataa yhteenveto arvotutkimuksesta ja tutustu suomalaisten arvoluokkiin.
MARKKINOINTI
”Markkinoijan tulee käynnistää ajattelumallinsa uudelleen” − MTV:n seminaarissa kuultiin, miten ottaa massit irti mediasta
Kansainvälisen markkinoinnin huippunimet haastoivat markkinointipäättäjiä miettimään, mistä kasvu syntyy ja millä reseptillä brändi menestyy. Lue yhteenveto keynote-puheenvuoroista.
KATSELU
MTV:n vahva startti vuoteen 2021: MTV3 kasvatti eroa muihin kaupallisiin kanaviin ja Sub kasvoi viidenneksen
MTV kasvoi tv-yhtiöistä vahvimmin, ja MTV:n kaupallinen katseluosuus nousi yli 46 prosenttiin. MTV3 oli tammikuun katsotuin kaupallinen kanava.
USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
Sopiiko tv-mainonta pienelle mainostajalle?
Leppäkosken Energia Oy:n asiakkuuspäällikkö Anna-Mari Nyyssönen haluaisi tietää, että hyötyvätkö tv-mainonnasta eniten isot mainostajat vai sopiiko tv-mainonta pienemmällekin toimijalle, joka haluaa viestiä taktisesti?
USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
Miksi tv-mainonta on niin kallista?
Vitabalansin Brand Manager Mia Saarinen menee suoraan asiaan ja esittää usein esiin nousevan kysymyksen: Miksi tv-mainonta on niin kallista?
USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
Miksi tv-mainonnan mittaaminen on niin vaikeaa?
Hammarin Sähkön toimitusjohtaja Kristina Fredriksson kommentoi, että jos tekee kampanjan digikanavissa tai sosiaalisessa mediassa, näkee kampanjan tulokset heti. Mutta miksi tv-mainonnan mittaaminen ja tulosten saaminen on niin paljon vaikeampaa?
USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
Katsooko kukaan enää televisiota?
Tampereen Sähkölaitoksen markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Pertti Suuripää heittää asiantuntijoillemme yleisen ja kiperän kysymyksen: Katsooko kukaan enää televisiota?
USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
Kannattaako haastavina aikoina mainostaa?
Autokonserni Pörhön markkinointipäällikkö Juha Huovinen kysyy ajankohtaisen kysymyksen: Korona-tilanteen jatkuessa ja tulevaisuuden näyttäessä epävarmalta, kannattaako nyt tai ylipäätään haastavina aikoina mainostaa?
USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
Mihin tarvitaan tv-mainontaa, kun digistä saan kiinni, kenet haluan?
Sunborn Groupin myynti- ja markkinointijohtaja Joni Hakkarainen kysyy, mihin tarvitaan tv-mainontaa, kun kohdistetulla digimainonnalla saadaan kiinni juuri kenet halutaan?
KATSELU
Katselun menestysvuosi 2020: MTV oli katsotuin kaupallinen tv-yhtiö kaikkina kuukausina
MTV oli katsotuin kaupallinen yhtiö vuoden 2020 kaikkina kuukausina. MTV3-kanava tavoitti eniten suomalaisia viikossa, ja 15 ohjelman kokonaiskeskikatsojamäärä kohosi yli miljoonan.
DIGI
Mtv-palvelussa edessä kasvun vuosi 2021
Viihdettä ja uutisia kulutetaan yhä enemmän digitaalisessa muodossa, yhä useammalla eri alustalla. Vuonna 2021 mtv-videopalvelua kehitetään uudella vaihteella.
BLOGI
Suuntaviivoja MTV:n sisällöille 2021
MTV:n sisältöjohtaja Iina Eloranta valottaa MTV:n vuoden 2021 sisällöllisiä vahvuuksia ja panostuksia.
MAINOSTAMINEN
Miten tehdään hyvä TV- tai videomainos? Lataa opas videomainonnan suunnitteluun
TV- ja videomainonnan rautaiset ammattilaiset ympäri Suomen jakavat näkemyksiään, minkälainen on hyvä mainos ja miten mainostuotanto tehdään kustannustehokkaasti.
KATSELU
MTV:n kotimaiset ohjelmat huippuvedossa – erityisesti suoria lähetyksiä katsottiin lokakuussa
Lokakuussa MTV:n tarjonnan parissa vietettiin yli 10 % enemmän aikaa kuin edellisvuoden lokakuussa. Erityisesti katsojia kiinnostivat lokakuussa kotimaiset live-ohjelmat.
LATAA OPAS
Lataa opas: Miten markkinoinnilla luodaan kasvua?
MarkkinointiKollektiivin ja MTV:n koostamassa KASVU-oppaassa käydään läpi, minkälainen rooli markkinoinnilla on suomalaisissa yrityksissä, tarjotaan kasvua tukevia vinkkejä sekä tutustutaan asiakastarinoihin markkinoinnin onnistumisista.
MAINOSTAMINEN
Liiga-huuma kasvaa – tavoita intohimoiset kannattajat MTV:n ja Telian kanavilla
Yhteistyökumppaneille räätälöidään juuri asiakkaan tarpeita vastaava kokonaisuus monimediallisen ratkaisun avulla.
MAINOSTAMINEN
Lataa Uuden mainostajan opas!
Lataa ilmainen Uuden mainostajan opas, josta löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin mainostamisesta.
TUTKIMUS
MTV selvitti suomalaisten kulutustapoja poikkeusaikana ja aikeita sen jälkeen: vain alle 10 % uskoo vähentävänsä kulutustaan poikkeusajan jälkeen
MTV selvitti suomalaisten suhtautumista omiin kulutustapoihin. Yli 40 % kyselyyn vastanneista uskoo, ettei kulutustavat muutu heidän kohdallaan poikkeusajan jälkeen.
MTV ALUEMYYNTI
Yrittäjä! Kasvata myyntiä helposti ja tehokkaasti
MTV tarjoaa tavoittavia ja laadukkaita aluemainonnan kampanjaratkaisuja kasvattamaan yrityksesi tunnettuutta ja myyntiä.