Ajankohtaista mainostajalle

MTV:n ajankohtaisia tiedotteita, tutkimuksia, haastatteluja ja muita uutisia mainostaja- ja mediatoimistoasiakkaillemme.

MARKKINOINTI

”Markkinoijan tulee käynnistää ajattelumallinsa uudelleen” − MTV:n seminaarissa kuultiin, miten ottaa massit irti mediasta

Kansainvälisen markkinoinnin huippunimet haastoivat markkinointipäättäjiä miettimään, mistä kasvu syntyy ja millä reseptillä brändi menestyy. Lue yhteenveto keynote-puheenvuoroista.

KATSELU

MTV:n vahva startti vuoteen 2021: MTV3 kasvatti eroa muihin kaupallisiin kanaviin ja Sub kasvoi viidenneksen

MTV kasvoi tv-yhtiöistä vahvimmin, ja MTV:n kaupallinen katseluosuus nousi yli 46 prosenttiin. MTV3 oli tammikuun katsotuin kaupallinen kanava.

KUNTAVAALIT

Kuntavaalit 2021: MTV:n vaalimainonnan ratkaisut puolueille ja ehdokkaille

Suomessa käydään kuntavaalit keväällä 2021. Tavoita potentiaaliset kuntavaaliehdokkaat sekä äänestäjät MTV:n alueellisella mainonnalla TV:ssä ja digissä.

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Sopiiko tv-mainonta pienelle mainostajalle?

Leppäkosken Energia Oy:n asiakkuuspäällikkö Anna-Mari Nyyssönen haluaisi tietää, että hyötyvätkö tv-mainonnasta eniten isot mainostajat vai sopiiko tv-mainonta pienemmällekin toimijalle, joka haluaa viestiä taktisesti?

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Miksi tv-mainonta on niin kallista?

Vitabalansin Brand Manager Mia Saarinen menee suoraan asiaan ja esittää usein esiin nousevan kysymyksen: Miksi tv-mainonta on niin kallista?

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Miksi tv-mainonnan mittaaminen on niin vaikeaa?

Hammarin Sähkön toimitusjohtaja Kristina Fredriksson kommentoi, että jos tekee kampanjan digikanavissa tai sosiaalisessa mediassa, näkee kampanjan tulokset heti. Mutta miksi tv-mainonnan mittaaminen ja tulosten saaminen on niin paljon vaikeampaa?

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Katsooko kukaan enää televisiota?

Tampereen Sähkölaitoksen markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Pertti Suuripää heittää asiantuntijoillemme yleisen ja kiperän kysymyksen: Katsooko kukaan enää televisiota?

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Kannattaako haastavina aikoina mainostaa?

Autokonserni Pörhön markkinointipäällikkö Juha Huovinen kysyy ajankohtaisen kysymyksen: Korona-tilanteen jatkuessa ja tulevaisuuden näyttäessä epävarmalta, kannattaako nyt tai ylipäätään haastavina aikoina mainostaa?

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Mihin tarvitaan tv-mainontaa, kun digistä saan kiinni, kenet haluan?

Sunborn Groupin myynti- ja markkinointijohtaja Joni Hakkarainen kysyy, mihin tarvitaan tv-mainontaa, kun kohdistetulla digimainonnalla saadaan kiinni juuri kenet halutaan?

KATSELU

Katselun menestysvuosi 2020: MTV oli katsotuin kaupallinen tv-yhtiö kaikkina kuukausina

MTV oli katsotuin kaupallinen yhtiö vuoden 2020 kaikkina kuukausina. MTV3-kanava tavoitti eniten suomalaisia viikossa, ja 15 ohjelman kokonaiskeskikatsojamäärä kohosi yli miljoonan.

DIGI

Mtv-palvelussa edessä kasvun vuosi 2021

Viihdettä ja uutisia kulutetaan yhä enemmän digitaalisessa muodossa, yhä useammalla eri alustalla. Vuonna 2021 mtv-videopalvelua kehitetään uudella vaihteella.

BLOGI

Suuntaviivoja MTV:n sisällöille 2021

MTV:n sisältöjohtaja Iina Eloranta valottaa MTV:n vuoden 2021 sisällöllisiä vahvuuksia ja panostuksia.

MAINOSTAMINEN

Miten tehdään hyvä TV- tai videomainos? Lataa opas videomainonnan suunnitteluun

TV- ja videomainonnan rautaiset ammattilaiset ympäri Suomen jakavat näkemyksiään, minkälainen on hyvä mainos ja miten mainostuotanto tehdään kustannustehokkaasti.

KATSELU

MTV:n kotimaiset ohjelmat huippuvedossa – erityisesti suoria lähetyksiä katsottiin lokakuussa

Lokakuussa MTV:n tarjonnan parissa vietettiin yli 10 % enemmän aikaa kuin edellisvuoden lokakuussa. Erityisesti katsojia kiinnostivat lokakuussa kotimaiset live-ohjelmat.

LATAA OPAS

Lataa opas: Miten markkinoinnilla luodaan kasvua?

MarkkinointiKollektiivin ja MTV:n koostamassa KASVU-oppaassa käydään läpi, minkälainen rooli markkinoinnilla on suomalaisissa yrityksissä, tarjotaan kasvua tukevia vinkkejä sekä tutustutaan asiakastarinoihin markkinoinnin onnistumisista.

MAINOSTAMINEN

Liiga-huuma kasvaa – tavoita intohimoiset kannattajat MTV:n ja Telian kanavilla

Yhteistyökumppaneille räätälöidään juuri asiakkaan tarpeita vastaava kokonaisuus monimediallisen ratkaisun avulla.

MAINOSTAMINEN

Lataa Uuden mainostajan opas!

Lataa ilmainen Uuden mainostajan opas, josta löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin mainostamisesta.

TUTKIMUS

MTV selvitti suomalaisten kulutustapoja poikkeusaikana ja aikeita sen jälkeen: vain alle 10 % uskoo vähentävänsä kulutustaan poikkeusajan jälkeen

MTV selvitti suomalaisten suhtautumista omiin kulutustapoihin. Yli 40 % kyselyyn vastanneista uskoo, ettei kulutustavat muutu heidän kohdallaan poikkeusajan jälkeen.

MTV ALUEMYYNTI

Yrittäjä! Kasvata myyntiä helposti ja tehokkaasti

MTV tarjoaa monipuoliset aluemainonnan mahdollisuudet kasvattaa yrityksesi tunnettuutta ja myyntiä. Haluamme auttaa sinua tavoittamaan asiakkaasi ja saavuttamaan tavoitteesi helposti, tehokkaasti ja edullisesti. 

Ota yhteyttä -lomake